Anoppi pilasi meidän häät ja suhteet muihin sukulaisiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä miniä

Vieras
Meillä oli pienimuotoiset hääjuhlat. En tunne miehen sukulaisia juurikaan, kun eivät ole oikeastaan mitenkään erityisesti tekemissä toistensa kanssa. No, pyysin sitten apua anopilta siihen, että ketä kutsun. Anoppi sitten kertoi sukulaisista ja myös heistä keitä meidän ei pidä missään nimessä kutsua. Toki ilmoitti yhden heidän perhetutun olevan sitten myös kutsuttavien listalle (näitä en ollut koskaan nähnyt )!
Juttelin sitten mieheni kanssa, että miltä tämä äitinsä antama lista näyttää? Mies totesi, että oli juurikin hyvä. Joten sen mukaan tein kutsut. Omat sukulaiset osasin onneksi itse valita.

Juhlat menivät oikein hyvin ja luulin, että kaiken kaikkiaan kaikki oli tyytyväisiä. Kunnes: mieheni isoäiti avautui minulle eräs kerta kun olin hänen luonaan auttamassa. Mieheni isän puolelta ei ollut listassa mukana ketään eikä siis juhlissakaan! Eli kaikki vieraat olivat vain anopin omia sukulaisia!! Ihmetellimme kyllä miehen kanssa miksei hänen isoäiti tullut juhliin, mutta en uskonut siihen olevan syynä mitään sen ihmeempää. Ja joo, olisi pitänyt itse olla paremmin selvillä, mutta laadin vain listan anopin sanomisten mukaan ja mies hyväksyi sen ja.. Ei prk! Olin hyväuskoinen hölmö, tiedän. =(
Nyt harmittaa todella paljon! Ja ihmettelin kyllä, että miksi saimme kummallisilta ihmisiltä onnittelukortteja kun saimme ekan lapsen. Nyt selvisi sekin. Ne olivat niitä "kutsumattomia" sukulaisia. Tyhmää. Minä hyväuskoinen hölmö yritin olla anopille mieliksi ja kutsua hänen mukaansa vieraat!

Ja tiedän kyllä olevani hölmö, erittäin. :(

No aika tyhmä oli sun miehes, kun ei itse heitä kutsunut, eikä kiinnittänyt listassa mitään huomiota toisen sukulaispuoliskon puuttumiseen!
Miksi miehesi ei voinut tehdä listaa omista sukulaisistaan? Miksi anoppi piti siihen sotkea?
:headwall:

Miehesi olisi voinut kyllä tarkemmin lukea sen kutsuvieraslistan. Ethän sinä voi millään kaikkia sukulaisia tuntea. Voittehan te pyytää vaikka kylään näitä sukulaisia, jotka ilman hääkutsua jäivät? Voitte samalla pahoitella tapahtunutta?

No jos totta puhutaan, niin sun miehen tulee kyllä ottaa vastuu keitä omista sukulaisistaan kutsutaan häihin, vaikka kuinka olisi anoppi tehnyt listaa. Eikö sen vertaa istunut alas, että olisi huomannut isänsä sukulaisten puuttuvan..? Mies saa kantaa tästä vastuun. Sä et olisi voinutkaan tietää. Anoppisi vissiin inhoaa omaa miestään (vai ehkä on eksä ja siksi tahallaan kosti).

Meillä ihan ekat ihmiset, jotka listalle ilmestyi oli sukulaiset järjestyksessä. Ensin meidän vanhemmat ja sisarukset, sitten isovanhemmat, sitten tädit ja sedät, sitten serkut.. Ajatuksella yhdessä se lista rakennettiin, joten ei voinut ketään jäädä välistä.

No aika paksua pistää pelkästään anopin niskaan tuo juttu. Kyllä sun mies on ihan yhtä lailla tuohon syyllinen, ettei omia sukulaisiaan osaa listaan laittaa.

