Antti Heikkilän mukaan leipää ei pitäisi antaa alle kolmevuotiaalle. Mitä mieltä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En nyt ihan äkkiseltään löytäny nettiveriota tästä aiheesta. Mut iltasanomissa oli aiheesta juttu.

Heikkilän mukaan viljatuotteet pitäisi korvata lihallarasvalla ja vihanneksilla.
Ja mä olen käsittänyt että hän ei hyväksy hedelmiä muitako kotimaiset omenat.

Mut siis mä vaan jäin miettimään,et pitäiskö alle kolmevuotiaan syödä pelkästään vain lihaa, rasvaa ja vihanneksia? Niin mä lähinnä mietin kun olen itse tottunu antaan aamu-iltapalaksi puuroa tai banaania. Et miten ne korvattasi? kasvissoseella? vai jugurttilla ja marjoilla? Kertokaa tyhmälle. Ja ihan muutenkin et mitä mieltä olette tästä aiheesta.

Mä sanon et kohtuus kaikessa ;)

[QUOTE="vieras";23333850]En nyt ihan äkkiseltään löytäny nettiveriota tästä aiheesta. Mut iltasanomissa oli aiheesta juttu.

Heikkilän mukaan viljatuotteet pitäisi korvata lihallarasvalla ja vihanneksilla.

Mut siis mä vaan jäin miettimään,et pitäiskö alle kolmevuotiaan syödä pelkästään vain lihaa, rasvaa ja vihanneksia? Niin mä lähinnä mietin kun olen itse tottunu antaan aamu-iltapalaksi puuroa tai banaania. Et miten ne korvattasi? kasvissoseella? vai jugurttilla ja marjoilla? Kertokaa tyhmälle. Ja ihan muutenkin et mitä mieltä olette tästä aiheesta.

Mä sanon et kohtuus kaikessa ;)[/QUOTE]

Mä sanon samaa.

[QUOTE="vieras";23333850]En nyt ihan äkkiseltään löytäny nettiveriota tästä aiheesta. Mut iltasanomissa oli aiheesta juttu.

Mä sanon et kohtuus kaikessa ;)[/QUOTE]

Ei hyväksy esim. kotimaisia luumujakaan, nehän vissiin on hedelmiä siinä missä omputkin..?

oliko siinä jotain syytä tolle?
siis ettei saisi antaa viljaa..
näin vain lööpin joten kiinnostasi tietää että mikähän kotkotus nyt taas on käynnissä ja miksi

[QUOTE="Neith";23333882]oliko siinä jotain syytä tolle?
siis ettei saisi antaa viljaa..
näin vain lööpin joten kiinnostasi tietää että mikähän kotkotus nyt taas on käynnissä ja miksi[/QUOTE]

Hänen mukaan viljan gluteeni sotkee ihmisen immuunijärjestelmää. (kopsattu lehdestä)

[QUOTE="vieras";23333913]Hänen mukaan viljan gluteeni sotkee ihmisen immuunijärjestelmää. (kopsattu lehdestä)[/QUOTE]

just, ja tämän pitäisi näkyä missä?

Onhan se niin, että viljoja korostetaan aivan liikaa. Aamupalaksi puuroa, lounaaksi pastaa, välipalaksi leipää, päivällisellä riisiä ja iltapalaksi taas puuroa... Vie tilaa ravinteikkaalta ruoalta.

Itse annan leipää satunnaisesti. Puuroakin vain satunnaisesti. Sen sijaan Heikkilän näkemyksestä poiketen syömme runsaasti hedelmiä. En muista mitä mieltä hän on marjoista, mutta niitäkin menee. Lapsi saattaa iltapalaksi syödä 200g mansikoita. Pastaa, ohraa ja jonkun verran perunaa menee hinnan vuoksi. Luomuliha on kallista. Maitotuotteiden sijaan syömme pähkinöitä ja siemeniä, ruoanlaitossa saatan käyttää manteli- tai cashewmaitoa.

[QUOTE="Neith";23333928]just, ja tämän pitäisi näkyä missä?[/QUOTE]

No onhan paljon keliakiaa ja vilja-allergiaa mutten ihan purematta silti tota niele. On viljoista paljon hyötyäkin ja allerginen kun voi olla niin monelle muullekin jutulle nykyään.

[QUOTE="vieras";23333913]Hänen mukaan viljan gluteeni sotkee ihmisen immuunijärjestelmää. (kopsattu lehdestä)[/QUOTE]

Lehmänmaitohan ei sit vissiin sotke, muuten vaan ihan tutkitusti lisää mm. korvatulehduksia lapsilla...

[QUOTE="vieras";23333955]Lehmänmaitohan ei sit vissiin sotke, muuten vaan ihan tutkitusti lisää mm. korvatulehduksia lapsilla...[/QUOTE]

Vain silloin kun sitä juodaan "pötkötellen" eli maito jää lojumaan rööreihin.

