Anteeksi, kysyn vahvistusta: pääseekö näillä yhtään alkuun ketoosin tavoittelussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viimeinen keinoko laihtua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viimeinen keinoko laihtua?

Vieras
Mitat siis 171 cm ja 129 kg. Olen laskenut koomakulutukseni ja se oli hurjat 2700kcal, pitäneekö paikkansa..

Mutta kun vakavan kilpirauhasen vajaatoiminnan takia laihduttaminen on niin pirun vaikeaa, ja karppausta suositeltiin, niin olenkohan yhtään oikeilla jäljillä.. olen kyllä lukenut infosivuja minkä olen ehtinyt, mutta sieltä en uskalla kysyä vielä tässä vaiheessa neuvoja.. Paino siis on noussut hurjaa vauhtia, jota ei lääkärikään uskonut (elin vt-ruokavaliolla ja söin 1100-2500 kcal, kun käskettiin pitää ruokapäiväkirjaa).

Jätin siis pois kaikki kielletyt tuotteet, viljan, sokerin, rasv. maidon, levitteet jne. Ne ovat jääneet pois jo aikapäiviä sitten. Ainoastaan ruispalat ja satunnaiset pullat jäivät, mikään karkki tai suklaa ei tuota lainkaan vaikeuksia. En ole koskaan niistä pitänyt.

Jos syön aamupalana jäävuorisalaatinlehteen käärityn kinkkusiivun ja oltermannia (n.100g) sekä juon ison kupin kermatilkalla maustettua kahvia, onko ok? Söin sen 08.00.

Lounaaksi söin 2 palaa seitä ja puolikkaan pikkupussin katkarapuja voissa ja kermassa paistettuna sekä kesäkurpitsan voissa paistettuna, vähän sipulia mausteeksi. Suolaa ja pippuria. Lounas siis klo 12.30,jolloin tunsin nälkää vähäsen.

Äsken join kahvia kermatilkalla.

Päivällinen vielä mietinnässä. Vettä olen juonut varmaan reilun litran jo.

Yritän omin nokkineni tätä hahmottaa, mutta sivustoilla on niin paljon vaihtelua ohjeissa, että vielä kestää hetken, ennenkuin olen täysin selvillä. Matriisista kehittelin tämän päivän ruoat.

ihan ok.,mutta aamiaiselta vähentäisin tuon juuston ainaskin puoleen tuosta määrästä.Leivoppas vaikka mantelileipiä juuston alle,ohje karppaus.info:sta,resepteistä.

Hei
Lue Antti Heikkilän kirjoja, niissä on hyvää tietoa karppauksesta, tai Heikkilällä on hieman oma koulukuntansa, mutta sama idea. Kylmäpuristetun kookosöljyn kerrotaan auttavan kilpirauhasen vajaatoimintaan luontaisesti. Sitä kannattaa kokeilla. Helppoa apua ketoosin tavoitteluun saa kananmunista. Siis munakasta vaan aamiaiseksi. Ei kannata käydä syömään liian yksipuolisesti, - sairastuu ja väsähtää, ja dieetti pilalla. Tsemppiä hoikisteluun.

Kun käsitin, että hh-vapaata oltermannia saa syödä ihan kunnolla? En kykene vielä syömään voita paljaaltaan tai minkään päällä, joten "kostuketta" haen sitten juustosta.

Hei
Lue Antti Heikkilän kirjoja, niissä on hyvää tietoa karppauksesta, tai Heikkilällä on hieman oma koulukuntansa, mutta sama idea. Kylmäpuristetun kookosöljyn kerrotaan auttavan kilpirauhasen vajaatoimintaan luontaisesti. Sitä kannattaa kokeilla. Helppoa apua ketoosin tavoitteluun saa kananmunista. Siis munakasta vaan aamiaiseksi. Ei kannata käydä syömään liian yksipuolisesti, - sairastuu ja väsähtää, ja dieetti pilalla. Tsemppiä hoikisteluun.

