Apua! Miten pelastan parisuhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän karrella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sydän karrella

Vieras
Nyt on apua tarpeen ja pikaisesti! Mies ilmoitti muutama viikko sitten, että haluaa erota.

Meillä on mieheni kanssa mennyt suurimman osan aikaa hienosti, rakastan miestäni erittäin paljon ja luulen, että tunne on ollut molemminpuolinen. Ongelma tässä on se, että olen tähän asti käyttäytynyt todella itsekkäästi tässä suhteessa. Kun jokin asia alkanut vaivaamaan minua (esim. toisen käytöksessä ja toiminnassa), aloitan mykkäkoulun. Yleensä mykkäkoulu on loppunut siihen, että mies on nostanut asiasta metelin ja olemme sopineet riitamme taas kerran, mutta itse ongelmat eivät ole hävinneet.

Nyt mies ilmoitti, että mitta on täynnä, hänen tunteensa ovat kuolleet ja hän haluaa erota. Ilmoitus oli minulle kuin veitsen isku rintaan, koska rakastan miestäni yli kaiken. Olen yrittänyt kaikin tavoin anella miestäni harkitsemaan asiaa, mutta hän ilmoittaa että ei voi enää luottaa minuun eikä usko että tunteet muuttuisivat enää suotuisiksi minua kohtaan. Asiasta on nyt pari viikkoa ja olen siitä lähtien koko valveilla olon ajan ajatellut meidän suhdettamme ja omaa käyttäytymistäni siinä. Olen nyt tajunnut, että olen käyttäytynyt tosi itsekkäästi ajatellen vain itseäni , enkä ole osannut tarpeeksi arvostaa sitä mikä meillä on tai ottaa huomioon mieheni tunteita.

Olen nyt yrittänyt selittää tätä miehelleni ja luvannut muuttaa käytöstäni, mutta mies sanoo vain että ei usko että koskaan muutun. Mutta minä tiedän, että nyt koko totuus lopultakin avautui minulla ja heräsin todellisuuteen ja tajusin omat virheeni. Aikaisemmin syytin aina miestäni kaikista ongelmista, mutta nyt olen huomannut, että syyllinen onkin ihan joku muu, eli minä! Nyt tiedän, mitä minun pitää tehdä, jotta voin elää onnellisena ja että miehenikin on onnellinen.

Mutta kertokaan, miten saan mieheni ymmärtämään, että tällä kertaa todella haluan muuuttua ja olen valmis tekemään mitä tahansa meidän suhteen eteen? Miten pystyn todistamaan, että olen tosissani ja valmis sitoutumaan tähän 100 prosenttisesti? Mieheni on minun elämäni rakkaus enkä halua menettää sitä.

Olen jo ehdottanut terapiaakin miehelleni, mutta hän ei ole suostuvainen siihen.

Antakaa siis hyviä neuvoja ja pikaisesti! Odotan asiallisia kommentteja

Sinun pitäisi saada miehesi uskomaan, että voisit todellakin muuttaa käyttäytymismalliasi. Jos, kuten sanoit, olet tehnyt niin jo kauan, miten sinä voisit muuttua?

Voiko ihminen muuttaa perusluonnettaan tai käyttäytymismallejaan? Uskotko itse, että vieraissavirkistäytyjä voi usean hairahduksen jälkeen palauttaa luottamuksen? Entä tuurijuoppo tai pahoinpitelijä?

Jos miehesi olisi monta kertaa tuottanut sinulle pettymyksen ja se olisi kuolettanut tunteesi, niin miten ne olisi herätettävissä henkiin?

Ensimmäinen askel: Voisitko tulevaisuudessa hyväksyä miehesi sellaisena kuin hän on? Että syy tyytymättömyyteesi ja mykkäkouluusi poistuisi?

tiedän tunteen. olen sen kokenut. et kerro taustoja, joten vaikeaa päätellä.. meillä mies ihastu ´toiseen hetkeksi, etsi lohduttajaa varmaan kun olin niin kauhea hänen mielestään ( toki parannettavaa oli ja paljon).. no, mies onkin kertonut ihan julkisesti kaikkien kuullen, ettei oltas tässä ilman mua ja mun jaksamista. mä jaksoin ja jaksoin.. olin ymmärtäväinen, eroon en suostunut koskaan.. olin ystävällinen, auttavainen, en ripustautunut.. sitten kun en enää jaksanut (kesti noin puoli vuotta) sanoin ehtoni, että ota tai jätä.. josta seurasi se että edelleen yhdessä ollaan..voimia sulle ja hienoa kun sinäkin löysit sisimpäsi..=)

"mä jaksoin ja jaksoin.. olin ymmärtäväinen, eroon en suostunut koskaan.. olin ystävällinen, auttavainen, en ripustautunut"

Inttäminen ja tappeleminen ei tuo tulosta. Älä ala roikkumaan, vaan ole itsenäinen, hyvä ja asiallinen.

