Apua haalarikonkareilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haalarin ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haalarin ostaja

Vieras
Voisiko joku ystävällisesti auttaa haalarin koon valinnassa.
Olen ostamassa huutonetistä haaaria, mutta en ole varma, mikä koko kannattaisi valita minkäkin merkin kohdalla. Jos siis joku osaisi auttaa vähän osviittaa noiden haalareiden merkkikohtaisista kooista, kun tuntuu, että toisella merkillä samankokoiseksi merkitty haalari on ihan eri kokoinen kuin jollain toisella merkillä.

Reimatec
Ticket to heaven
Molokids (tai mikä ikinä olikaan)
Remu
Polarn o pyret

Ja jos muutenkin osaa sanoa, mikä olisi malliltaan mahdollisimman käytännöllinen, eli lähinnä helppo pukea ja lapen helppo liikkua, niin kaikki vinkit otetaan vastaan.

Reimatecilla oman kokemuksen mukaan melko normaalia mitoitusta. Haalareiden laadusta monenlaista kokemusta, yksi toppahaalari oli aivan erinomainen ja toinen taas aivan alta arvostelun.

Ticket To Heaven ei ole pettänyt laadussa. Reilua mitoitusta.

Molosta ei kokemusta.

Remusta vain hyviä kokemuksia, normaali mitoitus

Po.p:n ulkovaatteista niin vähän kokemusta, etten lähde laajemmin arvioimaan

Olen huomannut, että yleensä ulkovaatteet menevät n. 2-5 cm pitemmälle kuin kokomerkintä on (esim. haalari 98 cm on jämpti 103 cm lapselle). Toki voi olla, että hihat ovat lyhyet jo aiemmin tai vaipan kanssa haaramitta ahdistaa jne. Lisäksi kannattaa huomioida, että lapsi kasvaa todella paljon talven aikana (n. 6 kk). Ja hei, saa niitä haalareita lisääkin koko talven ajan...

[QUOTE="vieras";27143507]Olen huomannut, että yleensä ulkovaatteet menevät n. 2-5 cm pitemmälle kuin kokomerkintä on (esim. haalari 98 cm on jämpti 103 cm lapselle). Toki voi olla, että hihat ovat lyhyet jo aiemmin tai vaipan kanssa haaramitta ahdistaa jne. Lisäksi kannattaa huomioida, että lapsi kasvaa todella paljon talven aikana (n. 6 kk). Ja hei, saa niitä haalareita lisääkin koko talven ajan...[/QUOTE]

Joo, tuli vain paniikki, että jos se talvi vaikka kohta tänne jo tupsahtaa. Ja ärsytti noiden välikausihaalareiden kanssa, kun jouduin kolme ostamaan, kun ensimmäinen oli ihan liian iso, toinen liian kikkana ja vasta kolmas edes suurin piirtein sopiva.

Reimatecista sanotaan että esim 86 cm menee hyvin siihen asti kun lapsi on 92, eli sen koon "loppuun". Itse ostin 82 senttiselle lapselle 80cm talvihaalarin nyt talveksi.

[QUOTE="Xxxx";27143714]Reimatecista sanotaan että esim 86 cm menee hyvin siihen asti kun lapsi on 92, eli sen koon "loppuun". Itse ostin 82 senttiselle lapselle 80cm talvihaalarin nyt talveksi.[/QUOTE]

Sori, mutta ei tasan mene koko talvea lapsellesi tai sitten lapsesi on hyvin hidaskasvuinen. Mieti nyt: 7 kuukautta kevääseen aikaa. Noin nuori lapsi kasvaa helposti seitsemän senttiä sinä aikana eli olisi keväällä jo 89 cm.

[QUOTE="Xxxx";27143714]Reimatecista sanotaan että esim 86 cm menee hyvin siihen asti kun lapsi on 92, eli sen koon "loppuun". Itse ostin 82 senttiselle lapselle 80cm talvihaalarin nyt talveksi.[/QUOTE]

Itse ostin juuri tuon ensimmäisen välikausihaalarin reimatecin, ja se oli aivan järkyttävän iso lapselle, vaikka oli samankokoinen kun muut vaatteet... eli ilmeisesti sama juttu noissa talvihaalareissa.

Itse ostin juuri tuon ensimmäisen välikausihaalarin reimatecin, ja se oli aivan järkyttävän iso lapselle, vaikka oli samankokoinen kun muut vaatteet... eli ilmeisesti sama juttu noissa talvihaalareissa.

Pääsääntöisesti haalareissa ja muissa ulkovaatteissa on hyvä ottaa kokoa pienempi kuin sisävaatteissa, poikkeuksena ainakin tuo Molokids, josta otan saman koon kuin paidoista.

Remussa lahkeiden ja hihojen pituus lyhyempi kuin monissa muissa merkeissä.
T2H reilu mitoitus,
Reimatec reiluhko mitoitus,
Molokids pieni mitoitus (osta numeroa isompi koko kuin mitä normaalisti),
Po.p on kapea

Reimatec:
isoa mitoitusta, paitsi esim. tämän syksyn vk-haalari on todella kokoaan vastaava, poiketen aivan täysin muista vuosista. Ostin mittaamatta 92 senttisen 86 vaatteita käyttävälle ja puku on nafti. Edellisten vuosien saman kokoiset on reilumpia. En osaa sanoa sitten talvivaatteiden mitoituksesta.