Käykö keitetty muna ja majoneesia sen kanssa munakkaan sijaan? Kun en oikein munakkaasta välitä. Pekonia voin syödä.

Tykkään vihreistä salaattivihanneksista sekä kesäkurpasta, niitähän saa syödä. Salaattiin voine laittaa myös satunnaisesti tomaattia ja kurkkua? Oliiviöljy ostossa, kookosöljyä en löytänyt kaupasta.

Heikkilän kirjassa Ravinto ja Terveys on ruokaohjeet useammalle viikolle. Ehkä sillä olisi helppo aloittaa. Kookosöljyä voi tilata verkosta ja useat luontaistuotekaupat myö sitä myös.

Mä en voi sietää oliiviöljyn makua... ihan ku myrkkyä söis ja maistuu kyllä ruoassakin. Hyvinki voit syödä keitettyä kanamunaa ja esim se mantelileivän päällä on tosi hyvää. Kesäkurpitsa on hyvää ja kukka- ja parsakaalit myös kannattaa ottaa käyttöön. Keitettynä tai sit niistä voi tehdä muusia.

Tsemppiä sinulle!! Ite oon jonku aikaa karpannu ja kiloja kadonnut reilu 10. Onnellinen olen siitä ja näin on hyvä jatkaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja monenäiti;23778189:
Mä en voi sietää oliiviöljyn makua... ihan ku myrkkyä söis ja maistuu kyllä ruoassakin. Hyvinki voit syödä keitettyä kanamunaa ja esim se mantelileivän päällä on tosi hyvää. Kesäkurpitsa on hyvää ja kukka- ja parsakaalit myös kannattaa ottaa käyttöön. Keitettynä tai sit niistä voi tehdä muusia.

Tsemppiä sinulle!! Ite oon jonku aikaa karpannu ja kiloja kadonnut reilu 10. Onnellinen olen siitä ja näin on hyvä jatkaa. :)

Kaaleja ei suositella kilpparivajakkien syötäväksi, mutta ilmeisesti kypsennetyt käyvät, näin olen ymmärtänyt. Tykkään kaalista kovasti!

Jotenkin vain harmittaa, että mantelijauhosta leivottu leipä tulee niin kalliiksi, että en raatsi tehdä sitä usein. Pitääpä tutustua tuohon reseptisivustoon. Sitä pizzapohjaa olen tehnyt, ja sitähän voisi käyttää leipänä myös?

Olo on edelleen ihan täysi lounaasta, ja hivenen hönttö olo, tosin se voi johtua kipeistä niskoista.

Yritän nyt pidättäytyä niin hyvin kuin vain voin kaikesta ei-suositeltavasta. Rytmihäiriöitä on ollut viime aikoina lääkityksen lisäämisen myötä, käynköhän kohta jo liialla. Mutta painoon se ei ole vaikuttanut.

Rakastan turkk. jugurttia, ja sitähän saa myös aamupalalla syödä? Niin, nyt muistin että söinhän minä sitä kermalorauksella ja 0,5dl vadelmilla aamulla. Taisi tulla liikaa proteiinia..

Helmikuussa diagnoosi: TSH 79, T4V oli 4.

Huhtikuussa kontrolli: TSH 18, T4V oli 13. Lääkitys nyt 1,5 tbl päivässä, nostettiin kontrollin jälkeen, siihen saakka oli 1 tbl. Nostettiin aika nopeasti tuohon 1 tbl:iin, kun lääkitys aloitettiin.

Helmikuussa diagnoosi: TSH 79, T4V oli 4.

Huhtikuussa kontrolli: TSH 18, T4V oli 13. Lääkitys nyt 1,5 tbl päivässä, nostettiin kontrollin jälkeen, siihen saakka oli 1 tbl. Nostettiin aika nopeasti tuohon 1 tbl:iin, kun lääkitys aloitettiin.

