Anoppi ja mökki!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kannattaa hankkia oma mökki niin saa olla kuten haluaa eikä kukaan ole komentamassa. Ei ole pakko mennä jos ei tykkää!

Eipä ole kuule sitä rahaa. Ja kai se OIS hyvä, että lapset sais olla mummelin kanssa, jollei se ois tuollainen piiskuri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kannattaa hankkia oma mökki niin saa olla kuten haluaa eikä kukaan ole komentamassa. Ei ole pakko mennä jos ei tykkää!

Eipä ole kuule sitä rahaa. Ja kai se OIS hyvä, että lapset sais olla mummelin kanssa, jollei se ois tuollainen piiskuri.

lapset mummolle miehesi kanssa ja sinä jäät kotiin. Pakkoko on olla paikassa jos ei tykkää? Tai sitten viette lapset mummolle ja olette miehen kanssa rauhassa. Vaihtoehtoja on varmasti monia eikä kenenkään tarvitse kärsiä ei mummon eikä miniän!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Hyvin sen ymmärtää, että oma osuus pitää tehdä, mutta ei sentään antanut sinulle vanhaa esiliinaa, niinkun oma anoppini. Kyllä oli tunne, että olen piikana siellä.

Ihan sama fiilis, siellä kyykkiä mustikkamättäällä että saadaan jotain kääretorttua. Kun sitä saa kaupasta.

Ja anopinko sekin piirakka pitäisi kaupasta ostaa, kun et itse ole suostuvainen osallistumaan ruokakuluihin?Metsästä niitä marjoja saa kuitenkin ilmaiseksi, jos kerran olet niin köyhä niin luulisi että mielellään keräät metsästä ilmaista ruokaa. Vaan taidatpa olla niin laiska että et jaksa tehdä mitään muuta ku maata ja olla toisten palveltavana
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
miksette mene vaikka vaan viikoksi`?

No vaikka mentäis viikoksi, niin hommiin joudutaan silti.

Miestä en halua laittaa yksin, kun haluan olla hänen kanssaan kesälomalle, en halua päästää anoppia väliimme.

Ja lastenkin kanssa oisin mielelläni kesällä, en halua laittaa kahdeksi viikoksi anopille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
miksette mene vaikka vaan viikoksi`?

No vaikka mentäis viikoksi, niin hommiin joudutaan silti.

Miestä en halua laittaa yksin, kun haluan olla hänen kanssaan kesälomalle, en halua päästää anoppia väliimme.

Ja lastenkin kanssa oisin mielelläni kesällä, en halua laittaa kahdeksi viikoksi anopille.

Jospa te joudutte leipänne eteen tekemään töitä, kuten normaalit ihmiset!
 
Siis kuvitteleeko joku, että anopin tehtävä olisi koko perheelle toimia piikana?

Ihan typerää verrata johonkin kyläilyyn, jos joku meille tulee käymään, toki hoidan hommat (vaikkakin esim jos grillaillaan ni yleensä kyllä kyläilijät auttavat) mutta jos kahdeksi viikoksi mökille tulis joku kylään...

En todellakaan lämmittäisi saunaa, kantaisi vettä, laittaisia ruokaa, pilkkoisi puita ja ruokkisi omilla rahoilla kaikki kylässä olevia. Tottakai siellä kaikki osallistuvat ja auttavat. Ja tuovat ruokaa mukanaan.

Käi sääliksi apn anoppi kun on tollanen laiska paska miniä. Nuo ovat ihan normaalieja mökkiaskareita ja anoppihan rehkisi itsensä ihan puhki jos te ette osallistuisi. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Hyvin sen ymmärtää, että oma osuus pitää tehdä, mutta ei sentään antanut sinulle vanhaa esiliinaa, niinkun oma anoppini. Kyllä oli tunne, että olen piikana siellä.

Miksi ihmeessä puit sen essun yllesi? Minä ainakin olisisin sanonut että kiitos, mutta ei kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Hyvin sen ymmärtää, että oma osuus pitää tehdä, mutta ei sentään antanut sinulle vanhaa esiliinaa, niinkun oma anoppini. Kyllä oli tunne, että olen piikana siellä.

Miksi ihmeessä puit sen essun yllesi? Minä ainakin olisisin sanonut että kiitos, mutta ei kiitos.

