APUA MITÄ TEEN...

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
eilen tuli vanhin poika itkien kotiin kun naapurin tyttö joka on tyttöni paras kaveri oli haukkunut häntä ja puristanut mahasta lujasti.
reilun tunnin päästä tyttöni tuli itkien kotiin kun sama naapurin tyttö oli haukkunut, heitellyt hiekkaa ja repinyt huulesta.
tyttö on ennenkin tehnyt tätä ja olen keskustellut asiasta monesti tytön kanssa.
nyt on tilanne se että pitääkö mun kieltää lapsia leikkimästä tytön kanssa.
mä en tiedä mitä tekisin.
jos kerron tytön äidille tyttö saa sellaiset tukkapöllyt ja selkäsaunat että en halua sitä pienelle lapselle tuottaa.
ymmärrän tytön käytöksen mutta en voi hyväksyä että lapsiani satutetaan fyysisesti.
mitä tekisitte?

Jos tyttöä satutetaan kotona, hän tietenkin satuttaa myös muita, koska luulee sen olevan sallittua :/
Kurja tilanne, kun ei selkäsaunan pelossa voi vanhemmillekkaan puhua ja jos keskustelu tytön kanssa ei auta.
Onko koulu ikäinen vai nuorempi? Voisko koulu / päiväkoti auttaa asiaan?

Kouluikäinen on mutta kun ne on tapahtunut kouluajan ulkopuolella ja jos kerron opettajalle niin viesti menee kotiin.
pariviikkoa sitten tytön äiti oli kantanut tytön hiuksista roikottaen olohuoneesta omaan huoneeseen.
tytön äidin kanssa pystyy keskustelemaan asiallisesti mutta kun tyttö on kahdestaan äitinsä kanssa niin saa selkäänsä kunnolla.
on niin vaikea tilanne koska ymmärrän itse että tytöllä on paha olla ja käytös johtuu kasvatuksesta mutta en voi katsoa läpi sormien kun omia lapsia kiusataan :'(

Kannattaisiko kuitenkin rakentavsti yrittää puhu tytön kanssa. Tarvitsisi varmasti lapsi parka tukea ja rohkaisua siihen,että ihan hyvälläkin käytöksellä tulee huomatuksi ja nyrkit ei ole ainoa tapa "keskustella": kyllähän tuo käytös kertoo ettei hänellä ole hyvä olla.

Yhteistyössä