Antaisitko lapsen isälle yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Meillä siis ero vireillä. Miehen tahdosta kun ihastui töissä vanhempaan naiseen ja muutti yhden yön jälkeen tämän luo, valehteli olinpaikastaan kuukauden ja kun jäi kiinni, palasi kotiin. Yhteydenpito ei kuitenkaan loppunut ja kiinni jäätyään vaihtoehto oli ero, koska ei pystynyt päättämään. Nyt asuu tämän yh-äidin luona ja on puhunut haluavansa elää yksin (etsiä oman asunnon), koska ei näe yhteistä tulevaisuutta naisen kanssa ja haluaisi elää ilman mitään suhteita. Nainen on kuitenkin manipuloinut miehen jäämään luokseen ja nyt mies haluaisi lastamme (alle2v) sinne yöksi. Suhdetta on siis kestänyt n. 2kk, josta osan aikaa oli kotona. Kirjat naisen luona, muttei mitään huonekaluja tms. On siis naisen ja lapsensa asunto. Minä en halua tässä vaiheessa lasta sinne yöksi antaa, olen kyllä suostuvainen useaankin kertaan viikossa tapahtuviin tapaamisiin kahden isän kanssa, muttei tuolla asunnolla. Jotenkin kun suhteensa on niin epävakaalla pohjalla ja yhtenä päivänä puhutaan yksinasumisesta ja toisena siitä, että meilläkin voisi olla mahdollisuus elää vielä yhdessä (toinen lapsi tulossa). Niin minkä te näette noin pienen lapsen eduksi tällaisessa tilanteessa? Aiemminkaan isä ei ikinä hoitanut lasta kokonaista päivää saati vrk:tta YKSIN. Aina minun kanssani. On myös kertonut, että iltaisin juovat naisen kanssa viiniä ja aamutkin on aloitettu juhlallisesti shampanjalla...

Ei hitto, et kyllä anna lasta sinne jos tilanne tuollainen. Lastenvalvojalle soitto heti. Tapaamisissa on lapsenetu pääsijalla, ei vanehmman halu. Ja jos on lapsi noin pienie iekä isä ole häntä hoitanut niin päivätapaamiset.

Entä miehen vanhemmat, voisiko mies mennä sinne lapsen kanssa? En minäkään tuossa tilanteessa antaisi lasta yökylään jos ei ihan pakko (viranomaisten puolelta) olisi.

meillä oli vähän samanlainen tilanne exän kanssa ja tyttö oli silloin 1v...
exä rakastu naapurin eukkoon jolla oli 3v tyttö.
exä muutti sinne samantien ja kyseli jos meijän neiti vois olla siellä myös vloppuisin...

meillä ero oli silloin todella vaikea ja riitaisa.

sanoin ihan suoraan että mennään lastenvalvojalle sopimaan tapaamisista...1kk päähän saatiin aika jolloin sovittiin että exä menee äitinsä luokse jos tahtoo meidän muksun luoksensa....koska en luottanut exän hoito-osaamiseen koska ei juurikaan ollut ennen hoitanut tyttöä.

No ei ehkä haluttais antaa. Mutta eipä isäkään eron jälkeen voi määrätä, ketä äidin luona majailee yms. En tarkoita sinua, vaan yleensäkin. Eli ei äitikään voi määrätä, missä isä lastaan tapaa. Teillä ei kai ole vielä tapaamissopimuksia? Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ehkä haluttais antaa. Mutta eipä isäkään eron jälkeen voi määrätä, ketä äidin luona majailee yms. En tarkoita sinua, vaan yleensäkin. Eli ei äitikään voi määrätä, missä isä lastaan tapaa. Teillä ei kai ole vielä tapaamissopimuksia? Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Mä peesailen tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika katkeralta kuulostat... :(
Onko minkäikäinen lapsi kyseessä?

Kukapa ei olis? :o
Älä anna. Jos uus "suhde" kerran noin hataralla pohjalla on. Miksi ihmeessä mies pojan sinne ylipäätään haluaa viedä? Osoittaakseen olevansa hyvä isä? :headwall:

Jaksamisia :hug:

Katkera saa varmaan olla? Vai?
Lapsi on 1,5v. Miehelle ehdotettiin koko päivän kestävää tapaamista isovanhempien tykönä kerran vkossa + iltatapaamisia viikolla, muttei hänelle sopinut. Hän kun haluaa lapsen yöksi. En näe jotenkin lapsen etuna tutustumista uusiin ihmisiin uudessa asunnossa kun hetkenä minä hyvänsä nuo ihmiset voivat olla pois isän kuvioista. Eri asia olisi jos kyse olisi todella vakaalla pohjalla olevasta suhteesta. Tällä vanhemmalla naisella on jotkut aivat omat syyt, minkä vuoksi antaa miehen siellä asua ja haluaakin sitä.
Niin, siis oikeuteenhan tämä menee jos mies ei suostu väliaikaiseen tapaamissopimukseen, jonka aikana ei saa lasta yöksi. Kysymys on esim. puolesta vuodesta, jonka aikana näkee, miten käy suhteen ja kuinka onnistuu ihan nämä lyhyemmätkin tapaamiset ja kuinka lapsi alkaa sopeutumaan tilanteeseen.