Ikävää, että tilanne on päässyt jo noin pitkälle, että on jo liian myöhäistä. Vai onko? Teillä on sellainen pattitilanne, että kannattaisi hakea ulkopuolista apua, mutta jos miehesi tuon päätöksen on tehnyt, niin voi olla vaikeaa. Saattaa olla, että miehesi ajattelee, että jos nyt tuossa eropäätöksessään antaa periksi, loppuelämä on sitä samaa ja samaa.

Tilaisuutesi oli ja meni. Miehesi on päätöksensä tehnyt ja sinun pitää sitä kunnioittaa. Todennäköisesti hänellä on jo uusi katsottuna.Olen lukenut tutkimuksesta, jossa sanotaan, että mies pysyy huonossakin liitossa ja lähtee vasta, kun on seuraava valmiina. Naisille huono liitto riitti lähdön syyksi. Ota opiksesi, äläkä mykkäkouluile, jos joskus onnistut vielä miehen saamaan.

Tervetuloa tyrineiden, tyhmien, yksinäisten naisten kerhoon!

Aika paha. Voi olla, ettet saa häntä muuttamaan mieltään nyt kun hän on tehnyt päätöksensä.

Voisitko ehdottaa miehellesi jonkinlaista koe- tai jatkoaikaa? Jos hän suostuu, niin yritä parhaasi mukaan käyttäytyä. Mene sinne terapiaan yksin, ja etsi vaikka sieltä uusia käyttäytymismalleja, ettet luisu takaisin vanhoihin.

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka pitävät mykkäkoulua. Sehän vain pitkittää riitaa kun ei voi keskustella eikä sopia eikä edes riidellä loppuun.

Luulen, että miehesi on löytänyt uuden ja teet ihan mitä tahansa ja lupaat mitä tahansa niin miehesi mieli ei muutu.
Ainut tapa saada miehesi takaisin on se, että suostut eroon etkä ole tekemisissä hänen kanssaan, älä missään nimessä ruikuta miestäsi takaisin. Vain tällä lailla mies voi tajuta mitä on menettämässä, ehkä uusi nainenkaan ei tunnu niin ihanalta, kun menetttää sinut lopullisesti. Miehellä on ollut tähän asti kuitenkin teidät molemmat joten anna hänen kokeilla uutta naista ilman sinua
. Älä syyllistä itseäsi, olet mikä olet ja mies otti sinut tuollaisena. Älä myöskään usko ettei miehelläsi olisi toista sillä miehelläsi on täytyy ainakin olla ihastus muuten hän ei haluais erota.

Minunkin mieheni halusi pitää tauon, minä sanoin että erotaan kokonaan sitten.
Ei mennyt viikkoakaan kun mies oli takaisin kun alkoi miettimään että menettää minut. En ottanut häneen mitään yhteyttä ja kun hän soitti, olin kuin en olisi häntä kertaakaan edes miettinyt. Ainoa mikä miehen voi säikäyttää on menettämisen pelko. Jos olisin anellut, ripustautunut, itkenyt, ollut säälittävä tms., mies ei IKINÄ olisi palannut.
Kokeilin meinaa noita anelu/itku/ säälittävyys- taktiikoita edellisessä suhteessani oltuani myös "kauhea" ja kun sen tajusin yritin noilla keinoin saada miehen muuttamaan mielensä. Arvatkaa kaksi kertaa kuinka siinä kävi? Mies kaikkosi vieläkin kauemmaksi. Silloinkin jos vähänkin onnistuin olemaan etäinen, mies alkoi kiinnostua mutta heti kun niin kävi aloin syyttelemään ja ripustaudin entistä kovempaa.
Tätä ei voi liikaa korostaa; on TODELLA vaikeaa antaa tilaa, antaa miehen olla täysin yksin omien ajatustensa kanssa, elää omaa elämää ja olla vahva, mutta se on ainoa keino saada mies edes harkitsemaan suhteen jatkamista.
Jos tilanne on tulehtunut ja sitä ärystetään lisää, tulehdus vaan pahenee niin ettei sitä voi enää mitenkään parantaa.
Kun tulehduksen antaa parantua hetken, lääkkeellä jonka nimi on oma tila/aika ja sitten palaa selvittämään asiaa on mahdollisuudet onnistua paljon paremmat.

