Apua, nyt on mennyt kyllä rahat tiukille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sain onneksi vuokran maksettua. Mutta 12 päiväksi rahaa jäi ainoastaan 28 euroa.

Mä en ymmärrä miten mä saan aina kaupassa menemään n. 40 euroa. En tietenkään joka päivä kaupassa käy, ehkä joka kolmas päivä. Mutta hirveen iso summa.

Viimeksikin ajattelin, että saa mennä vain 20 euroa kun tässä kuussa rahat niin tiukilla. Mutta meni 42 euroa.

Oli sitten pakko mennä ostamaan pesuaineita. Mutta kun ei oikein pelkällä vedelläkään saa puhtaaksi, niin pakko.

Ai niin, oli tossa yksi synttärilahja mukana. Pakkohan sellanenkin oli ostaa lapsen kaverille.

Mutta kyllä tekee tiukkaa nyt 12 päivää ja 28 euroa. Ja menin vielä ostamaan 10 euron lompakon kun edellinen ihan rikki.

Voi hitsi jos lapsen isä edes joskus avustaisi, muuten kun vain pienellä elatusmaksulla. Ei osta edes synttäri tai joululahjoja. Kerran vuodessa saattaa antaa 20 euroa lapselleen.

Mä maksan lapsen harrastuksen, pyörän, vaatteet, kengät, luokkaretket, bussi- ja junamatkat, lapsen huoneen sisustus, lelut ym. ja tietenkin ruoka ja katto pään päällä. Ihan kaikki.

Onko ihan oikein, ettei lapsen isä mihinkään osallistu, muuten kuin elatusmaksu. Ei pidä lapseensa yhteyttä, ja harvoin näkevät. Ja silti lapsen mielestä isi on niin huippu.

Oli kerran taas tosi tiukkaa ja pyysin et lapsen isä maksais puolet lapsen luokkaretkestä, ei suostunut!

Minkälainen isä tuollanen on?

[QUOTE="vieras";24546126]Onko ihan oikein, ettei lapsen isä mihinkään osallistu, muuten kuin elatusmaksu. Ei pidä lapseensa yhteyttä, ja harvoin näkevät. Ja silti lapsen mielestä isi on niin huippu. [/QUOTE]

Öööh...osallistuuhan lapsen isä lapsen kuluihin juurikin tuolla elatusmaksulla eli ihan oikeinhan se on.

[QUOTE="vieras";24546141]En olis tossa tilanteessa ostanut uutta lompakkoa, jos ei kerran enää jää rahaa sinne lompsaan laitettavaksi.[/QUOTE]

ISO peesi!!! & palasaippuallakin pesee paremman puutteessa.

Voi ei, toivottavasti teillä on hyvät varavarastot ruokaa niin selviätte. Mulla kans samaa ongelmaa, kauppaan menee aina paljon enemmän ku suunnittelin vaikka varaa ei olis. Oon huomannu et ostoslista auttaa ostamaan vaan sen mitä tarvii.

Jos käy useinkin näin, niin oisko mahdollista jakaa rahoja vaikka eri tileille niin, että siirtää kayttötilille aina viikottain sen viikon käytettävissä olevan summan? Ei tuu ainakaan pitkiä pätkiä ihan rahattomana.

Siis ihan oikeesti meet ostamaan uuden lompakon viimisillä rahoilla?? Ymmärrettävää olis jos rahaa tulis parin pv päästä mut 12 päivää. Ihan ku ei ois vanha kelvannut seuraavaan tiliin asti.
Mitä ees sillä lompsalla teet ku ei oo rahaa? :O Turhaan nyt viniset, oisit miettiny ennenku meet lompakon ostaa

[QUOTE="tööt";24546155]Öööh...osallistuuhan lapsen isä lapsen kuluihin juurikin tuolla elatusmaksulla eli ihan oikeinhan se on.[/QUOTE]

Kyllä toki, mutta ei se ole yhtään oikeudenmukainen summa. Lapsen harrastus jo maksaa 120 euroa kuussa. Minkä minä maksan ja sitten pitää vielä ostaa vaatteita, kenkiä, koulureput/laukut, pyörät, ruoka, koti, luokkaretket jne..

Ymmärrät varmaan, että minä joudun laittamaan lapseen rahaa niin paljon enemmän. Jos tuollaisia kalliimpia juttuja joutuu ostamaan esim. pyörä, niin luulisi, että isä voisi osallistua. Tai edes pienempiin, jos on niin pihi. Saa kuitenkin niin paljon enemmän rahaakin kuin minä.

Voisiko edes pitää lapseensa yhteyttä!? Lapsen isä juo kaikki rahansa. Jos jättäisi yhdet kännit juomatta, voisi viedä lapsensa vaikka isä-lapsi reissulle.

[QUOTE="Vieras";24546198]Siis ihan oikeesti meet ostamaan uuden lompakon viimisillä rahoilla?? Ymmärrettävää olis jos rahaa tulis parin pv päästä mut 12 päivää. Ihan ku ei ois vanha kelvannut seuraavaan tiliin asti.
Mitä ees sillä lompsalla teet ku ei oo rahaa? :O Turhaan nyt viniset, oisit miettiny ennenku meet lompakon ostaa[/QUOTE]

No minä olen vain nainen, joka saattaa hurahtaa kivaan lompakkoon, kun sellaista pitkään etsinyt.

On siellä kymmenen euroa. Ja 18 euroa tilillä. 5 euroa näkyi menevän taas hyväntekeväisyyteen.

