Appiukko ajaa mopolla yhdessä 3.v poikani kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:d tuo oli kyllä illan paras veto! :d

Sanoin vain, mitä ajattelen - sen ei ollut tarkoitus loukata sinua, tai ketään muutakaan kanssakeskustelijaa ja mielestäni esitin asian täysin asiallisesti ja ilmaisutyyli oli verbaalisesti korrekti.
Minulle tämä asia ei tietysti tämän enempää kuulu.
Päädyit mihin ratkaisuun tahansa; kieltämiseen, kypärän ostoon, tai vaikkapa appiukon mukilointiin, tuen päätöstäsi, kunhan se takaa lapsen turvallisuuden.
Hauskaa illanjatkoa! :)

Varmaan se olennaisin kysymys on, että kuinka usein tuota tapahtuu? Jos esim. kerran kuussa, niin olishan se aika suolaista alkaa sen takia ostamaan jotain 50-100 euron kypärää. Joo, stoppi koko touhulle, jos ei appiukon kukkaronnyörit anna periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ööh?;26753648:
Varmaan se olennaisin kysymys on, että kuinka usein tuota tapahtuu? Jos esim. kerran kuussa, niin olishan se aika suolaista alkaa sen takia ostamaan jotain 50-100 euron kypärää. Joo, stoppi koko touhulle, jos ei appiukon kukkaronnyörit anna periksi.

No ei se onnettomuus vaadi kuin sen yhden ainoan kerran.
Mä en tajua, miksi on niin vaikeaa ostaa lapsille tarvittavia turvavälineitä.
Joo, loppukoot koko homma, jos ei ole varaa siihen kypärään.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
[QUOTE="mie";26753595]Tottakai sitä saa kysellä, mutta mielestäni se vaan on niin, että muiden mielipiteillä ei pitäisi tuommoisessa asiassa olla mitään väliä. Kun on kyse oman lapsen turvaamisesta. Aika änkyrä ukki varmasti, tiedän tyypin. Mutta rohkeutta on sen verran vaan kerättävä että saa suun auki.[/QUOTE]

Tottakai se on tehtävä selväksi, mutta se saattaa auttaa jos saa vähän back upia muilta vanhemmilta tähän asiaan. Eikä v****lua ja lyttäämistä. Että kannattaa vähän miettiä, miten niitä asioita toisille ilmaisee, olipa se anonyyminä tai kasvotusten.

No ei se onnettomuus vaadi kuin sen yhden ainoan kerran.
Mä en tajua, miksi on niin vaikeaa ostaa lapsille tarvittavia turvavälineitä.
Joo, loppukoot koko homma, jos ei ole varaa siihen kypärään.

Tää on periaatekysymys. Äiti ei ole pyytänyt lastaan pääsemään mopon kyytiin, eikä sitä halua. Näin ollen se, joka sen tekee, kustantaa turvallisuusvälineet, jos kerran se poika sinne mopon selkään on hilattava. Itse kuitenkin pistäisin appiukolle jauhot suuhun ja vierailukiellon jos ei meno muutu.

Ei ole ole oikeutettu ajelemaan pojan kanssa jos sinusta tuntuu pahalta. Miehen tehtävä sanoa jos sinusta ja mielipiteistäsi välittää, muuten menee hankalksi. Asia muuten hieno, mutta poika varsin pieni vielä. En myös itse antaisi ja oma mieheni ymmärtäisi tämän. Huolta ei sinun tarvitse kantaa, puutu asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ööh?;26753672:
Tottakai se on tehtävä selväksi, mutta se saattaa auttaa jos saa vähän back upia muilta vanhemmilta tähän asiaan. Eikä v****lua ja lyttäämistä. Että kannattaa vähän miettiä, miten niitä asioita toisille ilmaisee, olipa se anonyyminä tai kasvotusten.

Aika yksimielisesti kaikki ovat sitä mieltä, että lasta ei kuljeteta ilman kypärää.
Juttu tais vaan mennä siihen, että ap ei kuitenkaan ole valmis itse kustantamaan tarvittavaa kypärää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ööh?;26753698:
Sitäpaitsi, se pään vamma on toki vakavin, muttei ainoa mahdollinen. Jos äiti ei halua, että poika ajaa, niin poika ei silloin aja. Ollenkaan. Piste.

No, sepä ei ole kenenkään muun ongelma, kuin ap:n.

Aika yksimielisesti kaikki ovat sitä mieltä, että lasta ei kuljeteta ilman kypärää.
Juttu tais vaan mennä siihen, että ap ei kuitenkaan ole valmis itse kustantamaan tarvittavaa kypärää.

Mua vaan huvittaa, että äiti ei halua poikansa ajavan mopolla mielellään ollenkaan (näin käsitin) ja porukka neuvoo vielä maksamaan siitä :laugh: Ja siis kyse on 3-vuotiaasta, ei 13. Toisaalta jos nopeudet on samat, kuin pyöräillessä, niin silloinhan muuten pitäisi riittää pyöräilykypäräkin (joku kun tuolla asiasta vinoili)... jos miettii esim. aikuista, joka kuljettaa lasta pyörällä, niin ei pitäis kuitenkaan olla kovinkaan eri asia. Noh, tuli nyt pohdintaa... Mut ap, pidä pääsi!

[QUOTE="mie";26753766]öö? Enkö minä juuri noin sanonut, Ihan ystävällismielisesti??!?!?[/QUOTE]

Joo en mä sua tarkoittanut. No hard feelings! Ihan yleisesti vastauksia kommentoin, kun vastausten sävy oli inhottava, vaikka ap on ihan aiheesta huolissaan. Tuli vaan paha mieli, ei muuta. Hyvät illan jatkot!

meillä muksut ajelee noin mopolla 12vuotiaan serkkunsa kanssa, erotuksena se että menevät ties missä eli ympäri metsiä ja peltoja ja tämä serkku ei aja metriäkään ilman että molemmilla on kypärät. hän itse on alusta asti huolehtinut omatoimisesti asiasta, koska hänelle on pienestä asti opetettu että pyörälläkään ei ajeta metriäkään ilman kypärää. opettaa nyt samaa esimerkillään pienille serkuilleen.

minua on kyyditty mennen tullen ja palatessa pienenä mopolla...isäni on kyydinnyt minun lapsiani ja 7v ajaa itse mopolla. tosin kun itse ajaa, niin sillä on kypärä päässä. aloittaja ei ole ilmeisesti itse ajanut mopolla tms koskaan? silloin ymmärrän pelkosi.

Hommaa kypärä lapselle ja ANNA pojan nauttia poikien jutuista! Voi miten monta pientä poikaa antaisi vaikka mitä jos pääsisivät mopon kyytiin edes kerran elämässään.

Kun kerran ajetaan pihalla ja pienillä vauhdeilla voisi riittää semmoinen kypärä mikä on tarkoitettu luisteluun, vähän halvempi kuin mopo kypärä ja voi sitten käyttää myös luistelussa niin ei kirpaise taloutta niin paljoa kun on käyttöä useammin.

Osta vielä semmoinen säädettävä niin menee monta, monta vuotta.

Samaa mieltä siis olen, ilman kypärää ei mopoilla pihallakaan

Mä en enää ihmettele miksi niin monella on välit sukulaisiin poikki :D Oikeastiko näin moni on tosta vaan valmiita "laittamaan jauhot ukin suuhun"? Kyllä mä koitttaisin ratkaista asian jollain vähän vähemmän radikaalilla tavalla niin että välit säilyvät :)

Yhteistyössä