Itse olen eronnut mieheni kanssa useampaan otteeseen, n.10 kertaa. Sellaista perus Matti ja Mervi- meininkiä.

Alussa: Yleensä minä sekoan enkä anna hänen olla rauhassa... koitan estää hänen tavaroiden hakemisen. Soitan jatkuvasti. Syytän, uhkailen. Mies ei halua kommentoida mihinkään asiaan. Huutoa, vittuilua, aliarvostusta.

Tämän jälkeen tulee se miettimisvaihe. Mies on jo mennyt ja mieli on katkera. Tulee ajateltua miksi näin kävi. Miksi??? Halu palata entiseen aikaan on kova koska rakastaa toista edelleen. Anelua, lupauksia muuttua, rakkaudentunnustuksia. Mies alkaa lämmetä mutta on kova edelleen asiassa.

Aika se auttaa. Yksi pyyntö kahville muutaman viikon päästä. Esitys iloisen naisen jolla menee paremmin kuin koskaan. mies näkee vain parhaat puolesi. Huokaus, joka kertoo että entistä aika on ikävä. Mies alkaa olla jo kypsää kauraa. Kestohymy naamalla muistelen ääneen hyviä asioita. Mieskin alkaa miettiä, että josko se sittenkin olisi parempi palata yhteen.

Lopuksi mies tulee takaisin,, mutta erosta ei sitten puhuta. Sehän johtaa pian uuteen.. Jne.. tällein se jatkui 2 vuotta, kunnes alkoi minullakin jo ymmärrys loppua. Taas sitä erottiin ja ajattelin jo itse että tämä oli se viimeine kerta. Välit jäihin, ei yhteydenpitoa. Mies alkoi miettiä missä se tuttu marina/anelu- mantra viipyy.

Tuli sitten itse ihan takaisin pyytämään. Kävi kovasti hänen ylpeydelleen,sen tiedän. Mutta teki sen silti. Otin takaisin mutta vasta sen jälkeen kun kummatkin puhui todella joka asiasta suun puhtaaksi.

Tässä sitä ollaan samassa kelkassa taas, eri meiningillä.

Minun rakastaja jätti minut jostain toisen naisen, ja olin avioero minun rakastaja minun kaksi poikaa kuluttua 8 vuoden avioliiton, ja myös minä todella rakastan häntä, joten otin yhteyttä Doctor Akim varten rakkautta rukous saada mieheni takaisin, minun suurin yllätys hän teki rakkautta paasto ja rukous minulle saada hänet takaisin minulle ja minun rakastaja palasi 48 tunnin kuluttua.

Aion neuvoa sinua joku etsii kaikenlaista ratkaisu olisi ottaa yhteyttä tohtori Akim sähköpostitse osoitteeseen: {bestspellhome01@hotmail.com}.

Alkaen: Ontario

Nimi: Bradley Speck.

Minun rakastaja jätti minut jostain toisen naisen, ja olin avioero minun rakastaja minun kaksi poikaa kuluttua 8 vuoden avioliiton, ja myös minä todella rakastan häntä, joten otin yhteyttä Doctor Akim varten rakkautta rukous saada mieheni takaisin, minun suurin yllätys hän teki rakkautta paasto ja rukous minulle saada hänet takaisin minulle ja minun rakastaja palasi 48 tunnin kuluttua.

Aion neuvoa sinua joku etsii kaikenlaista ratkaisu olisi ottaa yhteyttä tohtori Akim sähköpostitse osoitteeseen: {bestspellhome01@hotmail.com}.

Alkaen: Ontario

Nimi: Bradley Speck.
Vaikeaa ymmärtää tuota gööglen kääntämää tekstiä.

Viimeksi muokattu: