Anoppi pakotti kuivan lapsen vaippoihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kestä

Vieras
Lapsi ollut n. 3 kk kuiva, siis sillä tavalla, että vaipattomuuden kanssa ei kolmeen kuukauteen ole käynyt vahinkoa.

Tänään mies haluamalla halusi, että lapsi jää anopin hoiviin 2 tunniksi. kun tulin takaisin, löysimme hermostuneen lapsen ja täysin pinna kireällä olevan anopin. Anoppi oli laittanut siitä hulimatta lapselle vaipat, että tämä on kuiva. Kun kuulemma kylässä kuuluu käyttää vaippoja, hän valisti minua mulkoillen merkitsevästi. kun lapsella oli tullut kakka, anoppi ei ollut vienyt häntä vessaan. Niinpä sitten osa kakasta oli tullut vaippaan ja anoppi valitti siitä, että lapsi pitää totuttaa vaippoihin, koska nytkin lapsi hermostui kakan vaippaan tulosta ja vain puolet tuli vaipaann. kun puolet sitten piti päästä tekemään pönttöön.

En haluaisi ola viemättä lasta isovanhemmille sen takia, että lapsi pakotetaan heillä takaisin vaippoihin. Mutta toisaalta en aio pakottaa kuivaa lasta useaksi päiväksi (anoppila kauempana, reissut pidempiä) vaippoihin, koska se häiritsee lasta ja voi taannuttaa tämän kuivaksi oppimisen. Ymmärtäisin anopin teon ja toiveet, jos lapselta tulisi vahinko, mutta kun ei tule.

Mitä minä teen? Todella vaikea tilanne. Kesälomalla pitäisi mennä sinne viikoksi, mutta en todellakaan pidä kuivaa lasta helteellä vaipoissa viikkoa anopin oikuttelun vuoksi!!!! Onko jonkun muun isovanhempi toiminut tällä tavalla ja miten selvititte tilanteen?

miksi ukkos ei voisi sanoa omalle äidilleen, että LAPSI EI KÄYTÄ VAIPPOJA? miksi sinä tappelet anoppis kanssa?

se on sun ukkos tehtävä selvittää lapsiasia anopis kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten anopilla oli vaippoja? Sun mukula, sun säännöt. Jos ei kelpaa, saa olla ilman.

En tiedä. Joko oli ostanut, kun tiesi että tullaan vaipattoman lapsen kanssa tai sitten meiltä oli jäänyt sinne vanhoja vaippoja. En jostain syystä huomannut kysyä....;)

Alkuperäinen kirjoittaja krista:
miksi ukkos ei voisi sanoa omalle äidilleen, että LAPSI EI KÄYTÄ VAIPPOJA? miksi sinä tappelet anoppis kanssa?

Mies kuittasi asian niin, että anoppi unohtaa tuon vaatimuksensa ennen kesää. Minä taas tiedän, että ei unohda, koska tunnen ihmisen. En halua alkaa kinastelemaankaan miehen kanssa tuon naisen takia, ei hänen riidanhaluisuutensa tarvitse kylvää riitaa minun ja mieheni välille.

Meillä toisinpäin. Yritti väenväkisin pitää ilman vaippaa lasta, jolla ei ollut pissahädästä hajuakaan. HUomas kyllä sitte pian, että homma ei toimi ja otti vaipat käyttöön...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minkä ikäinen lapsi?

2,5 -vuotias

Osaako hän kertoa mummille, että hän haluaa vessaan. Joskus nuo asiat toimivat kotona ja kodin rutiineilla, mutta hoitajan ja hoitopaikan vaihtuessa pissat ja kakat ovat housuissa tai sohvalla.

Osaa. Sanoo kakkahätä/ pissahätä ja lähtee vessaa kohti... Mutta tässä tapauksessa ei raukka ilmeisesti ollut saanut niitä vaippoja pois ajoissa omin avuin:( Eikä varmaan osannut/ buskaltanut mennä vieraaseen vessaan.

Onpa outoa. Meillä osti potan omaankin vessaan meidän esikoista varten kun tämä oli 1-v. Ja antoi olla ilman vaippaa jo silloin kun ei edes ollut kovin kuiva. Sanoi, että hällä on kyllä aikaa siivota, jos tulee vahinkoja.

Minkä ikäinen lapsi?

2,5 -vuotias

Osaako hän kertoa mummille, että hän haluaa vessaan. Joskus nuo asiat toimivat kotona ja kodin rutiineilla, mutta hoitajan ja hoitopaikan vaihtuessa pissat ja kakat ovat housuissa tai sohvalla.

Meillä on päin vastoin. Mummi muistaa kysyä ja viedä useammin vessaan kuin kotona ja kun touhuaa koko ajan lapsen kanssa, niin myös näkee koska on hätä.

Taitaa olla pikkasen puhumisen paikka, eihän siinä muu auta ja jos sekään ei auta, niin sitten lapsi ei ilmesesti ole tervetullut mummolaan, näin minä tulkitsisin.

Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Onpa outoa. Meillä osti potan omaankin vessaan meidän esikoista varten kun tämä oli 1-v. Ja antoi olla ilman vaippaa jo silloin kun ei edes ollut kovin kuiva. Sanoi, että hällä on kyllä aikaa siivota, jos tulee vahinkoja.

Niin minunkin vanhemmat. Itseasiassa äitini yritti lasta potalle varmaan jo kun lapsi oppi istumaan...:)!

Alkuperäinen kirjoittaja krista:

Mies kuittasi asian niin, että anoppi unohtaa tuon vaatimuksensa ennen kesää. Minä taas tiedän, että ei unohda, koska tunnen ihmisen. En halua alkaa kinastelemaankaan miehen kanssa tuon naisen takia, ei hänen riidanhaluisuutensa tarvitse kylvää riitaa minun ja mieheni välille.

tässä on kyse lapsesta. eli sun ukkos pelkkää sanoa omalle äidille mitään... voi voi sitä mamman poika............ vvvvvvvv......ttttttttuuuuuuuuuuu

Yhteistyössä