Meillä kait itse tehdään listat. Eka kirjotellaan ylös, ketä on pakko kutsua ja ketä halutaan..ja sittne kikkaillaan sopiva määrä. Ei me keltään muulta noita kysellä. Vaikka mukava anoppi onkin..mutta yllättäin juuri alkaa tulemaan kaiken maailman perhetuttuja ja muita, joilla ei ole mitään tekemistä PIENISSÄ intiimeissä häissä.

Ja jos olet nähnyt miehesi isoäidin hänen isänsä puolelta..niin kait nyt tiedät, kutsuitko häntä yhtään? Kai hänen nimensä edes tiedät? Että kaipa voit ihan itseäsikin syyttää. Ei mun mielestä kutsuasioita voi laittaa anopin viaksi..vaikka tyhmästi hän käyttäytyikin. Syylliset löytyy sieltä peilistä.

Musta tuntuu tosi vieraalle ajatus että mun elämäni tärkeimpänä päivänä paikalla olisi ylipäätään ihan tuntematonta väkeä :o Mosiuspari miettii keskenään ketä haluaa paikalle, merkillinen kuvio teillä eikä se anoppi koko pahaa ole aiheuttanut, vaikka sormet syyhyten on ollutkin mukana..

Onpa törkeää. Minun mieheni -joka muuten kaikin puolin ihana onkin- varmaan myös paneutuisi tuollaiseen annettuun sukulaislistaan yhtä pieteetillä. Joten anopin laatiman listan varassa oltaisiin meilläkin. Pitäkää jotkut juhlat miehen puolen sukulaisille. Ja asian voi varmasti oikaista kertomalla ihan reilusti totuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä miniä:
Meillä oli pienimuotoiset hääjuhlat. En tunne miehen sukulaisia juurikaan, kun eivät ole oikeastaan mitenkään erityisesti tekemissä toistensa kanssa. No, pyysin sitten apua anopilta siihen, että ketä kutsun. Anoppi sitten kertoi sukulaisista ja myös heistä keitä meidän ei pidä missään nimessä kutsua. Toki ilmoitti yhden heidän perhetutun olevan sitten myös kutsuttavien listalle (näitä en ollut koskaan nähnyt )!
Juttelin sitten mieheni kanssa, että miltä tämä äitinsä antama lista näyttää? Mies totesi, että oli juurikin hyvä. Joten sen mukaan tein kutsut. Omat sukulaiset osasin onneksi itse valita.

Juhlat menivät oikein hyvin ja luulin, että kaiken kaikkiaan kaikki oli tyytyväisiä. Kunnes: mieheni isoäiti avautui minulle eräs kerta kun olin hänen luonaan auttamassa. Mieheni isän puolelta ei ollut listassa mukana ketään eikä siis juhlissakaan! Eli kaikki vieraat olivat vain anopin omia sukulaisia!! Ihmetellimme kyllä miehen kanssa miksei hänen isoäiti tullut juhliin, mutta en uskonut siihen olevan syynä mitään sen ihmeempää. Ja joo, olisi pitänyt itse olla paremmin selvillä, mutta laadin vain listan anopin sanomisten mukaan ja mies hyväksyi sen ja.. Ei prk! Olin hyväuskoinen hölmö, tiedän. =(
Nyt harmittaa todella paljon! Ja ihmettelin kyllä, että miksi saimme kummallisilta ihmisiltä onnittelukortteja kun saimme ekan lapsen. Nyt selvisi sekin. Ne olivat niitä "kutsumattomia" sukulaisia. Tyhmää. Minä hyväuskoinen hölmö yritin olla anopille mieliksi ja kutsua hänen mukaansa vieraat!

1. Miehes ei siis tajunnu listan nähtyään ettei yhdenkään hänen isänsä puolen sukulaisen nimeä ollut listalla?

2. Mies siis ihmetteli, miksi ihmiset, joiden nimeä kutsulistassa ei ollut, eivät tulleet häihin?

3. Te siis ihmettelitte "kummallisten ihmisten" lähettämiä onnittelukortteja vauvasta, eikä miehesi tajunnut että kyseessä olivat hänen omat rakkaat sukulaisensa jotka hän olisi ehdottomasti halunnut häihinsä?