Sulla on ollut paha vajis ja arvot vieläkin alhaalla. Aineevaihduntasi ei toimi vielä normaalisti, joten ei sitä laihtumistakaan ole kovin tehokkaasti luvassa. Mä odottelisin että arvot on kunnossa ja vasta sitten laihduttaisin kunnolla. Toki voit syödä hiilihydraattitietoisesti tai karpata, mutta älä nyt mitään tehokuuria vielä ota.

Muista ottaa thyroxin tyhjään vatsaan hyvissä ajoin ennen aamupalaa. Imeytyy parhaiten.

Sulla on ollut paha vajis ja arvot vieläkin alhaalla. Aineevaihduntasi ei toimi vielä normaalisti, joten ei sitä laihtumistakaan ole kovin tehokkaasti luvassa. Mä odottelisin että arvot on kunnossa ja vasta sitten laihduttaisin kunnolla. Toki voit syödä hiilihydraattitietoisesti tai karpata, mutta älä nyt mitään tehokuuria vielä ota.

Muista ottaa thyroxin tyhjään vatsaan hyvissä ajoin ennen aamupalaa. Imeytyy parhaiten.

Niin se endokrinologikin sanoi, että vakava on. Tosin jotenkin tuntuu, että käynkö jo liialla, koska tulee hiki hirmu helposti (tosin olen aina hikoillut koska olen isokokoinen), on niitä rytmihäiriöitä.. Mittasin verensokerin tuossa 2h aterian jälkeen ja se oli 6. Sokeriarvot kuulemma ihan hyvät, mutta diabetestä tässä odotellaan silti, koska olen näin iso. Raskauden aikana sokeriarvot täydelliset, mittailin silloinkin. Synnytyksen jälkeen tähän tautiin sairastuinkin.

Yksi päivä jäi kerran välistä siten, että unohdin lääkkeet kun lähdin yökylään, ja otin seuraavan päivän annoksen vasta 14 maissa päivällä. En meinannut pysyä hereillä enää, ja ihmettelinkin että miten se voi näin vaikuttaa. Mitään erikoista väsymyksen aiheuttajaa en keksinyt.

Mutta minä koetan tässä jotenkin skarpata ja karpata, ketoosin kanssa tahi ilman, ja jos alkaa tuntumaan ettei onnistu, niin lievennän. Mutta oletko sitä mieltä, että ei kannattaisi sitä ketoosia tavoitella vielä? Jos aloittaisi vähän hellemmin? Esim. 1 ruisleipäpala aamulla jne? Kerro, jos olisi jotain vinkkejä, kun itsellä luonnollisesti ei pää ole terävimmillään taudin takia..a

Kaaleja ei suositella kilpparivajakkien syötäväksi, mutta ilmeisesti kypsennetyt käyvät, näin olen ymmärtänyt. Tykkään kaalista kovasti!

Jotenkin vain harmittaa, että mantelijauhosta leivottu leipä tulee niin kalliiksi, että en raatsi tehdä sitä usein. Pitääpä tutustua tuohon reseptisivustoon. Sitä pizzapohjaa olen tehnyt, ja sitähän voisi käyttää leipänä myös?

Olo on edelleen ihan täysi lounaasta, ja hivenen hönttö olo, tosin se voi johtua kipeistä niskoista.

Yritän nyt pidättäytyä niin hyvin kuin vain voin kaikesta ei-suositeltavasta. Rytmihäiriöitä on ollut viime aikoina lääkityksen lisäämisen myötä, käynköhän kohta jo liialla. Mutta painoon se ei ole vaikuttanut.

Rakastan turkk. jugurttia, ja sitähän saa myös aamupalalla syödä? Niin, nyt muistin että söinhän minä sitä kermalorauksella ja 0,5dl vadelmilla aamulla. Taisi tulla liikaa proteiinia..

Jos ketoosia tavoittelet,ei kannata syödä turkkilaista kovin paljoa.
Mä olen laittanut mantelileipään sen 1½dl mantelijauhetta sijaan: ½dl soijajauhoja,½dl pellavansiementä tai vehnälesettä ja ½dl mantelijauhetta ,on mun mielestä paremman makuistakin,hiilareita on ehkä vähän enemmän.

