anoppi oli hiukan suorasanainen tuossa yhdestä lahjasta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuPuLi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PuPuLi

Jäsen
08.09.2007
521
0
16
oli anopin äiti ja isä käymässä ja annettiin heille tuoksukynttilä,siis sellainen iso.isomummu sitten ihaseli siinä että ihanalta tuoksuu ja tykkää kovasti tuoksukynttilöistä.ruettiin itten miettimään että mikä se haju on koska kynttilässä ei lukenut.oli aika semmonen hyvin vienosti kahvin tuoksuinen.
no isomummu kysäsi sitten tyttäreltään että tietääkö hän mikä tuoksu on ja anoppi siihen että ei hän haista mitään kun on nenä tukossa.tuli lähemmäs ja tokaisi että hyi saakeli!ihan järkyttävän hajuinen...(tiedän kyllä että anoppi ei tykkää tuoksujutuista kun on herkkä nenä.)
muisti sitten pian sanoa uudelleen kuinka hirvittävän hajuinen se on.

ei siinä mitään,loin anoppiin pitkän katseen mutta oon tottunu siihen että vaikka suoraa sanookin niin ei se pahalla sitä tarkoita,että ilmaisi vaan mielipiteensä tässäkin.

ainut mikä otti päähän oli se että se ei ollut hänelle,eikä häneltä kysytty mitä mieltä hän on tuoksusta vaan sitä mikä se tuoksu on.
eri asia jos kaupassa oltas kateltu jotain ja olis ollu eri mielipiteet mutta tässä asiassa olis voinu olla hiljaa jos ei tuoksu miellytä....
:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
miksi pitäsi sanoa että tuoksu miellyttää jos ei oikeasti tykännyt siitä

miksi sanoa että ei haista kun on nenä tukossa?
ja miksi ei voi ilmaista asiaa esim näin : en itse kyllä tykkää yhtään.
mä oon tottunu joo mutta jos se on"hyi saakeli/ihan järkyttävä" kun lahjan saaja on vieressä.....?

Alkuperäinen kirjoittaja PuPuLi:

mä oon tottunu joo mutta jos se on"hyi saakeli/ihan järkyttävä" kun lahjan saaja on vieressä.....?

Eikö voitaisi hyväksyä että ihmiset ilmaisevat itsensä eri tavalla kasvatuksen ja tottumuksen ym mukaan ja tuo ei nyt minun maailmaa kaataisi, sanoi anoppi yhdestä kynttiläst mitä tahansa. Ei varmaan ajatellut että sinua liikuttaa mitä mieltä hän on kynttilästä eikä tahallisesti loukannut.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja PuPuLi:

Eikö voitaisi hyväksyä että ihmiset ilmaisevat itsensä eri tavalla kasvatuksen ja tottumuksen ym mukaan ja tuo ei nyt minun maailmaa kaataisi, sanoi anoppi yhdestä kynttiläst mitä tahansa. Ei varmaan ajatellut että sinua liikuttaa mitä mieltä hän on kynttilästä eikä tahallisesti loukannut.

mä oon tottunu tuohon suorasanaisuuteen,en ota itteeni ja niin edes päin...
tiesin että ei tykkää tuoksuista.
mutta... isomummu kysyi häneltä mikä se tuoksu on eli olisko kahvi tai joku muu,ei sitä mitä mieltä hän on tuoksusta.
ja edelleen mua ei haittaa miten se asian ilmaisee mulle suoraan.mutta oliko se pakko sanoa hänen äitinsä kuullen niin että isomummukin meni hiljaiseksi ja silmät ymmyrkäisinä toppuutteli että äläs nyt...

ja toisekseen en oo sanonu missää vaiheessa että se kaatais mun maailman..olenhan tottunut.
että ajattelin tässä lähinnä hänen äitiään.

se mikä tähän vaikuttaa on sekin että anoppi tuntuu aina olevan jotenkin pahalla päällä silloin kun näkee vanhempansa ja tunnen isomummun siten että hän on aika herkkä ja kovia kokenut...ja siinä kun toinen tiuskii jne niin kyllähän sitä hieman ihmettelee...ehkäpä siksi asia jäi hieman vaivaamaan...

Jaa mun mielestä toi oli tosi törkeesti sanottu vaik rupeski naurattaa toi anopin kommentti. Tais meinaa tulla sydämestä. Mutta siis tässä tilanteessa ois vaikeneminen ollu kultaa..