APUA kutisevalle päänahalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mijäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mijäää

Vieras
Mistä tiedän mikä sopiva shampoo kutisevalle ja rasvoittuvalle hiuspohjalle? hilsettä ei ole. kampaaja suositteli volume shampoota ja sanoi että hiuspohja näyttää ihan hyvältä. Mutta päänahka kutisee edelleen, rasvoittuminen vähän vähentynyt. mutta kutina ärsyttää, mistä se voi johtua? osaako joku neuvoa kun ei kampaajasta ollu apua.

Hilseshampoo mulla auttoi, vaikkei hilsettä ollutkaan. Joku päänahan ihon sienitulehduskin on melko yleinen vaiva. Eka kannattaa kokeilla ihan jotain marketin hilseshampoota, ei o kallis sijoitus, jos ei auta ni sitten katselisin apteekin erikoistuotteita.

Yks vaihtoehto on, että rasvaat päänahan esim. Aqualanilla, annat imeytyä pari tuntia ja peset. Jos päänahka olis vaan kuiva.

Käytätkö silikonipitoista shampoota/hoitoainetta? Minulla silikoni kutittaa päänahkaa. Kannattaa kokeilla sellaisia missä sitä ei ole, esim. XZ, erittäin hieno suomalainen ja LV varmaan myös.

[QUOTE="vieras";28319264]Käytätkö silikonipitoista shampoota/hoitoainetta? Minulla silikoni kutittaa päänahkaa. Kannattaa kokeilla sellaisia missä sitä ei ole, esim. XZ, erittäin hieno suomalainen ja LV varmaan myös.[/QUOTE]

En käytä silikonipitoisia tuotteita. silikoni aiheuttaa minulle hiusten lähtöä joten välttelen sitä.

Osta Nizoralin halpaversiota apteekista. Jos auttaa, niin sinulla on lievää seborreaa, johon hoitona on tiiviimpi peseminen ja tuo hilseshampoo. Jos ei auta, niin päänahka voi olla herkistynyt jollekin, esim. hiusvärille tai shampoolle.

Mulla on ollut paha kutinavaiva päänahassa ja ainoa tuota, josta apua olen saanut, on SimSensitiven System4 -tuotteet. Niillä on sellainen päänahan hoitoaine, jota laitetaan suoraan päänahkaan ja annetaan olla. Se lopettaa kutinan välittömästi. Myös saman sarjan oil cure mask kosteuttaa ihoa tosi hyvin. suosittelen tutustumaan!

Mulla on samaa vaivaa. Käytän laadukkaita kampaajan tuotteita, mutta pää on kuiva ja kutiseva, kunnes tulee kesä. Minulla auttaa hetkittäin savipohjaiset hiusnaamiot ym. luontaistuotemömmöt. Perheenäitinä niiden käyttöön ei aina ole aikaa, joten useimmin vain raavin :(

Mulla on samaa vaivaa. Käytän laadukkaita kampaajan tuotteita, mutta pää on kuiva ja kutiseva, kunnes tulee kesä. Minulla auttaa hetkittäin savipohjaiset hiusnaamiot ym. luontaistuotemömmöt. Perheenäitinä niiden käyttöön ei aina ole aikaa, joten useimmin vain raavin :(
Kuulostaa, että kyseessä ei ole kuivuus, vaan rasvoittumisesta aiheutuva hiivan liikakasvu, johon nimenomaan auttaa jonkinverran kesä ja savi. Kannattaa tihentää pesua ja käyttää apteekin hilseshampoota.

Klassikkoneuvo tällä palstalla on että pidennä pesuväliä :x Mulla päänahka menee tosi äkkiä huonoon kuntoon jos en pese joka päivä, silti mulle täällä jankutetaan aina että pese kerran tai kaksi viikossa.