Ei tuolle meidän anopille niin sanota tai en minä ainakaan kehtaa. "Mökillä kuuluu käyttää esiliinaa" jne.
 
kyl me ainakin viedään mennessämme ruokaa sekä äitini että anopin luo vaik ei mennä kuin viikonlopuksi ja eikä varmaan ole siitä kiinni etteikö meille mielellään tarjottais siinä kuin talon väellekkin. Asia aivan selvä,että ainakin pidemmäksi aikaa kyläilemään mennessä omat sapuskat mukaan.Johan tuon pitäis sanoa järkikin...
 
Ihan selvää se minustakin on, että elinkustannuksiin osallistutaan ja töitä pitää tehdä (laittaa ruokaa, tiskata, lämmittää saunaa, siivota ja kesällä ne matotkin pitää pestä, jos meinaa pestä), mutta se, että niin lyhyellä varoitusajalla vaan aina käsketään. Olen tiskaamassa niin seuraavassa hetkessä huomaan, että rämmin metsässä puukengät jalassa keräämässä mustikoita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Tää on nyt taas niitä että ehdottaa ap:lle mitä tahansa, niin tai näin, ni mikään ei oo hyvin. :headwall: :headwall:

Näin on. Turha sanoa yhtään mitään.

Tämä on niin kovin yleistä silloin kun aloittaja on provo mielellä liikkeessä. Näitä vastaavan tyylisiä aloituksia on täällä niin usein, milloin mistäkin aiheesta, mutta aina sama, ap provoo ja haastaa riitaa - huvinsa kullakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Hyvin sen ymmärtää, että oma osuus pitää tehdä, mutta ei sentään antanut sinulle vanhaa esiliinaa, niinkun oma anoppini. Kyllä oli tunne, että olen piikana siellä.

Miksi ihmeessä puit sen essun yllesi? Minä ainakin olisisin sanonut että kiitos, mutta ei kiitos.

Ei tuolle meidän anopille niin sanota tai en minä ainakaan kehtaa. "Mökillä kuuluu käyttää esiliinaa" jne.

Minä käytän mökillä esiliinaa, ei tuossa minusta mitään outoa ole. Paljon kätevämpi se on puhdistaa, kuin muut vaatteet, kun likaantuu kuitenkin aika helpostis sielä esim juuri saunapuita hakiessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Siis tänhän on pakko olla vitsi? Eihän kukaan kuvittele menevänsä kenenkään ruokittavaksi kahdeksi viikoksi?

no totta helvetissä oletan että jos meilla on omat velat ja talot maksettu, ja lapseni on asuntovelkainen perhee äiti, joka arkena laittaa sapuskaa pöytään 5 kertaa päivässä, niin ei todellakaan raahaa ruokaa jos tulee perheensä kanssa mun luo, ainkaan jos itselläni säännöllinen eläke.


sitä en tiedä, jaksaisinko ihan kahta viikkoa passata vaikka ymmärrän levon tarpeen, kun perheenätiinä laittaa sapuska apöytään 5 kertaa päiväss.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika:
Ihan selvää se minustakin on, että elinkustannuksiin osallistutaan ja töitä pitää tehdä (laittaa ruokaa, tiskata, lämmittää saunaa, siivota ja kesällä ne matotkin pitää pestä, jos meinaa pestä), mutta se, että niin lyhyellä varoitusajalla vaan aina käsketään. Olen tiskaamassa niin seuraavassa hetkessä huomaan, että rämmin metsässä puukengät jalassa keräämässä mustikoita.

minä en menisi jos käsketään.pyytää voi mutta ei käskeä./komentaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Siis tänhän on pakko olla vitsi? Eihän kukaan kuvittele menevänsä kenenkään ruokittavaksi kahdeksi viikoksi?

no totta helvetissä oletan että jos meilla on omat velat ja talot maksettu, ja lapseni on asuntovelkainen perhee äiti, joka arkena laittaa sapuskaa pöytään 5 kertaa päivässä, niin ei todellakaan raahaa ruokaa jos tulee perheensä kanssa mun luo, ainkaan jos itselläni säännöllinen eläke.


sitä en tiedä, jaksaisinko ihan kahta viikkoa passata vaikka ymmärrän levon tarpeen, kun perheenätiinä laittaa sapuska apöytään 5 kertaa päiväss.

jos tulijoita vaan esim. äiti ja yksi lapsi, jaksaisin kai passata aika pitkään mieheni kanssa, esim. loppuelämän (heh, pääseekö yksinhuoltajat yhden lapsen äidit aina valmiiseen, passataanko?) mutta en nelihenkistä perheettä esim... ehkä viikon loman jaksaisin
 

Yhteistyössä