Antaisitteko anteeks ystävälle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kasva itse aikuiseksi. Ajatusmaailmasihan on kuin keskenkasvuisen teinin. Toisen ihmisen kunnioittaminen ja vastuullinen käytös on aikuisten hommaa. Vain ajattelemattomat ja keskenkasvuiset rellestävät miten haluavat muista välittämättä.

[quote/]Voi se olla tukena ja silti panna sitä ketä sä rakastat, ihan hölmön homma omia miestä kavereilta vielä eron jälkeenkin. Kasvappas nyt aikuiseksi.[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mitä pitäis antaa anteeks?
Exä on exä ja sa panna ketä tykkää ja vapaat kaverit saa panna ketä tykkää, kunhan ei oo varattuja ihmisiä. Mä en ymmärrä, mikä on ongelma.

Noinhan se periaatteessa menee, mutta kaikki ei ole noin mustavalkoista. Kun ottaa huomioon mitä inhimmillisiä tuntemuksia ihmisillä on, niin ystävän pitäisi huomioida ystävänsä tunteet ennenkun toimii. Mutta jos ei niistä välitä, niin tietenkin saa tehdä mitä haluaa, mutta voi menettää ystävän.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Exä on exä ja sa panna ketä tykkää ja vapaat kaverit saa panna ketä tykkää, kunhan ei oo varattuja ihmisiä. Mä en ymmärrä, mikä on ongelma.

Mun mielestä se nyt on vaan törkeetä. Meidän piti olla kaverin kanssa ku siskokset, ja sit tekee mulle näin vaikka tietää hyvin miten rikki oon jo valmiiks.
meidän kaveripiirissä ainaki kukaan ei toisten eksiin koske.(tai näin ainaki luulin)
ja niinku sanoin jo aiemmin, tilanne ois eri jos mä olisin jo päässy asiasta yli ja kaveri ois vaikka mun kans ottanu puheeks et tykkää mun eksästä, et mitä olisin siitä mieltä.
mut menee mitään mun tunteista välittämättä panemaan sitä, vaikka on muka ollu niin ymmärtäväinen kokoajan..paskat

Oletko nyt ihan varma että kyse on tykkäämisestä ja pidemmästä jutusta vai olisko kyseessä ollut kuitenkin baarista alkanut juttu kun molempia panetti ja suht tuttu oli siinä sopivasti "tarjolla" ?

no mulle se on yks ja sama kumpi se on. ystävä ei voinu kertoo mulle sitä ees ite. onneks jäi kiinni, saipa tietää mikä paskanaama seki on.
Olipa ihme ku ei millään halunnu et otan eksän takas, kokoajan vaan sano että et vittu ota sitä takas (ku eksä on koittanu viestii mulle jos yritettäs vielä).
painukoot suolle kummatki...

mulla on niin paha olla :(

Ex on ex ja sinkkukaveri on sinkku. Molemmilla on oikeus panna ketä tahtoo. Eli herätys, et voi omia toisia ihmisiä ja määrätä mitä he tekevät!!! Vai kuinka kauaksi aikaa voit omasta mielestäsi varata yksinoikeuden exääsi? olisiko sopiva aika 4 kuukautta, 4 vuotta vai kenties loppuelämäsi ajan? Ja kun aika olisi kulunut umpeen niin kertoisitko sen ystävällesi?

Jos kerran on EX niin todellakin on EX.
Ethän sä voi exäsi menoja määräillä, kuten et myöskään
kaverisi. Mikäs siitä exästä tekee kaverillesi kielletyn.
Kuten joku totesi, jos panettaa niin panettaa.
Ei mitään kiellettyä tai loukkaavaa!

Joo. Ei mun ex:ät ole mun omaisuutta. Ei mulla ole mitään oikeutta kiuktella siitä että ne harrastaa seksiä, oli kyseessä sitten mun ystävä tai ei.

Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt sitä ettei kaverin ex:iin saa koskea. Kun mä eroan niin se on sitten lopullista. Joten sen jälkeen ex saa olla ja mennä ihan vapaasti. Ja jos menee mun ystävän luo, niin siinäpäs sitten menee :D

No siis kyllä mä nyt tavallaan ap:tä ymmärrän ja miks miettii välien laittamista poikki.

Tosin omalta kannaltani mietin, niin kyllä mun kaverit saa mun exiä panna. Nyxiä ei, ja toivottavasti nyxä ei ees antais.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Tottakai, exä on exä vaikket sinä siitä yli olisikaan päässy.