Niin se endokrinologikin sanoi, että vakava on. Tosin jotenkin tuntuu, että käynkö jo liialla, koska tulee hiki hirmu helposti (tosin olen aina hikoillut koska olen isokokoinen), on niitä rytmihäiriöitä.. Mittasin verensokerin tuossa 2h aterian jälkeen ja se oli 6. Sokeriarvot kuulemma ihan hyvät, mutta diabetestä tässä odotellaan silti, koska olen näin iso. Raskauden aikana sokeriarvot täydelliset, mittailin silloinkin. Synnytyksen jälkeen tähän tautiin sairastuinkin.

Yksi päivä jäi kerran välistä siten, että unohdin lääkkeet kun lähdin yökylään, ja otin seuraavan päivän annoksen vasta 14 maissa päivällä. En meinannut pysyä hereillä enää, ja ihmettelinkin että miten se voi näin vaikuttaa. Mitään erikoista väsymyksen aiheuttajaa en keksinyt.

Mutta minä koetan tässä jotenkin skarpata ja karpata, ketoosin kanssa tahi ilman, ja jos alkaa tuntumaan ettei onnistu, niin lievennän. Mutta oletko sitä mieltä, että ei kannattaisi sitä ketoosia tavoitella vielä? Jos aloittaisi vähän hellemmin? Esim. 1 ruisleipäpala aamulla jne? Kerro, jos olisi jotain vinkkejä, kun itsellä luonnollisesti ei pää ole terävimmillään taudin takia..a

Rytmihäiriöt ovat yleisiä etenkin thyroxin-annostusta muuttaessa. Sulla menee oikeasti kauan aikaa ennenkuin kroppa tottuu lääkitykseen ja aineenvaihdunta palautuu. Kaikille ei edes pelkkä thyroxin riitä. Mä en suosittelisi sulle vielä tiukkaa karppausta vaan juuri sellaista ruisleivällä ja runsailla kasviksilla rikastettua ruokavaliota. Tarvitset niin paljon hivenaineita ja kaikenmaailman suojaravinteita palautuaksesi tuosta sairastumisesta. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta mä olen tätä mieltä :)

[QUOTE="vieras";23778524]Jos ketoosia tavoittelet,ei kannata syödä turkkilaista kovin paljoa.
Mä olen laittanut mantelileipään sen 1½dl mantelijauhetta sijaan: ½dl soijajauhoja,½dl pellavansiementä tai vehnälesettä ja ½dl mantelijauhetta ,on mun mielestä paremman makuistakin,hiilareita on ehkä vähän enemmän.[/QUOTE]

Tämä just hämää minua. Toiset sanoo, että jugurttia saa syödä, on ihan ruokapäiväkirjoissakin, ja sitten toisaalla se onkin kiellettyjen listalla. Juustoa saa matriisin mukaan syödä vapaasti, mutta sitten ei saakaan. Juusto ja munat pitäisivät minulla nälkää hyvin.

Mitähän tässä nyt osaisi syödä:) Jos syön kahvin kanssa salaattiin käärittyä juustoa ja kinkkua (keittokinkkuko on nollahiilihydraattista?) aamupalalla, niin onko se pahempi kuin jos söisi voissa paistettua munaa ja pekonia?

Rytmihäiriöt ovat yleisiä etenkin thyroxin-annostusta muuttaessa. Sulla menee oikeasti kauan aikaa ennenkuin kroppa tottuu lääkitykseen ja aineenvaihdunta palautuu. Kaikille ei edes pelkkä thyroxin riitä. Mä en suosittelisi sulle vielä tiukkaa karppausta vaan juuri sellaista ruisleivällä ja runsailla kasviksilla rikastettua ruokavaliota. Tarvitset niin paljon hivenaineita ja kaikenmaailman suojaravinteita palautuaksesi tuosta sairastumisesta. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta mä olen tätä mieltä :)

