aPuA! miten saan hillittyä syömistäni ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Mua tekee nykyään mieli koko ajan syödä jotain kun oon kotona.. mieles pyörii vaan kaikkia herkkuja.. mäkit,heset, suklaa ym. ja mietin koko ajan miten saisin hommattua niitä.. ( meillä kun lähimpään kauppaankin on jonkun verran matkaa ) nytkin syön katkarapu piirakkaa.. Pelkään että lihoon. Vaikka en koskaan ole ollut mikään lihava ( paitsi raskaana :D ) nyt oon 159cm/55kg..

Miten saan ajatukset pois ruuasta?

tää on nimittäin ihan uus juttu mulle.. ( oon vielä pari vuotta sit kärsinyt syömishäiriöstä ) ja nyt pelottaa tällänen että tekee mieli koko ajan jotain.. tätä kestänyt n.1-2kk

Sähän olet hoikka :-) Kotona ollessa saattaa ajatukset tosiaan helposti kääntyä ruokaan; ainakin mulla oli näin äitiyslomalla. Nyt oon ollut pari viikkoo töissä, lapsi meni hoitoon jne., ja pitää sen verran kiirettä, ettei ruokaa ehdi ajatella. Tänäänkin unohdin lounaan, kun tein töitä tosi tiiviisti että saisin lapsen ajoissa haettua hoidosta ja muutenkin ajatukset oli ruuan sijaan lapsen hoidossa pärjäämisessä yms. asioissa :-I Oikeastaan sanoisin, että nauti kotona olosta herkkuine kaikkineen ja ota rennosti; jos kauppaan on matkaa niin voinet hilitä syömistä siten ettet osta liikaa herkkuja kerralla kotiin - tai liian usein :)

mä kehottaisin liittymään esim Kiloklubiin sillä asenteella että et ole laihiksella siellä vaan painontarkkailijana.

ja sitten ohjeiden mukaan syömään niin että ruokavalio on mahdollisimman hyvä ja suositusten mukainen

oon kyllä rekisteröitynyt kiloklubiin mutta en oo oikeen jaksanut täytellä sielä..

Odotankin jo töihin pääsyä ( tammikuussa alotan ) että sielä ei kerkeen niin paljon asiaa ajatella.. Kyllä mä porkkanoita,kurkkuja ym järsin, mutta ekana tulee ne herkut mieleen.. tietty kun niitä ei saa, se halukin lähtee pois, ja ei meillä usein herkkuja ostetakkaan mutta sit jos ei oo tekee mieli leipoo ym..

Yhteistyössä