anteeksi että paasaan tästä,nyt mies(ex) koettaa syyllistää mua tilanteesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
tai siis,ei ymmärrä miten se muka on mua huijannut! vaikka on,huijasi minut jättämään ehkäisyn pois,jotta saisimme vauvan,siis sillä tavalla huijasi että lupasi olla pitämässä siitä vauvasta huolta ja hoitamassa ja että ei koskaan jätä mua yksin yms yms. ja senkin jälkeen koetti tappaa itsensä (sanoi mulle siis aiemmin että ei enään ikinä tee mitään sellaista,ei koskaan,ja minä hölmö uskoin!!)

nyt sitten olen raskaana, ja se kusipää(anteeksi jos joku tästä loukkaantuu) on suljetulla pakkohoidossa,koska koetti taas tappaa itsensä, vaikka tiesi että vauva olisi tulossa,vaikka oli luvannut ettei ikinä tee enään niin,vaikka oli luvannut vaikka mitä.

ja nyt ihmettelee kuinka muka koen itseni huijatuksi. no siten KUN MULLE OLLAAN VALEHDELTU! ja sen takia on vauva tulossa kun luotin lupauksiin, ja jos pidän lapsen olen yksin kahden pienen kanssa,mitä en halua!

Olen pahoillani. Todella rankka tilanne. Vaikka mieskään tuskin ihan ilkeyttään sinua kohtaan on itseään tappaa yrittänyt. Mutta voimia ja koeta saada tukiverkkoja muualta.

No mun mielestä päätös lapsen yrittämisestä on jo niin suuri ja vastuullinen asia, että en missään tapauksessa lähtisi lasta edes yrittämään ellen olisi valmis ottamaan lapsesta vastuun vaikka yksinäni...mistä sitä tietää mitä puolisolle voi tulevaisuudessa sattua.

Olikohan miehestä sinulle ollut tukea sitten kuitenkaan, vaikuttaa että hänellä olisi aika pahoja ongelmia itselläänkin.

Ei miehesi varmaankaan tahallaan "valehdellut" sinulle, mutta jotta hänestä voisi olla tukea sinulle ja perheelle tulisi hänen ensin päästä tasapainoon itsensä kanssa, muuten sinulla on vain yksi huollettava lisää.
Ehkä kannattaa ainakin aluksi valmistautua siihen että päävastuu perheestäsi jää sinulle, kun/jos miehesi parempi niin uskoisin että hänkin sitten haluaa osallistua.

no enhän minä voinut tietää että se mies vaan puhuu paskaa! ja kusettaa mua.
minulla on yksi ystävä joka yhden kerran yritti tappaa itsensä ,se lupasi vaimolleen ettei ikinä tee niin enään, eikä ole tehnyt! siitä on useampia vuosia aikaa jo.

jotenkin kuvittelin siis että kyllä mies joka niin kovin rakastaa ja haluaa lasta ja haluaa elää pitää myös lupauksensa. nyt tiedän etten koskaan,en koskaan enään edes mene ehkäisyn ollessa käytössä, sänkyyn ennenkuin olen tutkinut miehen taustat läpikotaisin, mä en ymmärrä tota miestä en ollenkaan, ja nyt se on kovin loukkaantunut kun ei saa multa ymmärrystä!

eikai kukaan joka tuntee tulleensa huijatuksi raskaaksi tee mieli tukea miestä. kerroin sen sillekkin juuri,joten exä se on ja pysyy.

vauvasta en vielä tiedä =`( . mä niin odotin sitä tasaista tavallista tylsääkin perhe elämää, mitä tämä olikin aika pitkään,mutta odotin että yhteinen vauva pääsee sitä meidän kanssa elämään. nyt ei ole meitä,ei ole sitä perhe elämää,eikä kohta vauvan alkuakaan :`( . mä oon nyt niin loppu tän tilanteen takia,tuntuu vaan että on olemassa kaksi huonoa vaihtoehtoa.

miten joku mies voikin antaa tyhjiä lupauksia noin isoissa asioissa? no tyhmä olen minäkin kun luotin miehen sanoihin. enpä luota enään yhteenkään mieheen!!!!!!!

