Antaisitko lapsesi hoitoon ihmiselle joka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
tupakoi lapsen seurassa ?

Tai tupakoi, mutta ei silloin kun hoitaa lasta ?

Tupakoi lapsen seurassa vain ulkona?

Tuli vaan mieleen kun olis paikka sellaiselle perhepäivähoitajalle joka muuten ok, mutta vetää röökii....

EN IKINÄ ihmiselle joka tupakoi, tupakoi miten ja missä hyvänsä!!!!! Enkä sellaiselle jonka mies vaikka tupakoi, koska se haju pysyy! Lapsena olin pph:lla jonka mies ja aikuinen lapsi tupakoi ja muistan sen ällöttävän tupakan hajun vieläkin mikä haisi sisällä, vaatteissa, tavaroissa yms.

Voisinpa antaakin, jos ei polta sisällä, autossa, ulkona lapsen vieressä, mitentahansa, että lapsi altistuu suoraan savulle.
Oletetaan, että polttaa vaikka 'vain' iltaisin parvekkeellaan / pihallaan, kun lapsi ei ole siellä - go for it.

Olen antanut lasta hoitoon ihmisille, jotka tupakoivat ( esim. minä itse ja lapsen isä, isovanhemmat, ennenkuin olemme lopettaneet) mutta tietenkään ei lapsen kanssa samoissa sisätiloissa ole tupakoitu.

Ymmärrän sen jos lasta ei halua viedä sellaiselle hoitajalle, joka tupakoi lasten aikana, mutta En ymmärrrä mitä väliä sillä on jos hoitaja tupakoi silloin kuin lapset eivät ole paikalla. Mistä te tiedättä kuinka moni, esim. päiväkodin työntekijä tupakoi vapaa-aikana... Vai kyyläilettekö ensin puolivuotta hoitajien elämää, jotta osaatte valita ns. kunnollisen hoitajan?

Ei pelkkä tupakointi vaikuttaisi päätökseen mutta jos kyseessä olisi ihminen joka tieten tahtoen räikeästi altistaisi lapset savulle eikä pyrkisi polttamaan mahd. kaukana niin en.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
EN IKINÄ ihmiselle joka tupakoi, tupakoi miten ja missä hyvänsä!!!!! Enkä sellaiselle jonka mies vaikka tupakoi, koska se haju pysyy! Lapsena olin pph:lla jonka mies ja aikuinen lapsi tupakoi ja muistan sen ällöttävän tupakan hajun vieläkin mikä haisi sisällä, vaatteissa, tavaroissa yms.

Tarkoitatko nyt vaikka niin, että jos esim. isäsi tupakoisi niin äitisikään ei voisi koskaan hoitaa lapsenlapsiaan?

Tai siskosi mies jne?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän sen jos lasta ei halua viedä sellaiselle hoitajalle, joka tupakoi lasten aikana, mutta En ymmärrrä mitä väliä sillä on jos hoitaja tupakoi silloin kuin lapset eivät ole paikalla. Mistä te tiedättä kuinka moni, esim. päiväkodin työntekijä tupakoi vapaa-aikana... Vai kyyläilettekö ensin puolivuotta hoitajien elämää, jotta osaatte valita ns. kunnollisen hoitajan?

Kyllä ne hoitajatkin käy tupakalla työpaikoillaan :) ihmisiähän hekin ovat!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän mitä onni on:
Jos lapsi ei joutuisi haistelemaan sitä tupakansavua niin kyllä. Jos valita saisin, ottaisin savuttoman hoitajan (vaikka poltan itsekin-ulkona).

Olettaisin, että savuttomuus koskee myös pph:n kotia, eli jos savua sisällä, ei hoitolapsia :)

Ihan hyvin voisin antaa lapsen hoitoon pph:lle, joka ei tupakoi lapsia hoitaessaan. Ei mua haittaisi yhtään, jos pph käy ulkona/parvekkeella tupakalla, kun lapset on päikkäreillä tai vapaa-aikanaan.

Siis tupakoi pihalla/parvekkeella/ulkona?

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, kun haetaan hoitajaa, että miksi sen pitää olla savuton? Kait se nyt jumalauta saa polttaa omalla ajalla ja ns. tauoilla????

En ellei pakkorako. Tupakoiva kiva tyyppi on tappavan huono esimerkki lapselle. Olisi väärin jos lapsi ihailisi jotakin kuolettavaa tapaa. Lapsi saattaa alitajuisesti alkaa pitää tupakointia siistinä ja yhdistää sen mukavaan elämään. Kuten kaikessa muussakin elämään liittyvässä.

Se että tyyppi polttelisi hoidon ulkopuolella ei haittaisi yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
En ellei pakkorako. Tupakoiva kiva tyyppi on tappavan huono esimerkki lapselle. Olisi väärin jos lapsi ihailisi jotakin kuolettavaa tapaa. Lapsi saattaa alitajuisesti alkaa pitää tupakointia siistinä ja yhdistää sen mukavaan elämään. Kuten kaikessa muussakin elämään liittyvässä.

Se että tyyppi polttelisi hoidon ulkopuolella ei haittaisi yhtään.

Mä kyllä olen opettanut lapsilleni että tupakointi on epäterveellistä ja tapana kaikkea muuta kun ihailtavaa. Omat muksuni sanovatkin tupakoiville sukulaisille " ei saa tupakoida, se on myrkkyä" :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Tarkoitatko nyt vaikka niin, että jos esim. isäsi tupakoisi niin äitisikään ei voisi koskaan hoitaa lapsenlapsiaan?

Tai siskosi mies jne?

Oon melko tarkka näissä asioissa enkä antaisi. Onneksi lähipiirissä ei tupakoida.

Yhteistyössä