Antti Heikkilän mukaan leipää ei pitäisi antaa alle kolmevuotiaalle. Mitä mieltä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Japanissa ei riisin ja satunnaisen tattarin lisäksi juuri vehnää käytetä ja leipää syödään satunnaisesti (tämäkin lähinnä nuorison tapa). Nuoret toki syövät kuppinuudelia ym. mutta ovatkin sitten sairaampia kuin riisillä, kalalla ja vihanneksilla elävät vanhempansa. Japanissa käytetään sokeria melko paljon, mutta se on inkkarisokeria. Samoin se riisi tulee lähialueen pelloilta ja on itse putsattava sekä pestävä; ei todellakaan ole valkaistua tms.!

Japanilainen myös kuluttaa syömänsä hiilarit (riisistä): 10 000 askeleen malli on juuri sieltä kotoisin ja suurimmalla osalla japanilaisista tuo määrä askelia menee yli rajat paukkuen. Kaikkialle kävellään, ei juuri ole hissejä, lapsetkin kannetaan selässä eikä rattaissa. Pyöräillään. Autoon on varaa vain harvalla.

Suomalainen löllykkä ei kuluta edes sitä peruna-annostaan peruspäivänä!

Alkuperäinen kirjoittaja luomuäiti;23351063:
Meillä poika 2 vee, ollut ilman viljoja 1 vuotiaasta asti. 2 kertaa ollut flunssa sen jälkeen, ei yhtään allergiaa tai korvatulehdusta. ainuttakaan suppoa en ole sen jälkeen joutunut laittaan.

koko perhe on viljaton ja kuopus syntyi pari kuukautta sitten, ei itke laisinkaan mahakipuja.
Koska vältämme lisäaineita ja emme käytä viljaa ruuassamme ei myöskään vauva altistu sille äidinmaidon kautta ja on siksi todella rauhallinen. Yöt nukkuu syöttämättä 12 tuntia putkeen vieressä.

Esikoinen syö aamu- ja iltapalana luomu maustamatonta turkkilaista jogurttia johon sekoitamme kaupan hedelmäsoseita, luomumaitoa, luontaistuotekaupasta luontaista makeutusainetta Steviaa ja luomu pellavansiemenrouhetta kaupasta. välipalana pähkinöitä, kasviksia, hedelmiä. monesti hän syö myös paistetun munakkaan. Viljojen tilalla pääruuassa käytämme perunaa ja riisiä. Kastikkeet saostamme riisijauholla. Leipää teemme joskus mantelijauhoista. Käytämme vain kovaa rasvaa(voita ja luomu kookosöljyä). Poika on jäntevä, terve, hoikka ja hyvinvoiva tällä ruokavaliolla eikä meidän perhe enään palaa vanhaan ruokaympyrään koskaan.

Meistä vanhemmista kumpikaan ei ole ollut vuoteen edes nuhassa.
Viljat aiheuttavat sairaudet ja allergiat. Koittakaa viljatonta koko perheelle :)
Siittä ei ole kenellekkään mitään haittaa, päinvastoin. Meidän koko perhe ja sukulaiset ovat voineet hyvin ilman viljoja ja parantuneet monista sairauksistaan! Kevyt tuotteet ja rypsijutut kannattaa kiertää kaukaa. Ne ovat niin keinotekoisia ja pitkän prosessin takana valmistuneita juttuja.

Kaikki luonnollinen vähäprossessoitu ravinto, sitä kannattaa suosia. Tärkeintä on välttää, liiallista sokeria, lisäaineita ja viljoja

Vitamiinit ovat myös kaiken a ja o. tässä amerikkalainen sivusto mistä monet suomalaiset tilaavat vitamiininsa, koska ne ovat vahvempia, kuin suomessa myytävät ja kymmeniä kertoja halvempia tässä tilausohjeet: iHerb tilausohjeet - Onnistuneet kaupat.
Koodilla " NEN478 " saat lisäksi 5 dollaria alennusta ensimmäiseen tilaukseesi.