Ticket to heaven:
Isoa mitoitusta mutta mittasuhteet mitä meillä on kokeiltu niissä on ollut pitkä selkä ja lyhyet jalat... en tiedä onko kaikissa mutta ei oo istunu meidän lapsille

Molokids (tai mikä ikinä olikaan)
sen verran kokeillu ettei kokoa suurempi puku ollut leveysmitoiltaan riittävä meidän +1 käyrällä kulkevalle pojalle

Remu
vastaa hyvin kokoa

Polarn o pyret
pienehköä mitoitusta ja kapea

summa summaarum: kannattaa kysyä myyjältä ne mitat haara-olka, haara-lahkeensuu, kainalo-hihansuu siitä voi jo hyvin mitata mahtuuko omalle. Varsinkin kun eri vuosina näyttää olevan eri mitoitusta

Kysyt tietenkin mitat huutonetissä, jos olet huutamassa jotain haalaria.
Joillain merkeillä koot vaihtelevat jopa vuosittain(esim ticket to heaven). Pari vuotta sitten olivat ainakin
kahta koota isompia kuin mitä merkintä näytti, nyt alkavat olla kokoa vastaavia.

Ja hei, miksi ihmeessä ostaisit ensin pienen haalarin? Eikö kannata heti ostaa sellainen joka menee sitten todennäköisimmin koko talven, haittako se jos on aluksi hieman iso, esim lahkeissa tilaa? Eihän sitä edes ehkä tarvita ennen joulukuuta, jos asut etelässä!

Järkeä saa käyttää. Ei se niin vaikeaa ole se haalariostos!:)

Kysyt tietenkin mitat huutonetissä, jos olet huutamassa jotain haalaria.
Joillain merkeillä koot vaihtelevat jopa vuosittain(esim ticket to heaven). Pari vuotta sitten olivat ainakin
kahta koota isompia kuin mitä merkintä näytti, nyt alkavat olla kokoa vastaavia.

Ja hei, miksi ihmeessä ostaisit ensin pienen haalarin? Eikö kannata heti ostaa sellainen joka menee sitten todennäköisimmin koko talven, haittako se jos on aluksi hieman iso, esim lahkeissa tilaa? Eihän sitä edes ehkä tarvita ennen joulukuuta, jos asut etelässä!

Järkeä saa käyttää. Ei se niin vaikeaa ole se haalariostos!:)

Mä ostaisin mielummin alkuun pienemmän haalarin jossa vaarana että jää vielä pieneksi tal en loppuunmennessä kuin sen ison jossa vaarana että on liian iso koko kauden. Helpompi ostaa sitten tarpeen tullen alennuksista isompi puku kuin että koko vaate jää käyttämättä.

Meillä poika oli 104 cm pitkä 4 vuotis neuvolassa keväällä. Ostin 116cm reimatecin ja 110cm remun. ja ainakin kun eilen niitä testailtiin niin hyvältä näytti :) tällä hetkellä 104 ja 110 cm kokoiset välihaalarit käytössä merkkinä lassietec ja enpä edes enää muistakkaan :)

Remu on pienempää mitoitusta kuin Reimatec. Ja reimateceissäkin talvihaalari on reilumpaa mitoitusta kuin välikausihaalari eli siinä on tavallaan jätetty enemmän tilaa alle tuleville vaatteille. Meidän 116 cm talvihaalari oli oikeastaan samankokoinen kuin 122 cm välikausihaalari.

Meillä ollu reimaa ja lassieta (ovat muuten kestäviä ja hyviä) tecciä jne. ja tosi reilut mitoitukset aina. haalareissa. Nytkin menee (aika isohko itse asiassa) vielä viime vuoden välikausipuku 104cm ja lapsi 111cm pitkä. Samoin oli pienenpänä eli kun oli 100cm, niin meni 92cm puku ja oli jopa isohko.
Nyt aattelin p.o.p.in talvihaalaria ja liekkö samoin noissa eli 110cm kannattaa ottaa ettei uppoa puvun sisään...

Remu on vastannut kokoaan, Reimatec on reilu (paitsi babymalleissa lyhyet lahkeet) ja esim. koko 92 on hyvä 92/98. Ticket on yleensä yhtä kokoa reilumpi, paitsi meillä joku vyötärömalli, joka ei sitten olekaan. Po.p ennemmin nafti kuin reilu. Minymo vastaa kokoaan. Molosta ei ole kokemusta.

mun mielestä molon haalarit eivät ole pieniä. 121cm pitkälle pojalle kun 128cm haalari oli aivan jättimäinen, 122cm taas aivan sopiva. pikkulasten malleissa tietysti voi olla eri tavalla.

[QUOTE="vieras";27148583]Meillä ollu reimaa ja lassieta (ovat muuten kestäviä ja hyviä) tecciä jne. ja tosi reilut mitoitukset aina. haalareissa. Nytkin menee (aika isohko itse asiassa) vielä viime vuoden välikausipuku 104cm ja lapsi 111cm pitkä. Samoin oli pienenpänä eli kun oli 100cm, niin meni 92cm puku ja oli jopa isohko.
Nyt aattelin p.o.p.in talvihaalaria ja liekkö samoin noissa eli 110cm kannattaa ottaa ettei uppoa puvun sisään...[/QUOTE]

Pop on pienempää kokoa, eli ota ihmeessä 116senttinen! Sitä saa kiristettyä vyötäröltä jos tuntuu suurelta. Mutta tuon kokoiselle en todellakaan ostaisi 110cm, varmasti ottaisi aikak pian haarasta kiinni, tai jos pyydät lasta nostamaan käsiä ylös kun sovitat haalaria, ei hihat saisi olla liian lyhyet,popilla ne taitaapi olla melko lyhyet noin kokoon nähden...

Älkää ihmiset ostako liian naftia haalaria, ei vasmasti tunnu mukavalta leikkiä semmoisessa! Mielummin reilu kuin nafti. Ainakin meillä:)

Yhteistyössä