Vapaata riistaa, kun panettaa niin panettaa.

feminismin perus sääntöihin kuitenkin kuuluu ettei eksiin kosketa, se on ihan itsestäänselvyys! en antais anteeks

Jos kerran on EX niin todellakin on EX.
Ethän sä voi exäsi menoja määräillä, kuten et myöskään
kaverisi. Mikäs siitä exästä tekee kaverillesi kielletyn.
Kuten joku totesi, jos panettaa niin panettaa.
Ei mitään kiellettyä tai loukkaavaa!

no on se kumma "ystävä" joka noin tekee... siin minkään järjen mukaan en ikinä tekis niin mun YSTÄVÄLLE!!

Alkuperäinen kirjoittaja julma ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Tottakai, exä on exä vaikket sinä siitä yli olisikaan päässy.

Vapaata riistaa, kun panettaa niin panettaa.

feminismin perus sääntöihin kuitenkin kuuluu ettei eksiin kosketa, se on ihan itsestäänselvyys! en antais anteeks

Feminismi ei kaikiltaolsin olekkaan ihan tervettä.
Mikäs ihme niistä existä tekee kavereillekkin kiellettyjä?
URPÅT!

Exä on exä.
Mutta kyllä se varmasti kirpasis jos itse vielä exästä välittäisi ja ystävä sen tietäisi. Loukkaantunut varmaan olisin (jos olisin siis kertonut ystävälle että rakasta edelleen ja paljon) mutta en omista ihmisiä. varsinkaan sellaisia kenen kanssa en ole suhteessa.

Kavereiden exiin ei kosketa, eikä exien kavereihin. Paitsi jos joku niistä on erityisen komea ja puoleensavetävä :P

Mä itse seurustelin jonkun aikaa kaverin exän kanssa, eikä mennyt välit kyseiseen kaveriin vaikka hän ei suhteesta kuultuaan hypännytkään riemusta kattoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Noinhan se periaatteessa menee, mutta kaikki ei ole noin mustavalkoista. Kun ottaa huomioon mitä inhimmillisiä tuntemuksia ihmisillä on, niin ystävän pitäisi huomioida ystävänsä tunteet ennenkun toimii. Mutta jos ei niistä välitä, niin tietenkin saa tehdä mitä haluaa, mutta voi menettää ystävän.

Näin. Kyllä mä kuitenkin todennäköisesti antaisin anteeksi (isompiakin juttuja). Mulle ystäväni ovat sen verran tärkeitä, etten heistä ihan helposti luopuisi.

Se kirotun muija meni sit panemaan mun eksää. Kenen kanssa oltiin vielä 2 vuotta yhessä, ja erosta oli kulunu 3kk. Mä en todellakaan ollu pääsy vielä yli.Eksästä nyt vois uskoakki, mut et ystävästä.
Eksänki kans erottiin ku se petti mua..

miks kaikki pettää mua ja puukottaa selkään :(
Koska noissa White trash - piireissä tämä on yleistä. Sinäkin siihen kuulut ja siis sinun luulisi nämä kuviot tietävän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se kirotun muija meni sit panemaan mun eksää. Kenen kanssa oltiin vielä 2 vuotta yhessä, ja erosta oli kulunu 3kk. Mä en todellakaan ollu pääsy vielä yli.Eksästä nyt vois uskoakki, mut et ystävästä.
Eksänki kans erottiin ku se petti mua..

miks kaikki pettää mua ja puukottaa selkään :(
Koska noissa White trash - piireissä tämä on yleistä. Sinäkin siihen kuulut ja siis sinun luulisi nämä kuviot tietävän.

siis täh ? Miten sä voit mut luokitella noin tän jutun perusteella.. et sä tiedä musta mitään.

Eksä pankoot ketä lystää, mut mun mielest tää oli todella törkeetä kaverilta salailla ja valehdella ja toimia mun selän takana näin.
Mikä ystävä se tollanen on? joka niin väittää olevansa tukena ja ymmärtävänsä, ja näistä asioista on ennen keskusteltu, ja niinku sanoin meidän kaveripiiriin ei yleensä tällainen kyllä kuulu. no ties mitä ne kaikki tekee selän takana...
Ehkä mä oon sit nipo, mut oon tosi loukkaantunu ja vihanen mun "ystävälle".

Voi olla, että "annan anteeks" joskus, mutta ei meistä enää koskaan tosiystäviä tule, kun en voi luottaa.
Kaippa sitä väleissä voi olla. nyt tosin akka oksettaa mua niin paljon etten usko että voin vähään aikaan häntä edes nähdä..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:

Eikös siinä tapauksessa ap:nkin pitäisi ottaa huomioon ystävänsä tunteet? Tuon pitäisi toimia molempiin suuntiin.

Yhteistyössä