No en tiiä ootko sinä hölmö, mutta miehes vaikuttais olevan....

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Onpa törkeää. Minun mieheni -joka muuten kaikin puolin ihana onkin- varmaan myös paneutuisi tuollaiseen annettuun sukulaislistaan yhtä pieteetillä. Joten anopin laatiman listan varassa oltaisiin meilläkin. Pitäkää jotkut juhlat miehen puolen sukulaisille. Ja asian voi varmasti oikaista kertomalla ihan reilusti totuuden.

Miksi miestä ei voisi pakottaa istumaan alas sen verran OMIEN häidensä eteen, että laatii itse listansa, nimi kerrallaan, vaikka sukupuuta apuna käyttäen, jos on muuten niin vaikeeta? Ja sitä miehen tekemää listaa olisi sitten halutessa voinut näyttää anopille, että jos joku vaikka puuttuu.. jos oikeasti mies on niin löysä ja tampio, ettei jaksa kiinnostaa...

En usko tätä juttua.
Ei miehesi voi olla noin tyhmä.
Normaali mies olisi itse tehnyt listan omista sukulaisistaan, etenkin siinä tapauksessa, että äitinsä on katkera (ex)miehelleen ja odotettavissa on jonkinlaista kostoa.

Siis mieheni oli työn takia ulkomailla ja asia oli minun hoidettava, koska kutsut piti saada postiin. Ja mies pyysi kääntymään äitinsä puoleen. Niin kuin siis tein.
No, osasin itse listata miehen perheen, isoäidit siis mukaan lukien, kumpikin. Siihen loppui minun tietämys. Ja sen jälkeen noudatin sitä anopin listaa. Mies ei sitä sen paremmin nähnyt, kysyin vain puhelimessa, että onko ok? Ja ymmärrän kyllä, että siinä saattoi mennä ohi kaikki. Mies on saanut kyllä kuulla kunniansa. Mutta kyllähän anoppi omat sukulaisensa tuntee? Ja jos kyse meidän häistä, niin pakkohan hänen on osata kertoa oman miehensä sisaruksista ja heidän lapsistaan??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis mieheni oli työn takia ulkomailla ja asia oli minun hoidettava, koska kutsut piti saada postiin. Ja mies pyysi kääntymään äitinsä puoleen. Niin kuin siis tein.
No, osasin itse listata miehen perheen, isoäidit siis mukaan lukien, kumpikin. Siihen loppui minun tietämys. Ja sen jälkeen noudatin sitä anopin listaa. Mies ei sitä sen paremmin nähnyt, kysyin vain puhelimessa, että onko ok? Ja ymmärrän kyllä, että siinä saattoi mennä ohi kaikki. Mies on saanut kyllä kuulla kunniansa. Mutta kyllähän anoppi omat sukulaisensa tuntee? Ja jos kyse meidän häistä, niin pakkohan hänen on osata kertoa oman miehensä sisaruksista ja heidän lapsistaan??

Sun miehes ei osannu kertoa puhelimessa tädeistään ja sedistään sekä serkuistaan?

Oliko sun miehes edeltävän kymmenen vuotta ulkomailla, kun lista oli just sen yhden ainoan puhelinsoiton varassa? Oliko maa Etiopia, ja sähköposti ulottumattomissa?

Miksi mies ei tunnistanut tätiensä ja setiensä "kummallisia nimiä" vauvan onnittelukorteissa?

Jos et edes ole kuullut miehesi tätien, setien tai serkkujen nimiä etkä ole heitä koskaan tavannut vaikka olette jo naimisissa ja teillä on lapsia, niin anteeksi MITKÄ välit anoppi taas pilasikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Hölömö:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä miniä:

1. Miehes ei siis tajunnu listan nähtyään ettei yhdenkään hänen isänsä puolen sukulaisen nimeä ollut listalla?

2. Mies siis ihmetteli, miksi ihmiset, joiden nimeä kutsulistassa ei ollut, eivät tulleet häihin?

3. Te siis ihmettelitte "kummallisten ihmisten" lähettämiä onnittelukortteja vauvasta, eikä miehesi tajunnut että kyseessä olivat hänen omat rakkaat sukulaisensa jotka hän olisi ehdottomasti halunnut häihinsä?