Carlson Labs, Solar D Gems, 4,000 IU, 360 Soft Gels - iHerb.com D-vitamiini aikuisille, kapseli

Nature's Answer, Vitamin D-3 Drops, 400 IU, 15 ml - iHerb.com tätä lapsille(nestemmäinen), jos imetät ja syöt paljon d-vitamiinia ei tarvitse antaa lapselle lisänä. itse imetän ja syön 2 kapselia päivässä d-vitamiinia

Dynamic Health, Liquid Vitamin C, 1000 mg, 16 fl oz (473 ml) - iHerb.com tässä c-vitamiini mitä käytämme koko perhe paitsi rintaruokinnalla oleva.

Toivottavasti tästä oli jollekkin apua! :)
Lisää aiheesta antti heikkilän kotisivuilla blogiarkistoissa Antti Heikkil: Holistinen (kokonaisvaltainen) nkemys lketieteest

Hei kiitos näistä vinkeistä. Itse olen alkanut antamaan myös lapselleni puuron sijasta jugurttia ja hedelmiä, sekä pellavarouhetta ja hunajaa (kaikki tietenkin luomuna). Luomua syömme myös paljon, niin paljon kun kaupoista löytyy. Mietityttää kuitenkin tuo että mitä vitamiineja 1-vuotiaalle uskaltaa jo antaa.
Suomesta ei taida saada esim. kunnon luonnonmukaista c-vitamiinia, joten täytyy kokeilla tuota iherb:n nettikauppaa ja sieltä vitskuja, ainakin itselle.
Miten muuten olette toimineet hoitopaikoissa esim. päiväkodissa, jos lapselle ei ole kotona annettu viljoja. Päiväkodissahan on pahimmillaan puurot, rasvattomat maidot ja margariinit... Voiko päiväkoteihin viedä omat maidot ja voin?

Minusta on käsittämätöntä että LÄÄKÄRI sanoi kaverilleni, kenelle puhkesi diabetes että SAAT SYÖDÄ MITÄ VAAN ja miten vaan kunhan sitten pistät sitä insuliinia tarpeen mukaan.

Ei helvetti että otti päähän. Ja ottaa päähän!!! Tällä tavalla sitten "hoidetaan" sairauksia. Se jonkinsortin ruokavalioneuvonta on nykyään näköjään ihan olematonta!!!

Minusta on käsittämätöntä että LÄÄKÄRI sanoi kaverilleni, kenelle puhkesi diabetes että SAAT SYÖDÄ MITÄ VAAN ja miten vaan kunhan sitten pistät sitä insuliinia tarpeen mukaan.

Ei helvetti että otti päähän. Ja ottaa päähän!!! Tällä tavalla sitten "hoidetaan" sairauksia. Se jonkinsortin ruokavalioneuvonta on nykyään näköjään ihan olematonta!!!

Aivan. Ja toleranssi ja liitännäissairaudet sen kun kasvaa.

Mutta jos kaikki söis niin kuin kuuluu ja terveellisesti, ei tarvittaisi niin paljon lääkkeitäkään, vai mitä? Ja mitäs lääketehtaat ja lääkärit sitten tekis?

Hei kiitos näistä vinkeistä. Itse olen alkanut antamaan myös lapselleni puuron sijasta jugurttia ja hedelmiä, sekä pellavarouhetta ja hunajaa (kaikki tietenkin luomuna). Luomua syömme myös paljon, niin paljon kun kaupoista löytyy. Mietityttää kuitenkin tuo että mitä vitamiineja 1-vuotiaalle uskaltaa jo antaa.
Suomesta ei taida saada esim. kunnon luonnonmukaista c-vitamiinia, joten täytyy kokeilla tuota iherb:n nettikauppaa ja sieltä vitskuja, ainakin itselle.
Miten muuten olette toimineet hoitopaikoissa esim. päiväkodissa, jos lapselle ei ole kotona annettu viljoja. Päiväkodissahan on pahimmillaan puurot, rasvattomat maidot ja margariinit... Voiko päiväkoteihin viedä omat maidot ja voin?

Vitamiinit joita olen iherb:sta tilannut, eivät sisällä lisä tai täyteaineita, eivät ole synteettisiä vai luonnollisia ja uskoisin, että niitä voi turvallisesti antaa jo pienellekkin. Heikkilä suosittelee lapsille ja aikuisille C-vitamiini ja D3-vitamiini lisää päivittäin. Suomen annostussuositukset vitamiinien suhteen ovat kuulemma liian pienet ja näitä vitamiineja voi turvallisesti ottaa enemmän.

