Apua,mitä nyt sitten päätän tehdä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päättämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päättämätön

Vieras
6 vuotta olen kotiäippänä ollut,siinä välissä vain yo:n saanut suoritetuksi,työkokemusta ei ole..Ikää 28v.

Marraskuussa laitoin hakemuksen siivousfirmalle,joka haki kerroshoitajia isoon hotelliin.Ei kuulunut mitään..Mutta viime viikolla laittoi s-postia,että vieläkö kiinnostaa..Kävin haastatttelussa ja tarjosi mulle osa-aikaista työtä 5h/pv ja ensimmäiset 6kk siis harjoittelupalkalla,eli 7,39e.Palkka ei siis olisi järin suuri näillä tiedoilla,nippa nappa seman verran,mitä nyt kotiäitinä/työnhakijana..Siitä sitten tietty miinus päivähoitomaksut ja kulkeminen bussilla..

En nyt osaa päättää,että mitä teen.Onko mitään "järkeä"ottaa paikka vastaan,jos jää plus- miinus- nolla..Ilmoittauduin vuoden alussa työkkärinkin listoille sen takia,että haen aktiivisesti oppisopimuspaikkaa,hiusala ensisijalla.Yksi paikka onkin ollut keskustelun alla,mutta siitä ei ole vielä mitään paperia,ensi viikolla varmistuu..Mutta jos ei oppisoppari onnistu niin ainakin mies on sitä mieltä,että työ kannattaa ottaa vastaan,kun saa työkokemusta,eikä jää työkkärin pompoteltavaksi.

Mitä te tekisitte mun asemassani,ottaisitteko osa-aikatyön vastaan?Tietty se palkka nousisi 6kk jälkeen sinne 9,23:een..

ei nyt millään pahalla mutta miksi tärväsit elämästäsi monta vuotta johonkin yo juttuun kerran et siivoojaa kummosemmaks pääse...

siivooja ammattina ei ole huono sillä minä itse olen laitoshuoltaja,,mutta tota yo juttuu en ole koskaan ymmärtäny,menee monta vuotta hukkaan jonkun valkosen lätsän takia :whistle:

ja mitä tohon työhön tulee niin et parempaakaan saa ilman koulutusta ainakaan kovin helposti

noh,sen lukion oppimäärän suoritin nuorempana,kun oli haaveena jatko-opinnot,eikä hirveesti vielä edes selvillä,että mihin menisin..Lukio jäi kuitenkin kesken,kun elämään tuli muita juttuja,eikä enää kiinnostanut..Sitten tapasin ihanan mieheni ja tuli eprhe,elämä lähti uuteen suuntaan..Ajattelin sitten lukaista sen ylioppilastutkinnon valmiiksi,kun odotin toista lasta.Olisi muuten jäänyt harmittamaan,kun se lukio oli kuitenkin valmiina jo käyty,tutkintoa vaille.Turhahan se nyt tätä päivää ajatellen,mutta oonpahan ainakin ees "jotain"käynyt ja yo-tutkinto suht tuore v.2004:)
Harmittaa,kun en opiskellut aikoinaan kampaajaksi,kun se on unelma-ammattini,mutta vielä on sekin mahdollisuus onneksi auki,kun se oppisopimuspaikka on vain siitä kiinni,löytyykö tarpeeksi kokenut henkilö siihen kouluttamaan..Peukut pystyssä! Mutta toinen vaihtoehto on sitten tämä osa-aikatyö..

=) elämä on kiva vuoristorata,seuraavaa kurvia ei voi ennustaa =)

olen saman ikäinen sun kanssa ja mulla melkeimpä sama tilanne,en ole lukenut itseäni yo ksi vaan en voi tehdä kahta työtä johon olen valmistunut vaan nyt sitten etsitään uutta alaa,ja on sika vaikeeta..
Kynnys lähtee uuteen kasvaa kun ikää tulee lisää ja päässä kysymyksiä satoja,,,,

uskon että kevään aikana oma tilanteeni napsahtaa paikoilleen ihan itsestään ja toivon että sulle käy samoin,saisit sen oppis paikan ja pääset toteuttaa itseesi =)