Mielestäni ruokavalioni oli ihan hyvä entisellään, vaikkei paino pudonnut (tuli yli 20kg puoleen vuoteen painoa, siitä epäily sairaudesta, vaikka söin niukasti). Mutta en keksi enää mitään muuta tapaa pudottaa painoa kuin karppaus, kokemuksia lukeneena. Söin siis ruisleipää (vaaleaa söin ehkä 1x 3kk), en käytä marinoituja lihoja, en kevyttuotteita (aitoja tuotteita, mutta vähän), lisäaineita välttelin, ei makeisia, sipsejä, limsaa.. en juo alkoholia, liikuin kohtuullisesti jne. Heikkouteni ovat makeat kahvileivät, ja niitä olen vähentänytkin paljon!

Syön vitamiinilisää ja join tähän päivään mennessä myös rasvatonta maitoa muutaman lasin päivässä. Sekin kuulemma on pahaksi.

Yritin endokrinologilta kysellä, mitä tulisi syödä, mutta hän sanoi vain, että vähähiilihydraattinen on hyvä asia, hyviä hiilihydraatteja pitää saada.

Finellissä on tiedot mitä kunkin elintarvikkeen kohdalla tarvitset. Minä pääsin ketoosiin erittäin nopeasti ihan sillä tavalla että söin vain ja ainoastaan proteiinia ja rasvaa, hyvin vähän hiilaria, lähinnä maitotuotteissa. Tuota tein 2 viikkoa ja sitten olen lisännyt salaatit yms. lämpimät kasvislisäkkeet.

Oon tainnut syödä ihan väärin tänään, päivälliseksi paistoin jauhelihaa muutamalla tomaatilla sekä kananmunan, vähän jugurttia vielä maistelin. Jotenkin tuntuu öklöltä syödä noin isoja määriä rasvaa ja lihaa, mutta koetetaan nyt. Huomenna on kylläkin meno erittäin tärkeään tilaisuuteen jossa vähän pakosta otettava leivottuja tuotteita, ei taida mulla oikein olla oikea ajoitus tässä hommassa.

Kävin puntarilla tänään, ja sunnuntaista on mukamas tippunut lähes 4kg! Nyt täytyy vaa'an huijata ja poistunut onkin vain nestettä. Eilen join kyllä yli 2l vettä, että ei pitäis nestehukka olla. Tänään "jouduin" maistamaan kakkua ja ruisleipää, joten vähän meni huonoksi tämä päivä. Huomenna mahtaa taas vaaka paukkua, kun kadonneet luvut tulevat takasin..

Ei se niin herkästi takasin tule, mutta sulla pitäis olla se alku ilman ylimääräisiä hiilareita, mä ketoosiin pääsyn jälkeen olen voinut vähän syödä esim. kahvilla kylässä pienen pullan tms. en viitsi kaikille toitottaa, silti on paino tippunut tasaiseen tahtiin. Mutta se eka kaksiviikkoa on tärkeitä, mulla se kaksi viikkoa oli pääkipeä, sokerirapulaa ja sen jälkeen olen kerran syönyt todella paljon karkkeja ja seuraava päivä oli sitä luokkaa etten syö sellasta määrää enää ikinä. Voin syödä tosiaan sen kahvipullan kerran viikossa.

Kävin puntarilla tänään, ja sunnuntaista on mukamas tippunut lähes 4kg! Nyt täytyy vaa'an huijata ja poistunut onkin vain nestettä. Eilen join kyllä yli 2l vettä, että ei pitäis nestehukka olla. Tänään "jouduin" maistamaan kakkua ja ruisleipää, joten vähän meni huonoksi tämä päivä. Huomenna mahtaa taas vaaka paukkua, kun kadonneet luvut tulevat takasin..

Alkuun kannattaa olla TOSI tiukkana. Sitä helpompaa on sulle itselle. Ketoosin pääseminen kestää useamman päivän ja kakun ja leivän myötä aloitat alusta ja mieliteot tulee takas.