Meillä lapset eivät ole vielä olleet hoidossa ja olen syömisjuttua myös miettinyt ja päätynyt siihen, että jos ei saa vaikuttaa edes siihen, että lapsi saisi viljatonta ruokaa ilman lääkärin lupaa niin teen itse eväät lapsilleni.

Sundqvisthan sanoo osuvasti, että Suomen diabetes-potilaiden hoito on saattohoitoa.

Kuulostaa aikalailla tutulta nuo syömiset. :) Minä uskon täysin et viljat on pahasta! Me syödään lidlin maustamatonta jogurttia maksaa n. 2.49€ se 1kg purkki. Minusta parempaa ku pirkan. Leipä pitäs jättää meidän perheessä mieluiten kokonaan pois. Pellavarouhetta laitetaan jogurttiin sekä olen ostanu linomixia. Yksityinen suositteli tota. Luomu porkkanaa syödään nyt ja luomu munia ainaku raskitaan. :) Mä nin tykkään tästä terveellisyys asiasta et voisin vaikka kuinka kauan jauhaa. Ois ihana saada sulta jtk. ohjeita? Terveellisiä tietenki. :) Vihannekset,kananmunat ja turetiskiltä ostetut lihat sekä kalat ja tuo maustamaton jogurtti on meilä in.

Kyllä täällä mitäsnytillä käymisessä on näköjään hyvätkin puolensa, mä aion nyt ihan vakavasti harkita ruokavaliomuutosta koko perheelle, tarvii vaan illalla ahmia tietoa ku lapset menee nukkumaan :)

Kyllä täällä mitäsnytillä käymisessä on näköjään hyvätkin puolensa, mä aion nyt ihan vakavasti harkita ruokavaliomuutosta koko perheelle, tarvii vaan illalla ahmia tietoa ku lapset menee nukkumaan :)

Suosittelen lämpimästi. Mä ostin huutonetistä nuita antti heikkilän kirjoja jos siis haluaa lukea niitä. Ovat tosi hyviä. Mä aattelin ensin olla viikon etten syö yhtään leipää,pullaa yms jossa on viljaa ja seurata vointia/ulostetta.

Paino-ongelmaiset (=heikot) ihmiset tarttee kauheita rajoituksia. Järkevät ihmiset syövät kohtuudella ja monipuolisesti jättämättä mitään pois.

Juu... Voihan se alipainoki olla ongelma tosiaan. En nyt silti tiedä, että miehen sisko olis nykyisen rajoitetun ruokavalionsa ansiosta lihonutkaan mutta ainaki voi huomattavasti paremmin. Gluteeniviljat ja sokerin on jättänyt pois, ja suklaan.

[QUOTE="mä";23355121]Suosittelen lämpimästi. Mä ostin huutonetistä nuita antti heikkilän kirjoja jos siis haluaa lukea niitä. Ovat tosi hyviä. Mä aattelin ensin olla viikon etten syö yhtään leipää,pullaa yms jossa on viljaa ja seurata vointia/ulostetta.[/QUOTE]

Mä ajattelin pikkuhiljaa vähentää viljan määrää ja lisätä kasviksia, ei ihan raa'alta kädeltä uskalla koko ruokavaliota heittää ylösalasin.. pienistä muutoksista se lähtee, toivottavasti :)

En noin pitkään olis antamatta. Ehkä n. 1-vuotiaaksi gluteeniviljan kohdalla, (muuta vois ehkä jo aiemminki). Eikä sittenkään suositusten mukaisia määriä.

Toisaalta, oon törmänny semmoseenki neuvoon, että gluteeniviljan antamista kannattaa alotella sillon ku vielä imettää, niin lapsi saa maidon mukana jotain joka auttaa gluteenin pilkkomisessa. (Vissiin äidinki pitäis sit syödä gluteeniviljaa.) Näin ehkäistäis jonkin verran keliakian puhkeamista myöhemmin.