No en tiiä ootko sinä hölmö, mutta miehes vaikuttais olevan....

1. Siis mies ei nähnyt listaa, kerroin ja käytiin sitä läpi puhelimessa.
2. Ihmettelimme miksi isoäiti ei tullut juhliin, hänet oli kyllä kutsuttu. Ja hän ei tullut, koska muita miehen isän puolen sukulaisista ei oltu kutsuttu.
3. Siis mies tiesi ne kummalliset nimet sukulaisikseen, minä en.
Anteeksi liian epäselvä kertomus.

Inhoaako anoppi miestään siis kun halusi noin tehdä? Onko hän kylmä ja ilkeämielinen ihminen?

2. Ihmettelimme miksi isoäiti ei tullut juhliin, hänet oli kyllä kutsuttu. Ja hän ei tullut, koska muita miehen isän puolen sukulaisista ei oltu kutsuttu.

1. Mieskö ei todellakaan listasta tajua ettei läheisiä sukulaisia ole mainittu, vaikka lista käydään hänen kanssaan läpi?
2. Miksei mies edes häissä tajunnut, ettei yhtään isän sukulaista ole läsnä, vaan asia tuli vasta jälkikäteen ilmi? Eikö edes miehen isä sanonut mitään?
3. Mistä tiedät että miehesi tunnisti "kummalliset nimet" korteissa, jos asia selvisi vasta nyt häiden yhteydessä sinulle? Miksei miehesi kertonut sinulle ketä kummallisten nimien takan piilee?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:

1. Mieskö ei todellakaan listasta tajua ettei läheisiä sukulaisia ole mainittu, vaikka lista käydään hänen kanssaan läpi?
2. Miksei mies edes häissä tajunnut, ettei yhtään isän sukulaista ole läsnä, vaan asia tuli vasta jälkikäteen ilmi? Eikö edes miehen isä sanonut mitään?
3. Mistä tiedät että miehesi tunnisti "kummalliset nimet" korteissa, jos asia selvisi vasta nyt häiden yhteydessä sinulle? Miksei miehesi kertonut sinulle ketä kummallisten nimien takan piilee?

1. Niin tyhmää, mutta kyllä, hän ei siitä mitään maininnut. En tosin tiedä johtuiko asia siitä, ettei he aikaisemminkaan miehen ollessa pieni olleet tekemisissä mieheni isän puolen sukulaisten kanssa.. vaiko, että ne meni vain ohi korvien, sekin kun on mahdollista. Minä olisin halunnut kutsua tasapuolisesti kaikki ja tutustua..
2. Öh, en tiedä. Tosin en teidä ajatteliko hän mahdollisesti, että juuri ne sukulaiset olivat peruuttaneet tulonsa, ilmoittaminen kun tapahtui minulle. Ei hän siitä mitään sanonut. Toisaalta hän ehkä oli enemmän kiinnostunut kavereistaan, jotka saapuivat juhliin aika monesta eri maasta..
3. Hän kyllä tiesi ja oletti minunkin tietävän, itse niitä vain ihmettelin kun ei sanonut mitään ne nimet.. Hän osasi kertoa kyllä keneltä kortit oli.

Ja olemme tapahtuneen jälkeen asiaa kyllä puineet ihan riittämiin, mies on pahoillaan, hänenhän se olisi pitänyt hoitaa. Mutta niin olisi anopinkin, jos häneltä nimenomaan pyysin apua, koska en tunne enkä tiedä heidän sukulaisiaan.. Itseäni vain harmittaa kovin, koska olisin halunnut tutustua sukuun.. Enkä joihinkin ikivanhoihin perhetuttuihin. Joita en edes häiden jälkeen ole kertaakaan nähnyt!

Yhteistyössä