[QUOTE="siis";23786845]Alkuun kannattaa olla TOSI tiukkana. Sitä helpompaa on sulle itselle. Ketoosin pääseminen kestää useamman päivän ja kakun ja leivän myötä aloitat alusta ja mieliteot tulee takas.[/QUOTE]

Niin, en tiedä olenko lähelläkään ketoosia, tuskin. Mutta hikoilen kuin sika ja hiki on alkanut haisemaan ihan hirveälle! Mieskin sanoi, että kaikkina näinä vuosina hän ei ole haistanut hikeäni, mutta nyt, vaatteetkin lemuaa pienenkin kävelyn jälkeen. Aina on kuuma!

Päätä alkoi armottomasti särkemään sen kakunpalan ja leivän jälkeen, enkä olisi niitä muuten ottanut, mutta eräässä tilaisuudessa oli vähän kuin työn puolesta pakko, olisi tullut muuten liikaa kysymyksiä enkä halua tästä kertoa, koska en kestä niitä uteliaita tiedusteluja: paljonko olet laihtunut jo jne.

Olen varmaan aika hukassa, mutta selkeästi vähemmillä hh:lla mennään nyt. Äsken söin jauheliha-majoneesi-juustosekoitusta, just ja just sain sen alas, oli niin täyttävää. Nyt kermakahvia, sillä hh-tankkaus väsyttää:(

Niin, en tiedä olenko lähelläkään ketoosia, tuskin. Mutta hikoilen kuin sika ja hiki on alkanut haisemaan ihan hirveälle! Mieskin sanoi, että kaikkina näinä vuosina hän ei ole haistanut hikeäni, mutta nyt, vaatteetkin lemuaa pienenkin kävelyn jälkeen. Aina on kuuma!

Päätä alkoi armottomasti särkemään sen kakunpalan ja leivän jälkeen, enkä olisi niitä muuten ottanut, mutta eräässä tilaisuudessa oli vähän kuin työn puolesta pakko, olisi tullut muuten liikaa kysymyksiä enkä halua tästä kertoa, koska en kestä niitä uteliaita tiedusteluja: paljonko olet laihtunut jo jne.

Olen varmaan aika hukassa, mutta selkeästi vähemmillä hh:lla mennään nyt. Äsken söin jauheliha-majoneesi-juustosekoitusta, just ja just sain sen alas, oli niin täyttävää. Nyt kermakahvia, sillä hh-tankkaus väsyttää:(

Tuo on ihan hyvä merkki että päätä särkee hiilarien jälkeen, luultavasti olet hyvällä ketoosilla ja jatkat vain samalla tavalla ja muistat että pää on kipee joka kerta sortumisen jälkeen, vähän kestää makeaa muttei paljon. Kylässäkin valitse se pienin pikkuleipä sen suklaaleivoksen sijaan.

[QUOTE="vieras";23786950]Tuo on ihan hyvä merkki että päätä särkee hiilarien jälkeen, luultavasti olet hyvällä ketoosilla ja jatkat vain samalla tavalla ja muistat että pää on kipee joka kerta sortumisen jälkeen, vähän kestää makeaa muttei paljon. Kylässäkin valitse se pienin pikkuleipä sen suklaaleivoksen sijaan.[/QUOTE]

Meinaatko, että se olisi jo päällä? Tämä on vasta toinen virallinen päivä. Hiilihydraatteja olen vähentänyt aika kovalla kädellä jo aiemmin. Minkä ihmeen takia minulla on aina kuuma.. vajaatoiminnassa kun pitäisi paleltaa, ja ei palella enää. Meikit leviää naamalle, olo on kuin imetyshuuruissa, kun hiki nousee pintaan vaikka istuisi vain sohvalla. En maista mitään outoa suussa, sehän on kanssa merkki ketoosista. Minäpäs koetan taas jatkaa samalla tavalla, 3 ruokakertaa päivässä.

Yhteistyössä