[QUOTE="jjjj";23336158]Kaikenlaisten hullujen sitä annetaan antaa lausuntoja. Suomalaiset on eläny jo satoja vuosia viljapohjaisella ruokavaliolla eikä oo sukupuuttoon kuoltu. Meillä ainakin syödään kaikkea niinkuin ennenkin. Kaikkea kohtuudella on mun mielestä kaikkein järkevin tapa syödä.[/QUOTE]

Ei, mutta kaikenlaiset vaivat ovat lisääntyneet. Onko Heikkilä sinusta hullu vain siksi, ettei noudata "virallisterveydellisiä" ohjeita? Kannattaa muistaa terveydenhuollon ja lääketehtaiden yhteys. Ei ne lääketehtaan edustajat turhan päiten lääkäreiden luona ramppaa.

Järkyttävää ja suorastaan edesvastuutonta! Niinhän se Heikkiläkin on sanonut, että on älytöntä, kun diabetes-potilas syö heti aamun alkajaisiksi verensokeria nostattavia hiilareita, ja ottaa sitten lääkkeitä verensokerin alentamiseksi. Sen sijaan, että välttäis niitä huonoja hiilareita.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23334585:
Minun mielestäni viljoja ei pitäisi syödä kenenkään, ei edes koiran. Tattari korvaa viljat niin leivässä, makaronissa kuin puurossakin ja on terveellistä. Riisi on myös ihan turha hiilihydraatti.

Tattari on tosi hyvää, ja meillä syödään myös paljon kvinoaa, se on tosi hyvää, pitää kylläisenä, mutta ei tule ähky olo.

Mielenkiintoista!
Diabetesta 30 vuotta takana (sairastuin pikkulapsena). Mitäköhän eroa on siinä että syön aamiaiseksi kaksi palaa leipää ja luonnonjogurttia = 30 g/hh ja pistän sille insuliinia tai että syön luomu luonnonjogurttia, marjoja/ hedelmäsalaattia ja manteleita = 30g/hh ja laitan saman määrän insuliinia.

Elimistöni ei ikävä kyllä tiedä olenko syönyt "huonoja" hiilareita. Aivan sama syönkö luomusoijajogurttia vai sipsejä, hiilihydraattien määrä on se ainoa asia joka ratkaisee.

Ravitsemus terapeutti sanoi meille että yleensä alle 5vuotiaat saa ainoastaan leivästä kuituja oikeassa muodossa siiis puuron lisäksi ja siis sitä pitäisi syöttää. Täysjyvä ja ruisleivät ei mitään pullamössöjä.

[QUOTE="vieras";23333850]En nyt ihan äkkiseltään löytäny nettiveriota tästä aiheesta. Mut iltasanomissa oli aiheesta juttu.

Heikkilän mukaan viljatuotteet pitäisi korvata lihallarasvalla ja vihanneksilla.
Ja mä olen käsittänyt että hän ei hyväksy hedelmiä muitako kotimaiset omenat.

Mut siis mä vaan jäin miettimään,et pitäiskö alle kolmevuotiaan syödä pelkästään vain lihaa, rasvaa ja vihanneksia? Niin mä lähinnä mietin kun olen itse tottunu antaan aamu-iltapalaksi puuroa tai banaania. Et miten ne korvattasi? kasvissoseella? vai jugurttilla ja marjoilla? Kertokaa tyhmälle. Ja ihan muutenkin et mitä mieltä olette tästä aiheesta.

Mä sanon et kohtuus kaikessa ;)[/QUOTE]

En koko ketjua lukenut, mutta kuulostaa hyvältä! Viljat vahingoittavat suoliston nukkapintaa ja näinollen estävät vitamiinien imeytymisen. Voisi kyllä lisätä linssit, pavut ja siemenet, mantelit ja pähkinät yli vuoden ikäiselle, sitten olisi täydellinen ruokavalio!

Mielenkiintoista!
Diabetesta 30 vuotta takana (sairastuin pikkulapsena). Mitäköhän eroa on siinä että syön aamiaiseksi kaksi palaa leipää ja luonnonjogurttia = 30 g/hh ja pistän sille insuliinia tai että syön luomu luonnonjogurttia, marjoja/ hedelmäsalaattia ja manteleita = 30g/hh ja laitan saman määrän insuliinia.

Elimistöni ei ikävä kyllä tiedä olenko syönyt "huonoja" hiilareita. Aivan sama syönkö luomusoijajogurttia vai sipsejä, hiilihydraattien määrä on se ainoa asia joka ratkaisee.

Oletko trolli vai etkö ymmärrä esim. glykeemisestä indeksistä mitään?

Yhteistyössä