[QUOTE="Neith";23333928]just, ja tämän pitäisi näkyä missä?[/QUOTE]

;) sinun pitää lähtä ajaan ärrälle. No mä kopsaan tästä lehdestä...
''Tunnetuin viljaan littyvä sairaus,keliakia, on Heikkilän mukaan yhdistetty jopa 200 sairauteen, muun muassa diapetekseen.
-Skiteofrenia,sydäntaudit ja syöpä, hän luettelee. vähemmän vakavimmiksi vaivoiksi hän mainitsee vetämättömän olon, suolisto vaivat ja närästys. Lisäksi leipään jää koukkuun''

Itse vielä "pureskelen" lääkäri Heikkilän juttua - satuin nimittäin kanavalle josta tuo juttu tuli kokonaisuudessaan. Mikäli haluatte katsella koko jutun, eikä pelkkää lööppien tiivistelmää, tässäpä linkki siis:

http://www.katsomo.fi/?progId=62156&useLegacyPlayer=true

(Eli jos tuo linkki ei toimi, niin MTV3:n katsomosta ohjelma Studio55 ja sieltä 10.3.11 "Viljatuotteet")

[QUOTE="iiro";23333944]Onhan se niin, että viljoja korostetaan aivan liikaa. Aamupalaksi puuroa, lounaaksi pastaa, välipalaksi leipää, päivällisellä riisiä ja iltapalaksi taas puuroa... Vie tilaa ravinteikkaalta ruoalta.

Itse annan leipää satunnaisesti. Puuroakin vain satunnaisesti. Sen sijaan Heikkilän näkemyksestä poiketen syömme runsaasti hedelmiä. En muista mitä mieltä hän on marjoista, mutta niitäkin menee. Lapsi saattaa iltapalaksi syödä 200g mansikoita. Pastaa, ohraa ja jonkun verran perunaa menee hinnan vuoksi. Luomuliha on kallista. Maitotuotteiden sijaan syömme pähkinöitä ja siemeniä, ruoanlaitossa saatan käyttää manteli- tai cashewmaitoa.[/QUOTE]

Niin että kohtuus kaikessa.

[QUOTE="iiro";23333944]Onhan se niin, että viljoja korostetaan aivan liikaa. Aamupalaksi puuroa, lounaaksi pastaa, välipalaksi leipää, päivällisellä riisiä ja iltapalaksi taas puuroa... Vie tilaa ravinteikkaalta ruoalta.

Itse annan leipää satunnaisesti. Puuroakin vain satunnaisesti. Sen sijaan Heikkilän näkemyksestä poiketen syömme runsaasti hedelmiä. En muista mitä mieltä hän on marjoista, mutta niitäkin menee. Lapsi saattaa iltapalaksi syödä 200g mansikoita. Pastaa, ohraa ja jonkun verran perunaa menee hinnan vuoksi. Luomuliha on kallista. Maitotuotteiden sijaan syömme pähkinöitä ja siemeniä, ruoanlaitossa saatan käyttää manteli- tai cashewmaitoa.[/QUOTE]

Mitä teillä lapset sitten syö aamiaiseksi? Minulle on niin ehdollistunut tuo että aamiaiseksi pikkulapsi tarvitsee puuroa, joten en osaa edes ajatella mitään muuta vaihtoehtoa.

Jaa, eipä paljoa hetkauta heikkilän sanomiset. Aion jatkossakin syödä monipuolista ruokaa joka sisältää kaikkia ruokaympyrän aineita. Ja sekös vasta on kamalaa, lapsetkin saavat kaikkea sitä samaa- leipääkin, ja maitokin on rasvatonta. Hui ja juodaan limua karkkipäivänä :snotty:

[QUOTE="Paksuposki";23333983]Itse vielä "pureskelen" lääkäri Heikkilän juttua - satuin nimittäin kanavalle josta tuo juttu tuli kokonaisuudessaan. Mikäli haluatte katsella koko jutun, eikä pelkkää lööppien tiivistelmää, tässäpä linkki siis:

MTV3 Katsomo • Studio55.fi (10.3.2011)

(Eli jos tuo linkki ei toimi, niin MTV3:n katsomosta ohjelma Studio55 ja sieltä 10.3.11 "Viljatuotteet")[/QUOTE]

Kiitos mä katson tuon jossaikin välissä.

[QUOTE="vieras";23333999]Mitä teillä lapset sitten syö aamiaiseksi? Minulle on niin ehdollistunut tuo että aamiaiseksi pikkulapsi tarvitsee puuroa, joten en osaa edes ajatella mitään muuta vaihtoehtoa.[/QUOTE]

Meillä ei ole ikinä syöty aamiaisella puuroa, ei siitä kukaan meillä tykkää. Ihan kaikkien kauhistukseksi muroja, leipää, hedelmiä, jugurttia, kaakaota ja teetä.

[QUOTE="vieras";23333999]Mitä teillä lapset sitten syö aamiaiseksi? Minulle on niin ehdollistunut tuo että aamiaiseksi pikkulapsi tarvitsee puuroa, joten en osaa edes ajatella mitään muuta vaihtoehtoa.[/QUOTE]

No mä annan banaania tai maustamattomaan jugurttiin marjoja/hedelmäsosetta.
Mut pääsääntöisesti puuroa. ja en minäkään osaa oikeen sanoa et mitä sitten jos puuro ei sopis...
t.ap

Esim omenaa & manteleita. Keitettyä kananmunaa. Marjoja ja maustamatonta soijajugurttia/joskus ihan lehmisjugurttia. Hedelmäsalaattia (ei mitään tölkkipöperöitä vaan tuoreita hedelmiä). Smoothie, johon tulee esimerkiksi seesaminsiemeniä, inkivääriä, puolukoita, vettä ja teelusikallinen hunajaa.

Yhteistyössä