APUA, google kuvahaku ja facebook

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Laitoin kuva googleen hakusanakseni piruuttani oman nimeni ja siellähän oli mun fb kuva! :( Miten sen saa pois sielä?? En todellakaan halua profiilikuvan ja kavereideni kuvien näkyvän kaikille. Eston olen laittanut ettei googlella pitäisi saada fb yhteyksiäni. Eikö toimi vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kuvat -> Albumiasetukset

En tiedä mikä asetus määrittää, mut mun naamakirjakuvat ei näy googlessa.

Lisäyksenä että mun kaikki asetukset on siten että kaikki mahdollinen näkyy vain minulle, tai korkeintaan kavereille.

Onko sulla sellainen asetus, että näyt julkisessa haussa, eli sun nimellä voi googlen haulla löytää sun facebook-sivun?

Mun kuvaani ei ainakaan näy. Ja olen rajannut niin, että mua voi hakea vain siellä fb:ssa, ei muualla.

Muoks, sori, kerroit jo ekassa viestissäs :ashamed:

Kannattaa käydä kaikki asetukset läpi, joillakin mun kavereilla oli käynyt niin että sivuston päivityksessä oli myös yksityistietojen asetuksia muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja viEras:
ju ei se taida se kuva sieltä googlesta poistua enää. mä oon aikoja sitte laittanu asetukset kuntoon ja edelleen mun naama löytyy googlen kuva haulla.

argh, just klikkasin sitä mun kuvaa sieltä googlesta ja "näytä täysikokoinen kuva" ni ruudulle lävähti mun nykynen profiilikuva. voi helvetti.

Account -> privacy settings -> alhaalta applications and websites -> enable public search -kohdasta ruksi pois, niin ei pitäisi näkyä Googlessa eikä muissa hakukoneissa enää. Ja tuohan ei välttämättä päivity sillä sekunnilla, luulisin, joten jos se ei heti tule voimaan, en välttämättä huolestuisi.

Googlasin uudelleen -> klikkasin profiilikuvani (vanhan) auki-> tuli fb sivu himmeenä taustana, siinä keltaisessa laatikossa teksti: Olet poistanut julkisen haun käytöstä. Tätä esikatselua ei näytetä, kun ihmiset etsivät sinua hakukoneen avulla, koska et ole ottanut asetusta käyttöön.

Kumma että se kuva kuitenkin googlella tulee.

ju ei se taida se kuva sieltä googlesta poistua enää. mä oon aikoja sitte laittanu asetukset kuntoon ja edelleen mun naama löytyy googlen kuva haulla.

argh, just klikkasin sitä mun kuvaa sieltä googlesta ja "näytä täysikokoinen kuva" ni ruudulle lävähti mun nykynen profiilikuva. voi helvetti.

Aikaa kans eston laittanut. Voihan nyt hemmetti!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Googlasin uudelleen -> klikkasin profiilikuvani (vanhan) auki-> tuli fb sivu himmeenä taustana, siinä keltaisessa laatikossa teksti: Olet poistanut julkisen haun käytöstä. Tätä esikatselua ei näytetä, kun ihmiset etsivät sinua hakukoneen avulla, koska et ole ottanut asetusta käyttöön.

Kirjaudus naamasta ulos ja kokeile sitten mille näyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Kirjaudus naamasta ulos ja kokeile sitten mille näyttää?

mulla ei oo uloskirjautuminen auttanu. mun kuva vaan on ja pysyy siellä googlessa. tai näköjään siellä pääsee "ihastelemaan" kahta kuvaa.

Mullakin google löytää mun vanhan profiilikuvan, mutta kun olen kirjautunut FB:stä pois ja yritän avata sitä kuvaa googlesta isommalle, niin se ei enää onnistu. Eli ne pikkukuvat taitaa pysyä siellä aika pitkään.

Mulla sama juttu. Profiilikuva löytyy Googlella, vaikka olen estänyt julkisen haun. Muuta kuin profiilikuva ei sentään googlettajille näytetä.

En halua, että naamakirjaan liittymättömät ihmiset, jotka vain irvailevat ja naureskelevat facebook:ssa mukana oleville, löytävät haulla, että olen siellä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mullakin google löytää mun vanhan profiilikuvan, mutta kun olen kirjautunut FB:stä pois ja yritän avata sitä kuvaa googlesta isommalle, niin se ei enää onnistu. Eli ne pikkukuvat taitaa pysyä siellä aika pitkään.

Näin mullakin.

Nyt laitoin googleen hakusanaksi kuva google. Samalle sivulle tuli ohjeita google kuvan poistosta. Taidan hetken perehtyä siihen, voiko itse poistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

mutta se pikkukuva jää siihe ylälaitaan näkymään? klikkaa sitä ja kato tuleeko näkyviin nykynen profiilikuva.

Yhteistyössä