Apua!!Miten osaan lähtee synnärille ajoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eka 5 ja toinen vajaa 2. Luojan kiitos olen joutunut menemään heti ekoista oireista sairaalaan. Muuten olisi taatusti syntynyt tämä toinen kotiin / autoon, vaikka sairaalaan 10 minuutin matka. Eli tämä toinen lähti vihreällä lapsivedellä ja heti lähdin sairaalaan. Säännöllisiä supistuksia oli loppujen lopuksi vain puoli tuntia ja heti alkoivat tulemaan 1-2 minuutin välein...

Eka 6h, toka 1 h ja kolmas 2h. Synnärille lähdin heti kun vedet meni (1. ja 3.) Kakkosesta menin sairaalaan koska "musta tuntuu että synnytän kohta". Ilman yhtään supistusta... Ja tunnin päästä oli lapsi maailmassa. Kivunlievitystä oon saanu ekassa (ilokaasu).

Kannattaa lähtee silloin kun itsestä tuntuu, supistusten ei tarvitse olla säännöllisiä...

Mulla kesti eka 6h30min ja toka 4h.. ite jännäsin kanssa tota, että miten ehdin sairaalaan ajoissa.. neuvolassa kun sanottiin, että ehdottomasti pitää odottaa 2 tuntia säännöllisiä supistuksia ja sitten lähteä sairaalaan.. meiltä oli silloin matkaakin sinne noin 60 kilsaa, että sekin olis sitten siihen päälle vielä.. mä odotin kotona sellaset puoli tuntia säännöllisiä supistuksia ja aloin sitten herättää ja pukea esikoista.. reilu 2 tuntia oli kulunu kun päästiin sairaalaan enkä ehtiny saamaan enää mitään kivunlievitystä.. mutta suht hyvin kaikki silti sujui.. neiti olis kyllä varmaan syntyny luvian essolle jos oisin totellu neuvolantätiä.. :D

Eka 6h säännöllisistä supistuksista.

Toka 3h ensimmäisestä supistuksesta. Onneksi lähdin heti sairaalaan tokasta, koska supistukset alkoivat heti tihentyä ja voimistua. Synnytyskertomukseen laitettiin vesien menosta aika eli se oli 15min, mut itse laskin ekasta supistuksesta. Matkaa 60km ja esikoinen vietiin siinä ensin hoitoon. Hyvin tajusin heti lähteä, vaikka sitä ennen oli supistellut kolme viikkoa epäsäännöllisesti silloin tällöin.

Kyllä se sanonta usealla pitää paikkansa, että kyllä sen tietää milloin lähteä.

No kyllähän sekin pelottaa että miten ne supparit autossa kestää jos on jo avautunut tosi paljon. Kyllä mä olen itekkin kaiken varalta tota ambulanssiakin miettinyt. Pitää vaan lähteä heti laitokselle kun supistaa ja soittaa esikoiselle hoitaja jo heti ensimmäisestä supistuksesta. Kyllä tässä alkaa monet asiat pelottamaan kun synnytys alkaa lähenemään. Nyt rv36...synnytys pyörii mielessä kokoajan. Supistukset oli kyllä niin rajuja esikoisen syntymässä heti ensimmäisestä supistuksesta lähtien että oli tajunta lähteä monta kertaa...siksi pelottaa jos niitä pahimpia supistuksia pitää autossa kestää tai että joutuis vauvan synnyttää jossain tien varressa. Otan neuvostanne vaarin ja lähen heti kun tulee napakkaa supistusta. Kiitti kauheesti kaikille myötätunnosta :)

Mie suosittelen kanssa sitä ambulanssin soittamista heti, jos siltä tuntuu. Tai an heti supistuksesta hälyttelemään hoitoapuja kotiin esikoiselle.

Mie painin samojen mietteiden kanssa kun siekin, mulla tosin la vasta syyskuun alussa, mutta silti.
Mulla on kaikki synnytykset olleet nopeita, ekasta "kunnollisesta" supistuksesta pisimmillään mennyt 3½h, viimekerralla venmenosta 59 min. siihen kun tyttö syntyi. Viimeksi menin ambulanssilla, ja onneksi ei alettu soittelemaan kotiin hoitajaa lapsille, että mies ois päässyt mukaan, sillä muuten tyttö ois kyllä syntynyt matkalle tai kotiin.
Meiltä on kanssa sairaalaan 53km.

