Antaisitko tässä tapauksessa lapsesi leikkiä romanilapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tietty. Mutta varsinkaan nyt en päästä kun tiedän että ovat romaneja.Heilä tuo kulttuuri hippasen eri kuin meillä.Eivätkä lisäksi kunnioita valkolaisnaisia lainkaan niin miksi päästäisin pienen tyttöni leikkimään heidän lapsen kanssa? Yksi riita kun tulisi tytöille niin olisi joku varmaan puukon kanssa oven takana. Ja en usko että päästäis moni muukaan. Täällä nyt on pakko esittää suvaitsevaista.

Hmm. uskon että romaniperheissäkin löytyy erialisia tapauksia, samoin kuin muissakin etnisissä ryhmissä. Ei suomalaisten mainekaan ole aina siitä parhaasta päästä.

Mutta silti yhäkin miettisin noita juttuja enemmänkin siltä perhe-tasolta enkä niinkään tuon etnisen ryhmän mukaan. Me tunnetaan muutamia romaniperheitä ja heille voisin hyvin laskea lapseni leikkimään, vaikka jotkut tapaamani romaniperheet sitten ovatkin sellaisia etten haluaisi lapseni siellä aikaa viettävän. Samoin löytyy ihan tavallisista suomalaisperheistä monenmoista tallaajaa enkä suinkaan pitäisi joka kotia lapsille sopivina paikkoina.

No suoraan sanottuna ei kiinnosta mitä se tyttö ajattelee. Etsii muualta kaverinsa.Totta helvetissä omat lapset on muiden lapsia arvokkaampia, millainen äiti olet kun väität muuta? Paska?

no on sinulla ainakin kova tunnelataus nyt päällä...

omat lapset ovat minulle luonnollisesti rakkaimpia, mutta jokainen lapsi ja aikuinen on tässä maailmassa aivan yhtä arvokas ja pyrin kyllä kohtelemaan kaikkia samalla lailla.

No tätä samaa paskaa täällä aina puhutaan. kotimammat, jotka ei ole päivääkään olleet oikeissa töissä saatika kouluttautuneet mihinkään, puhuvat täällä suvaitsevaisuudesta ja muusta sonnasta. Millainen elämänpiiri ja kokemus teilläkin mahtaa olla? On niin helppo puhua kun ette taatusti tiedä oikeasta elämästä mitään.

Saisiko tähän vielä hieman lisää yritystä? Ei taida jaksaa provosoitua riittävästi, vaikka rasismi- ja huono äiti-kortit jo onkin lyöty pöytään... Otetaan lemmikit, vanhukset ja homot vielä mukaan.

No tätä samaa paskaa täällä aina puhutaan. kotimammat, jotka ei ole päivääkään olleet oikeissa töissä saatika kouluttautuneet mihinkään, puhuvat täällä suvaitsevaisuudesta ja muusta sonnasta. Millainen elämänpiiri ja kokemus teilläkin mahtaa olla? On niin helppo puhua kun ette taatusti tiedä oikeasta elämästä mitään.

Määrittele "oikea elämä", kiitos.:)

no on sinulla ainakin kova tunnelataus nyt päällä...

omat lapset ovat minulle luonnollisesti rakkaimpia, mutta jokainen lapsi ja aikuinen on tässä maailmassa aivan yhtä arvokas ja pyrin kyllä kohtelemaan kaikkia samalla lailla.

Jos sinun lapsesi olisi vaarassa niin et kohtelisi samallalailla kaikkia. Sen vannon.Ja mun lapsi oli siellä vaarassa, oli nähnyt kun aikuiset riiteli ja huusi, kiroili ja joi kaljaa. Miksi helvetissä sinne kukaan lastaan päästäisi?Ja miksi pitäisi olla tekemisissä heidän kanssaan kun on muitakin kavereita?

teetko ap oikeasti työtä sosiaalipuolella, ongelmaperheiden parissa?

jos näin niin toivoisin, että katsoisit peiliin. voin kertoa sinulle, että olemme kaikki samaa, yhtä ja samaa. et ole yhtään parempi kuin heistä kukaan, etkä yhtään huonompi. tuon asenteellisuuden voisit jättää, kuten olet huomannut, ei siitä seuraa mitään rakentavaa eikä hyvää.

Niinkö? Ja sinäkö tiedät? Ihanko henk.koht. kokemuksesta vai työn kautta? Siinäkin kun on iso ero...Täällä on ihan varmasti kaikenlaista nähnyttä ja kokenutta äitiä että lapsellinen kommentti iteltäs. Typerä olet.

Jos sinun lapsesi olisi vaarassa niin et kohtelisi samallalailla kaikkia. Sen vannon.Ja mun lapsi oli siellä vaarassa, oli nähnyt kun aikuiset riiteli ja huusi, kiroili ja joi kaljaa. Miksi helvetissä sinne kukaan lastaan päästäisi?Ja miksi pitäisi olla tekemisissä heidän kanssaan kun on muitakin kavereita?

ei kukaan ollut päästämässäkään, kaikki sanoivat, että kutsuisivat lapsen kotiinsa, tee sinäkin niin ja jätä nuo ennakkoasenteet. tulet yllättymään.

ei kukaan ollut päästämässäkään, kaikki sanoivat, että kutsuisivat lapsen kotiinsa, tee sinäkin niin ja jätä nuo ennakkoasenteet. tulet yllättymään.

En taatusti. Joku suvaitsevainen voi kutsua. Ja kyllä olen sosiaalipuolella. Töissä kun jaksaa kuunnella ja auttaa ja painaa täysillä muiden hyväksi niin ei jaksa enää vapaa-ajalla kuin oman perheensä hoitaa. Niin kuluttavaa työtä, mutta antoisaa.

Öh, ei kai kukaan ole sanonutkaan että lasta tulisi sinne päästää? Lähinnä kyse oli siitä ettei vastaavanlaiseen kotiin päästettäisi lasta vaikka kyseessä olisi tavallinen suomalainen perhe.

Ja juu, sen ongelmaperheen lapsen voisi moni kutsua leikkimään siihen omaan kotiin, jos se lapsi kerta itse ei ole mitään ongelmia aiheuttamassa.

En taatusti. Joku suvaitsevainen voi kutsua. Ja kyllä olen sosiaalipuolella. Töissä kun jaksaa kuunnella ja auttaa ja painaa täysillä muiden hyväksi niin ei jaksa enää vapaa-ajalla kuin oman perheensä hoitaa. Niin kuluttavaa työtä, mutta antoisaa.

ok. en tästä sen enempiä sun kanssa. mutta tuolla asenteella häviät vain itse, on kuluttavaa olla pelokas ja asenteinen. jos olisit rauhallinen ja luottavainen ja antaisit myös lapsesi valita tahtooko tyttöä teille leikkimään (ilman mitään palopuheita hänen hirveästä romaniperheestään) niin kaikki voisi olla ihan hyvin. meillä on tosiaan tämä yksi elämä, kannattaa miettiä jossain vaiheessa millaisena sen tahtoo elää ja millaisena kohdata muita ihmisiä.

niin aika vaikea tilanne, toivoisin kyllä voivani vaikuttaa että lapseni ei hengaisi todella paljon ainankaan sellaisen lapsen kanssa..juuri ollenkaan mieluiten...sanotaan että lahjoisin vaikka, että olisi mielummin muiden kanssa. Pelon takia. Kieroa mutta totta. KOska kaverit antavat vaikutteita jne.

Yhteistyössä