ootko sä nyt se sama, joka on tuntenut ton miehen vasta pari kk:tta ja sulla yksi lapsi ennestään? Ja jonka miesystävän isä on sitä mieltä, että pojan ei pitäisi tapailla "sinua"? Täällä kun on samantapaisesta aiheesta kirjoitettu aiemminkin (tosin sillon kirjoittaja ei puhunut raskaudesta mitään).

tammihärkä ,jos päädyn pitämään lapsen niin en todellakaan ota tuollaista miestä meidän elämään,en todellakaan! ja vaikka päätyisin keskeytykseen mies pysyy exänä! minä en halua täysin tasapainotonta paskaa puhuvaa miestä elämääni! ja niinkuin moni ystäväni on sanonut,miehen ei olisi pitänyt antaa lupauksia,kun varmasti on tiennyt ettei kykene niitä pitämään,mutta minä en tiennyt ennenkuin oli liian myöhäistä.

-no mutta nyt velvollisuudet kutsuu,kiitos kaikille vastanneille.

Minun käsitykseni mukaan itsemurha tai sen yritys on useimmiten jonkinlainen avunhuuto, ei aina, joskus voi olla hyvin harkittu ja päätetty teko myös. Mutta tässä tapauksessa ei liene sellaisesta kyse.

Ikävässä tilanteessa kyllä olet ja ymmärrän että koet itsesi huijatuksi, täältä mahdoton sanoa mikä ex-miehesi tuohon yritykseen on ajanut, mutta ymmärsin että ei ollut ensimmäinen kerta kuitenkaan, joten jonkinlaista itsetuhoisuuttaa varmaan voi olla taustalla.

Vaikka päätös lapsesta on ollut teidän yhteinen niin vaikuttaisi kyllä siltä, että vastuut jäävät ainakin tällä erää sinulle, siihen kannattanee valmistautua.

Toisaalta taas miehesi varmastikin kaipaisi sitä tukea nyt, mutta ymmärrän hyvin ettei sinusta ole sitä hänelle välttämättä antamaan.

Toisaalta taas näin mies sukupuolen edustajana toivoisin ettet kuitenkaan leimaisi meitä kaikkia yhden tai muutaman yksilön perusteella.

Tsemppiä sinulle, sitä tulet tarvitsemaan, olipa päätöksesi sitten mikä hyvänsä.

:hug: :flower:

Etkö muka tiennyt miehesi mielenterveydellisistä ongelmista ennenkuin jätit ehkäisyn pois? Kuinka kauan olette tunteneet ja seurustelleet? Olitko sinä se, joka valitti sitä että mies menee hoitoon eikä välitä läheisistään...Täällä sitten yritetiin puhua järkeä, että miehesi on sairas ja hänet on saatava kuntoon ihan ensimmäiseksi. Ei sairas ihminen välitä mistään!

kiitos tammihärkä. kyllä tuo luottamus miehiin on aika nollassa(vaikkakin ehkä ns.kunnollisiakin miehiä on),ja en todellakaan kykenen olemaan ihmisen tukena joka on näin isoissa asioissa kyennyt antamaan valheellisen kuvan. :(

täh: tiesin että mies kärsii masennuksesta,ja että syö lääkkeitä ja käy terapiassa,mutta en todellakaan tiennyt että asiat menee tähän pisteeseen sen kanssa,tai että edes voisi mennä. ei minun ymmärrykseeni käy se että joku mies kykenee tälläiseen petokseen.

kaikenlaista sitä onkin. Taitaa olla provo koko juttu jos ei ole niin kyllä taitaa ap:llakin olla jotain ongelmia mielenterveyden kanssa. Varmasti sun miehelläs on todella paha olo ei kukaan yritä itsaria vaan huvin vuoksi. Ja sit sä viel syytät valehtelijaks...ei hyvää päivää, jos sä kerta oot tienny että on ongelmia terapiaa ja muuta jo taustalla niin kyllä sun normaalina ihmisenä ois pitäny tietää että tulee vastoin käymisiä ei se terapia heti auta ne asian käsittelemiset voivat viedä vuosia ja taas vuosia.

Voimia miehellesi ja toivottavasti saa elämänsä järjestykseen. Ja koetahan säkin miettiä uudelleen asioita... ehkäpä se keskeytys ei olis kovin paha juttu teidän tilanteessanne kun tuntuu ettet sinäkään ole kovin kypsä ja valmis uuden vauvan tuloon.

Yhteistyössä