Antakaa aikaa lapsillenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varhaiskasvattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varhaiskasvattaja

Vieras
Miten säälien katson päivittäin lapsia, jotka ensin ovat pitkän päivän hoidossa. Sitten harrastuksiin tai äidin tai isän työpäivän jatkoksi mukaan. Viikonloppunakaan raasut eivät saa olla äidin ja isän kanssa vaan heidät viedään jonnekin muualle "hoitoon" että vanhemmat saavat rankan työviikon päätteeksi vähän omaa aikaa :/ Miten lasten viikko? Eikö se ole yhtä rankka, jos hoitopäivä on 9-11 tuntia? Olenko väärässä?

Ymmärtäkää, että ne lapset ovat pieniä vain hyvin pienen hetken. Kohta he ovat isoja ja sitten näet heitä enää vilaukselta päivän lomassa... Parasta mitä siis voitte antaa lapsillenne on oma aikanne! Ei sirkushuveja eikä laatuaikaa vaan äiti- ja isiaikaa.

olen täysin samaa mieltä. tänään kävin tutustumassa lapseni kanssa ensimmäisen kerran tulevaan hoitopaikkaan. voin sanoa että meitä onnisti - on ihan perhepäivähoitaja. mulla on itselläni kuitenkin kuin koko maailman murheet niskassa siitä syystä, että joudun viemään lapseni hoitoon noin pienenä. haluaisin itse hoitaa mutta se ei ole mahdollista.

näinhän se on.
Lapsille on tärkeetä ihan arkinen yhdessä olo.Sen kyllä huomaa meidänkin neidistä kun on saatu enemmän viettää vaan aikaa ilma kiirettä ja saanut neiti itse toivoa mitä tehdään.Hän 3v haluaa yleensä piirtää tai pelata jotain.
Murkkuamme taas saa kehottaa olemaan välillä kotosallakin.Hän kun myös välillä unohtaa läppärin,pleikan kännyn ja kaverit,niin yllätys: sehän osaa puhuakkin normisti ja on oikein mukava nuori miehen alku :-)

Yhteistyössä