Apua! Mikä mun suussa on vikana? Hiivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ensin vähän alle viikko sitten kitalaessa tuntui kuin olisi ollut rakkula ja aloin raapimaan sitä huonolla menestyksellä pois ja sain aikaan ison kipeän aftan, joka ei tunnu edes parantuvan. Nyt tänään on kielessä tuntunut jotain ylimääräistä joka ärsytti kun liikutti kieltä ja aloin sitten raapimaan sitäkin pois sillä seurauksella, että nyt mulla on kielessä joku 1x2 cm alue kokonaan vereslihalla ja edelleen tuntuu kuin jokin hankaisi kitalakeen ja kurkkuun kielestä. Ja varmaan kiitän itseäni tuosta kielen raapimisesta huomenna...

Mutta siis kuvittelenko mä vaan vai voisko olla hiivaa? Yritin googletella hiivan oireita ja ei nekään oikein sinänsä natsaa kun ei se kutissu ole vaan tuntunut vaan oudolta. Oon vaan syöny jo pitkään antibiootteja ja lisäks suuhygieniassa olis petrattavaa, niin tui hiiva ekana mieleen. Missä vaiheessa mä nöyrryn ja käyn näyttämässä tota suuta hammaslääkärille? Ei olis oikein ylimääräistä rahaa just nyt.

Jos saisi avuliaitakin neuvoja? Toi afta tuntuu tulehtuneelta kun ainakin puolet kitalaesta on turvonnut sen ympäriltä :(. En kyllä oikein löytäny netistä tietoa, että voiko ne ees tulehtua, tai et ikinä tarvis käydä näyttämässä lääkärille.

Kyllähän nuo oireet suun hiivatulehdukseen sopii, ja varsinkin jos olet syönyt antibiootteja, koska silloin hiiva ei näy valkoisina läikkinä vaan tulee just aftoja. Lääkäriin. Ja syö jotain probiootteja.

Noh pakko kai kohta mennä kun kitalaesta tulee vaan punasempi ja turvonneempi, mitä enemmän päiviä kuluu. Mutta miten helkkarissa afta voi tulehtua kun kumminkin syön niitä antibiootteja kokoajan? Ja siis eihän siinä kohdassa mitään aftaa ollut ennen kuin raavin sitä. Tuntui vain kuin siinä olis ollu joku rakkula.

[QUOTE="aapee";29246803]Noh pakko kai kohta mennä kun kitalaesta tulee vaan punasempi ja turvonneempi, mitä enemmän päiviä kuluu. Mutta miten helkkarissa afta voi tulehtua kun kumminkin syön niitä antibiootteja kokoajan? Ja siis eihän siinä kohdassa mitään aftaa ollut ennen kuin raavin sitä. Tuntui vain kuin siinä olis ollu joku rakkula.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä sä menit raapimaan sitä? Eikö sulle tullut mieleen että se vaan voi pahentua siitä? toivottavasti saat pian avun tuohon!

Yhteistyössä