Apua!!Miten osaan lähtee synnärille ajoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

b

Vieras
Miten kauan teillä on kestänyt seuraavien lasten synnytys jos esikoisen synnytys on ollut lyhyt/lyhyehkö?
Mulla esikoisen synnytys kesti n.7h ja nyt tosissaan pelottaa miten ehdin synnäille jos toi aika vielä puolittuu niinkuin olen ymmärtänyt että yleensä käy. ( siis seuraava lapsi tulee n. puolessa siitä ajasta mikä on esikoisesta ollut ). ensinhän pitää odottaa että supparit on varmasti säännöllisiä, sitten hoitajaa pitää odottaa reilut puolituntia ( matkan takia ) ja sit itellä sairaalaan menee viä noin 20min. siinä vaiheessa voi olla jo todella kovat kivut. Miten siis teillä muilla??

Mulla oli eka synnytys 11 tuntia (ekasta supistuksesta laskettuna), sairaalassa ehdin olla 4 tuntia.

Toka samalla lailla laskettuna alle 3 tuntia, sairaalassa alle tunti.

Nyt vähän jännittää, kun muutto on viikon päästä ja sitten sairaalaan on 70km + isompien kuskaaminen hoitoon matkalla.

Neuvolan täti tosin lohdutteli, että jos se syntyy autoon, niin synnytys on niin nopea että siinä tuskin ehtii tulla ongelmiakaan. Ja matka ei kuitenkaan ole niiiiin pitkä, että jos jotain ongelmia tulee niin sitten varmaan ehdin sairaalaan ja homma saadaan hoidettua kunnialla.
Yritän itekin ajatella näin.

Ja onhan meillä sitten 2 saunaa mistä valita, eikös ne ennen vanhaankin saunassa maailmaan hoidettu? :D

Älä ap stressaa, hyvin se menee :hug:

Kahdesta ekasta alkanut vesien menolla ja hyvä niin, koska pelkäsin etten supistelujen mittauksella ymmärrä lähteä... tai siis lähden liian aikaisin. No enivei, vesien menoista huolimatta molemmat piti käynnistää. Esikoinen syntyi saman päivän iltana, toinen vasta kolme vuorokautta vesien menosta ja monen käynnistysyrityksen jälkeen (mutta ponnistaa ei sit tarvinnut kuin alle 2min :D )
Kuopus tuli maailmaan sektiolla.

Eka 1h44min, toka 1h50min. Kakkosesta lähdin, kun vedet meni. Sitä ennen oli supistanu 7min, 4 kertaa. Yhtään en epäröiny lähteä samantien. Oltiin sovittu sairaalaan etukäteen, että mä tuun heti, kun musta siltä tuntuu, etteivät yhtään siellä päässä turhaan ala mussuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Hyacinth, huh...onpa sulla ollut tosi nopsia synnäreitä!!!varmasti kivuliaitakin, eihän noissa ehdi saada mitään kivunlievityksiäkään!?

Eipä ole tarvinnut kauan kärvistellä, paitsi olen mää ihan huvin ja kokemuksien keräämisen vuoksi mm kokeillut akuneuloja tossa toisiks viimesessä synnytyksessä joka kesti vain 45 min... mutta kun olin käynnistyksessä, niin ehdittiin ennen synnytyksen alkua kokeilla hyvin.

Mulla matkaa synnytyssairaalaan 130 km, ja eka synnytys kesti 9,5 h. Tokan kohdalla lähdimme sairaalaan heti, kun tunsin, että nyt nää oikeita, kipeitä supistuksia. Muuttuivatkin heti alkumatkasta säännöllisiksi, ja synnytyksen kesto oli 5 h 15 min. Koska jännität asiaa, lähde vain menmään heti, kun tunnet, että nyt se on menoa eikä meininkiä. Voihan sitä vaikka kääntyä takaisin jos supistukset lopahtaa. Tosin jos oikein ymmärsin, niin sullahan ei tuo matka kai ole yhtä pitkä kuin mulla?

Mulla oli eka vähä yli 8h ja toinen yli 11h ja itse asiassa kuopukselta yritin kovasti jo edellisenä päivänä. Moni asia vaikuttaa, mulla tuo kuopus oli niin paljon isompi, ettei ollut laskeutunut edes silloin kuin kohdunsuu jo täysin auki, eli ekaks piti saada alas...

ei oo noin pitkä matka... matkaa siis ajallisesti menee ilman ruuhkaa n.20 min

Jos sua oikein epäilyttää, että miten ehdit, kannattaa soittaa ambulanssi... sit jos ei ehdi ajoissa, synnytät kotona, ja jos synnytät matkalla, niin ambulanssissa on enemmän tilaa kuin henkilöautossa. Noin mä ehkä toimisin sun tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
ei oo noin pitkä matka... matkaa siis ajallisesti menee ilman ruuhkaa n.20 min

Jos sua oikein epäilyttää, että miten ehdit, kannattaa soittaa ambulanssi... sit jos ei ehdi ajoissa, synnytät kotona, ja jos synnytät matkalla, niin ambulanssissa on enemmän tilaa kuin henkilöautossa. Noin mä ehkä toimisin sun tilanteessa.

No oisko tuo ambulanssi vähän kuitenkin ylimitotettua, kun se sun eka ei sentään mikään syöksysynnytys ollut. Heti kun tulee kipeä supistus, soitat hoitajalle ja alat painua synnärille, kun hän astahtaa ovesta sisään. Kyllä sä sinne laitokselle ennätät, ole huoleta.
Vai ymmärsinkö oikein, että se huolettaa enemmän, miten matkalla kestää kipeitä supistuksia? Samalla lailla niitä musta kestää kuin missä tahansa muuallakin. Eihän se kivaa oo, mullakin oli välillä melko tuskaisaa loppumatkasta, kun tuota toista lasta ajoimme sen 130 km tekemään. Olisin kuitenkin ennättänyt saamaan kaiken kivunlievitysarsenaalin halutessani, joten ei sitä "myöhässä" oltu.

Eka kesti n 7 tuntia ja toinen periaatteessa 8 tuntia vaikka oikeasti siitä vain puolet synnytin oikeasti...

Enkä ois osannutkaan lähteä ajoissa, ellen ois mennyt ns turhalle käynnille sattumalta. :D