Mie en nyt tiiä... mulle sanottiin, että voidaan harkita käynnistystäkin jossain vaiheessa, mutta kun mulla on vielä suurin osa näistä lapsista ns. ottanut ennakka syntynyt selvästi ennen laskettua aikaa, että en sit tiiä suostutaanko / ehditäänkö tätä edes käynnistää ollenkaan, vai käynnistää kun viimeksi, kun piti perjantaina sopia käynnistys sitä alkavalle viikolle (jolloin ois ollut kasassa 38 rv), niin tyttö mokoma päätti syntyä tiistaina, kun kasassa oli 37 rv. :whistle:

mitkäs ne on ne säännöllisten supistusten väli toisessa synnytyksessa? onko ne ekassa 5min välen? miten mulla on käsitys, että tokassa kannattaa lähteä kun tulevat 10min välein?

Mä oon molemmissa raskauksissa lähtenyt nopeasti synnäriile.

Tunnin päästä siitä kun supistukset olivat alkaneet. Ne nimittäin molemmissa tapauksissa alkoivat naputtaa heti 7 minuutin välein ja alkoivat kuin tyhjästä.

Ja ihan hyvä että menin, sillä olin molmilla kerroilla jo 5 cm:ä auki kun kätilö teki tulotarkastuksen.

Eka syntyi 4,5 tunnissa ja toinen 6 tunnissa

Synnytyksiä viisi eka lyhin 7h, seuraavat 9-12h. Kahdesta mennyt vedet ja tämä nuorin vedenmenijä v36, ei alkanut syntyä lainkaan, niinpä lopulta leikattiin kun neljäntenä vuorokautena alkoi kuume nousta.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Säännölliset supistukset tulevat väh. 10 min välein säännöllisesti ja kestävät vähintään 45 sek kerralla, tämä on kriteeri laitoksella, ei väliä onko eka vai mones kerta.

:o
mä lähdin laitokselle kun tulivat 10min välein,mutta sanoivat ettei ole vielä säännöllisiä,sitten vasta kun 5min välein tulevat!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Säännölliset supistukset tulevat väh. 10 min välein säännöllisesti ja kestävät vähintään 45 sek kerralla, tämä on kriteeri laitoksella, ei väliä onko eka vai mones kerta.

mä lähdin laitokselle kun tulivat 10min välein,mutta sanoivat ettei ole vielä säännöllisiä,sitten vasta kun 5min välein tulevat!

Oho, aikas paha... kyllä se kumminkin on tuo 10 min se säännöllisten supistusten alaraja.

Eka 4 h 15 min
Toinen 53 min
Kolmas 2 h 36 min

Ensimmäistä kun olin menossa synnyttämään meni lapsivedet ja jouduin osastolle odottamaan supistuksia. Synnytyksen kesto laskettu supistusten alkamisesta.

Toista kun odotin oli pieniä supistuksia tuli silloin tällöin pitkin päivää (syntyi päivällä 15 maissa). Kerran parissa tunnissa ja välissä kaksikin kertaa puoleen tuntiin. Olin soppailemassa eikä ne ollut niin voimakkaita että olisi haitannut. Menin synnyttäjien vastaanottoon (mulla kun ei ole koskaan supistellut muutoin kun synnytystä ennen) ja minut lähetettiin kotiin :kieh: koska puolen tunnin käyrälle ei tullut yhtään supistusta. Kotona ne tuli heti 2 min välein, onneks asuttiin kilometrin päässä sairaalasta. Odotin 20 min ja takas sairaalaan. Siellä katto että on 9 cm auki ja äkkiä saliin. Kätilöopiskelija ei ehtinyt saliin kun vauva oli jo ulkona kun meni niin tipalle että ehdin ite saliin. Onneksi kätilö silti oli paikalla vaikkei instrumentteja esiin ehtinytkään saada.

Kolmannessa piti puhkaista kalvot kun ei muuten synnytys edennyt 6 cm mihinkään.

Minä neuvoisin kaikesta huolimatta odottamaan että tulee edes jotenkin tasaisesti supisteluja. Vaikka 15 min tai 10 min välein jos ei uskalla odottaa 5 min asti. Tympeää jos passitetaan kotiin tai osastolle.

KUN ON LYHYT SYNNYTYS NIIN EI SIINÄ TARVI KAUAA KÄRSIÄ VAIKKEI EHDI MITÄÄN KIVUNLIEVITYSTÄ SAADAKKAAN.