Mie suosittelen kanssa sitä ambulanssin soittamista heti, jos siltä tuntuu. Tai an heti supistuksesta hälyttelemään hoitoapuja kotiin esikoiselle.
Mie painin samojen mietteiden kanssa kun siekin, mulla tosin la vasta syyskuun alussa, mutta silti.
Mulla on kaikki synnytykset olleet nopeita, ekasta "kunnollisesta" supistuksesta pisimmillään mennyt 3½h, viimekerralla venmenosta 59 min. siihen kun tyttö syntyi. Viimeksi menin ambulanssilla, ja onneksi ei alettu soittelemaan kotiin hoitajaa lapsille, että mies ois päässyt mukaan, sillä muuten tyttö ois kyllä syntynyt matkalle tai kotiin.
Meiltä on kanssa sairaalaan 53km.
Mie en nyt tiiä... mulle sanottiin, että voidaan harkita käynnistystäkin jossain vaiheessa, mutta kun mulla on vielä suurin osa näistä lapsista ns. ottanut ennakka syntynyt selvästi ennen laskettua aikaa, että en sit tiiä suostutaanko / ehditäänkö tätä edes käynnistää ollenkaan, vai käynnistää kun viimeksi, kun piti perjantaina sopia käynnistys sitä alkavalle viikolle (jolloin ois ollut kasassa 38 rv), niin tyttö mokoma päätti syntyä tiistaina, kun kasassa oli 37 rv.