Mie voisin tehdä niin että jos isä haluaisi lapsen yöksi niin isä saisi kotiin tulla lapsen kanssa tietysti siis yksin ja minä poistuisin mutta en antas tuollaisessa tilanteessa vieraaseen paikkaan kun kaikki on epävarmaa.
Vieläkö suunnittelet miehen takaisin ottamista??
minen ottas vaikka odottaisin kaksosia.. :ashamed:

Mun mies muutti myös suoraan mun luo (en kyllä painostanut), oltiin oltu vuosikaudet työkavereita, mutta ei meillä suhdetta ollut kuin vasta sitten, kun mies oli eropäätöksen tehnyt ja kertonut exälleen. Eipä tuo nainenkaan halunnut lapsia miehelle antaa, kävivät kaksi kertaa vajaan vuoden aikana. Exä kiristi miestä aina luokseen tapaamaan lapsia, eikä todellakaan lasten etua ajatellen, vaan saadakseen miehen takaisin (sain aina viestejä miten muka harrastivat siellä sitä sun tätä). Voin sanoa, että asiat olisivat paljon paremmin, jos olisin alusta saakka saanut luoda suhteet myös mieheni lapsiin.

nii...
meillä loppupeleissä meni asian niin että mentiin lastenvalvojalle kun erosta oli kulunut n. 2kk ja exä oli meidän luona ainoastaan käynyt moikkaamassa tyttöä...siihen asti ei mun ollut pakko antaa sitä isälleen ku mitään ei ollut paperilla ja epäilin isän hoitotaitoja,siitä juttelin puhelimessa lastenvalvojan kanssa.

tapaamisessa lastenvalvoja sanoi exälle ja pyysi että exä olisi äitinsä luona silloin vloput kun tyttö hänellä ja selitti tilannetta lapsen näkökulmasta jne...

meni onneksi exälle jakeluun ja n.3kk näin mentiin kunnes exä muutti uuteen asuntoon tämän uuden kanssa...lähelle meitä.

silloin oli annettava tyttö tuonne heidän kotiin vaikka kuinka koitin pyristellä koska exä ei siellä kirjoilla ollut ja kiersivät kelasta etuja kun ei ollut kirjoilla...ja muuta kivaa.

isällä on oikeus tavata lastaan mutta järjen käyttö on sallittua ja lasten etua on ajateltava ensin!

En suunnittele muuta kuin elämistä päivä kerrallaan. En takaisin ottamista, haluaisin vain isän ja pojan suhteen pysyvän hyvänä. Mielestäni se ei vaadi nyt tässä vaiheessa yhteisiä öitä.

Ja tosiaan, voisin minäkin laitella uudelle naiselle vaikka mitä viestejä ja kertoa vaikka mistä rakkaudentunnustuksista ja rakasteluista ja heidän suhteen kyseenalaistamisesta, mutta enpä tee sitä kiusallanikaan. Eläkään naikkonen siinä uskossa, että suhteella on tulevaisuus...

Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
nii...
meillä loppupeleissä meni asian niin että mentiin lastenvalvojalle kun erosta oli kulunut n. 2kk ja exä oli meidän luona ainoastaan käynyt moikkaamassa tyttöä...siihen asti ei mun ollut pakko antaa sitä isälleen ku mitään ei ollut paperilla ja epäilin isän hoitotaitoja,siitä juttelin puhelimessa lastenvalvojan kanssa.

tapaamisessa lastenvalvoja sanoi exälle ja pyysi että exä olisi äitinsä luona silloin vloput kun tyttö hänellä ja selitti tilannetta lapsen näkökulmasta jne...

meni onneksi exälle jakeluun ja n.3kk näin mentiin kunnes exä muutti uuteen asuntoon tämän uuden kanssa...lähelle meitä.

silloin oli annettava tyttö tuonne heidän kotiin vaikka kuinka koitin pyristellä koska exä ei siellä kirjoilla ollut ja kiersivät kelasta etuja kun ei ollut kirjoilla...ja muuta kivaa.

isällä on oikeus tavata lastaan mutta järjen käyttö on sallittua ja lasten etua on ajateltava ensin!

niinhän se olisi.. meilläkin ex:lle esitettiin toiveita et tapais lapsia pari kertaa itsekseen, mut ei.. ekasta tapaamisesta vaan uuden naisen luo. oli esikonen vähän sekaisia et miks a oli siellä ja pussaili isiä.. :|

Yhteistyössä