Apua isänpäivä askarteluun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lapanen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lapanen"

Vieras
Olen lähihoitaja opiskelija ja työssäoppimassa päiväkodissa. Pitää keksiä jotain isänpäivä askartelua ja haluaisin keksiä jotain muuta kuin kortin. Yhtenä osana voi olla kyllä sadutuskin. Lapsi kertoo isästä ja kirjataan ylös. Ongelma: Osa ei puhu hyvin suomea (en ymmärä mitä kerrotaan, lapsi ei ymmärrä mitä kysytään) ja toiset puhuu ikänsä puolesta vain vähän. Askartelua siis 2-4-vuotiaille!!

[QUOTE="Lapanen";27397666]Kankaan painanta ois kiva, mutta jos kaikilla ei ole tuoda paitaa (lapsia 20) ja pk:lla ei rahaa edes tyynyliinoihin.[/QUOTE]

Hmm, totta.
Jos ei ole vielä lunta, voisiko luonnosta kerätä oksia/lehitiä/marjoja/käpyjä, joista askarrella jotain?

Hiekka piha ja mihinkään "löytöretkille" ei päästä nuin ison ryhmän kanssa. Minä en opiskelijana voi ottaa mukaan edes pientä porukkaa.. Vessapaperirullaa mietin jos siitä sais jotenkin pullon muotoisen. Sisällä ois pullopostina isänpäiväruno. Lapsen hommaa ois maalta ja koristella pullo paljeteilla, helmillä ja vaikka kreppipaperilla ikätason mukaan. Tai sitten lyhty pilttipurkista jos jostain sais tarpeeksi pilttejä..

[QUOTE="Lapanen";27397752]Hiekka piha ja mihinkään "löytöretkille" ei päästä nuin ison ryhmän kanssa. Minä en opiskelijana voi ottaa mukaan edes pientä porukkaa.. Vessapaperirullaa mietin jos siitä sais jotenkin pullon muotoisen. Sisällä ois pullopostina isänpäiväruno. Lapsen hommaa ois maalta ja koristella pullo paljeteilla, helmillä ja vaikka kreppipaperilla ikätason mukaan. Tai sitten lyhty pilttipurkista jos jostain sais tarpeeksi pilttejä..[/QUOTE]

Nuo on hyviä ideoita. Ja monien lapsien suosikki, eli vessapaperirullasta raketti.

Nuita pilttipurkkeja kannattaa käydä kurkkimassa läheisestä lasinkeräyspisteestä, jos löytyisi ehjiä.

Löysin ohjeen missä päällystetään maitotölkki kankailla, paperilla,kiiltokuvilla jne. Siihen taitellaan kansi. Jos siellä ois runo sisässä???? Sitä voi sitten käyttää kynäpurkkina tms. tai antaa lapsen leikkiin :P

VAI :) vessapaperirullaan massapallo pääksi ja krvatti kaulaan ni se ois isä tai ukki.. Sen saa maalata mieleiseksi ja voi tehdä hiukset ja liimata tai piirtää silmät jne..

Yhteistyössä