Apua- muutama viikko laskettuun aikaan ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei enää jaksa tehdä paljoo mitään ettei ala koskemaan mahaan. Vieläkään en tunne suppareita (kun ne kuvataan mahan kovettumiseksi ja kiristykseksi kauttaaltaan) vaan mulla vaan alkaa vauva kipeesti myöryämään ja vihloo todella ikävästi peräsuoleen ja värkkiin :( Ja sillon aina alkaa pelottamaan ihan täysillä. Rupee tärisyttään ja palelee ja itku tulee - pelkään synnytystä ihan mielettömästi...miten ihmeessä mä selviän siitä, vaikka tiedänkin että kautta aikojen naiset on synnyttänyt yhä uudelleen...kun tuntuu että moni on ihan levollisin mielin kun synnytys alkaa - mä oon ihan paniikissa jo nyt kun kipuilee kovasti , että nytkö se alkaa, apua!

Onko normaalia että mulla koskee myös ylämahaan kovasti välillä ja jalat on ollut ihan turvoksissa jo monta viikkoa ja niitä kutisee välillä kovastikkin. Tällä viikolla neuvola ja ei se viimeksi edes vilkaissut mun jalkoja vaikka sanoin turvotuksesta, sillon pissa oli puhdas (tästä on reilu pari viikkoa aikaa)...

Miksi se niin kivuliaasti vihloo peräsuoleen, pitää pysähtyä ja ähkiä hetki että vihlominen menee ohi. Kyykkyyn meneminen esim. saa kamalat vihlomiset välillä - ja mulla ei kyse ole ummetuksesta ainakaan.
Pelottaa että synnytyksessä se vasta vihlookin tuonnekkin, ja tää on vasta alkusoittoo :(

En oo käyny missään, en edes puhunut neuvolassa kun vasta nyt lopussa pelot noussu pintaan - aiemmin ne työnsin taka-alalle kun olo oli hyvä.

Kyllä mä uskon että se vauva siellä tuo sitä painoo sen verran että sun liitokset siellä venyvät ja valmistautuvat siihen että vauva mahtuu ulos =)
Kyllä sitä varmasti jokainen tai lähes jokainen aina siinä synnytyksessä PIKKUSEN jännittää... Mut jos tuntuu että kaikki on aivan ylivoimaisen epätoivosta, niin sitten juttelet neuvolassa...
Kyllä kaikki hyvin menee... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se niin kivuliaasti vihloo peräsuoleen, pitää pysähtyä ja ähkiä hetki että vihlominen menee ohi. Kyykkyyn meneminen esim. saa kamalat vihlomiset välillä - ja mulla ei kyse ole ummetuksesta ainakaan.
Pelottaa että synnytyksessä se vasta vihlookin tuonnekkin, ja tää on vasta alkusoittoo :(

En oo käyny missään, en edes puhunut neuvolassa kun vasta nyt lopussa pelot noussu pintaan - aiemmin ne työnsin taka-alalle kun olo oli hyvä.

Kuulostais minunkin korvaan aika normaalilta. Se vauva alkaa siellä niin painamaan, että se vihloo, tosi inhottavia vihlaisuja ne kyllä on. Mutta, älä pelkää synnytystä, voin melkein luvata ja vannoa, että kun se synnytys oikeasti käynnistyy sinä menet siinä niin mukana, että kaikki pelot unohtuu. Ja mun mielestä synnytys oli jopa ihana asia kivusta huolimatta (todennäköisesti sinäkin saat hyvät puudutteet) kun tietää, että joka supistus ja työntö on lähempänä vauvaa. Sä elät sitä tilannetta ihan 100% eikä siinä ehdi enää pelätä. Annat vaan mennä, hyvissä käsissä olet kun kuuntelet ammattitaitoisia kätilöitä.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Kyllä mä uskon että se vauva siellä tuo sitä painoo sen verran että sun liitokset siellä venyvät ja valmistautuvat siihen että vauva mahtuu ulos =)
Kyllä sitä varmasti jokainen tai lähes jokainen aina siinä synnytyksessä PIKKUSEN jännittää... Mut jos tuntuu että kaikki on aivan ylivoimaisen epätoivosta, niin sitten juttelet neuvolassa...
Kyllä kaikki hyvin menee... :hug:

Kiitos tsemppauksesta, mutta eihän se sitä pelkoo pois vie kun taas alkaa sattumaan:(
Tuntuu että vain pötköllään on hyvä, jos alkaa taas touhuamaan rupee sattumaan joka paikkaan, kävelläkkään ei sitten enää jaksa muutamaa metriäkään kunnolla. Koskee mahaan ja vihloo. On paha olo.
Kun huilaa päivän niin seuraavana jaksaa taas touhuta, mutta muuten menee ihan itkukivuksi jos ei välillä makoile puoltapäivää.

Kuitenkaan yöllä ei saa kunnolla nukutuksi kun alkaa sitten se makoilu sattua lonkkiin ja ylävatsaan ja pitää nousta istumaan tai vähän kävelemään...
Nostaa ei jaksa oikein mitään tai tuntuu mahassa ja sitten koskee kauan.

Jep, kyllä noi kuulostaa täysin normaaleilta nuo kivut....
Mulla oli kolmosen loppuodotus yhtä tuskaa kun tonne häpyluuhun sattu ihan tajuttomasti ku koitti kävellä... SIlti mä kävelin ja yliaikasena synnytin... =)
Oikein paljon voimia jaksamiseen... Tiedän miten paha olla on ja miten ikävää se on. Mut päivä päivältä oot lähempänä vauvan saamista syliin =)

Tuosta kutiamisesta ois hyvä sanoa neuvolassa, että ottavat testejä maksa-arvoista.
Normaalilta nuo muuten kyllä kuulostaa nuo kivut ja loppua kohdenhan sitä melkein aina kolottelee jotain kohtaa. Ne on vain niitä, jotka täytyy hammasta purren käydä läpi, kun ei niille mitään oikeastaan voi.
Voihan sitä jutella peloistaan, vaikka olet jo noin pitkällä. Sellainen tietämättömyys jotain asiaa kohtaan voi olla se pahin joka aiheuttaa sitä pelkoa. Ootko käyny tutustumassa synnärille? Juttelisit synnytyksestä sellaisen kanssa, joka voi antaa faktatietoa ja vastata kaikkeen mikä mielessä pyörii.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Tuosta kutiamisesta ois hyvä sanoa neuvolassa, että ottavat testejä maksa-arvoista.
Normaalilta nuo muuten kyllä kuulostaa nuo kivut ja loppua kohdenhan sitä melkein aina kolottelee jotain kohtaa. Ne on vain niitä, jotka täytyy hammasta purren käydä läpi, kun ei niille mitään oikeastaan voi.
Voihan sitä jutella peloistaan, vaikka olet jo noin pitkällä. Sellainen tietämättömyys jotain asiaa kohtaan voi olla se pahin joka aiheuttaa sitä pelkoa. Ootko käyny tutustumassa synnärille? Juttelisit synnytyksestä sellaisen kanssa, joka voi antaa faktatietoa ja vastata kaikkeen mikä mielessä pyörii.

Täällä peruttu synnäritutustumiset kokonaan. Ensin oli virusta ja nyt kesällä ei henk.kuntaa esittelemään.

nuo sun vatsa ym. oireet vois viitata myös raskausmyrkytyksen vaaraan. ota neuvolassa puheeksi kaikki nuo oireet ja muukin mikä sua mietityttää, niin saat apua. se helpottaa. ja levähdä :hug:

Yhteistyössä