Voi ei, toivottavasti teillä on hyvät varavarastot ruokaa niin selviätte. Mulla kans samaa ongelmaa, kauppaan menee aina paljon enemmän ku suunnittelin vaikka varaa ei olis. Oon huomannu et ostoslista auttaa ostamaan vaan sen mitä tarvii.

Jos käy useinkin näin, niin oisko mahdollista jakaa rahoja vaikka eri tileille niin, että siirtää kayttötilille aina viikottain sen viikon käytettävissä olevan summan? Ei tuu ainakaan pitkiä pätkiä ihan rahattomana.

No ei sillai ole kauheesti ruokaa kaapeissa. Suunnittelin jo mitä ostan tänään kaupasta. Onneksi minä, eikä lapsi olla mitään suursyömäreitä. Yleensä pärjään muutamalla leivällä ja yhdellä ruoka-annoksella. Laskin, että rahaa jokaiselle päivälle on 2,3 euroa. Joten, ihan mahdollista on saada rahat riittämään.

[QUOTE="alkup.";24546201]Kyllä toki, mutta ei se ole yhtään oikeudenmukainen summa. Lapsen harrastus jo maksaa 120 euroa kuussa. Minkä minä maksan ja sitten pitää vielä ostaa vaatteita, kenkiä, koulureput/laukut, pyörät, ruoka, koti, luokkaretket jne..

Ymmärrät varmaan, että minä joudun laittamaan lapseen rahaa niin paljon enemmän. Jos tuollaisia kalliimpia juttuja joutuu ostamaan esim. pyörä, niin luulisi, että isä voisi osallistua. Tai edes pienempiin, jos on niin pihi. Saa kuitenkin niin paljon enemmän rahaakin kuin minä.

Voisiko edes pitää lapseensa yhteyttä!? Lapsen isä juo kaikki rahansa. Jos jättäisi yhdet kännit juomatta, voisi viedä lapsensa vaikka isä-lapsi reissulle.[/QUOTE]
120 €/kk lapsen harrastuksesta ON aika paljon. Monet harrastukset ovat huomattavasti halvempia. Elatusmaksun tarkistaminen voisi olla paikallaan, jos edellisestä kerrasta on jo pidempi aika. Tosin voi olla hyvinkin mahdollista, että lastenvalvojakin pitää lapsesi harrastusta tarpeettoman kalliina, jotta sen vuoksi alettaisiin elatusmaksua korottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24546261:
120 €/kk lapsen harrastuksesta ON aika paljon. Monet harrastukset ovat huomattavasti halvempia. Elatusmaksun tarkistaminen voisi olla paikallaan, jos edellisestä kerrasta on jo pidempi aika. Tosin voi olla hyvinkin mahdollista, että lastenvalvojakin pitää lapsesi harrastusta tarpeettoman kalliina, jotta sen vuoksi alettaisiin elatusmaksua korottamaan.

Empä ole niin julma äiti, että eväisin lapselta sen ainoan harrastuksen, josta nauttii ja iloitsee niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24546261:

joo voishan se harrastaa vaik lenkkeilyä paljain jaloin ja ihan ilmasiks.

ei todellakaan ole paljon. nimin. ratsastavan lapsen äiti

kyllä lasten täytyy saada harrastaa sitä mitä ne haluaa eikä sitä mikä on halpaa. kyllä ne harrastusrahat jostain selkärangasta revitään.

[QUOTE="alkup.";24546293]Empä ole niin julma äiti, että eväisin lapselta sen ainoan harrastuksen, josta nauttii ja iloitsee niin paljon.[/QUOTE]

hyvä.

kyllä se säästö on jostakin muusta löydettävä.

[QUOTE="alkup.";24546217]No minä olen vain nainen, joka saattaa hurahtaa kivaan lompakkoon, kun sellaista pitkään etsinyt.

On siellä kymmenen euroa. Ja 18 euroa tilillä. 5 euroa näkyi menevän taas hyväntekeväisyyteen.[/QUOTE]

Ensimmäisenä kannattaa poistaa tuo 5€ :n "hyväntekeväisyyskulu" Turhaan heität rahaa kankkulan kaivoon kun ei sulla itselläskään ole sitä.

Toiseksi, Lidlsistä saa usein halvemmalla esim. pesuaineita

Kolmanneksi: Lapsen harrastuskulut 120€ on liian kalliit jos rahaa elämiseen ei jää riittävästi. Jostain on pakko luopua, ruoasta ei voi.

kyllä lasten täytyy saada harrastaa sitä mitä ne haluaa eikä sitä mikä on halpaa. kyllä ne harrastusrahat jostain selkärangasta revitään.

Lapsen täytyy saada harrastaa mitä haluaa? Joo, ihan kiva ajatus, mut entä jos siihen ei todella ole varaa? Kerro mullekin mistä sitä rahaa revitään, jos sitä ei ole?

En tarkoittanutkaan sitä, että lapsi ei saisi harrastaa. Mutta kallis harrastus ei ole peruste elatusmaksun korottamiselle, jos elatusvelvollisen mielestä lapsi voisi harrastaa jotain vähemmän kustannuksia aiheuttavaa.

[QUOTE="alkup.";24546201]Kyllä toki, mutta ei se ole yhtään oikeudenmukainen summa. Lapsen harrastus jo maksaa 120 euroa kuussa. Minkä minä maksan ja sitten pitää vielä ostaa vaatteita, kenkiä, koulureput/laukut, pyörät, ruoka, koti, luokkaretket jne..

Voisiko edes pitää lapseensa yhteyttä!? Lapsen isä juo kaikki rahansa. Jos jättäisi yhdet kännit juomatta, voisi viedä lapsensa vaikka isä-lapsi reissulle.[/QUOTE]

Jollei tämä ole provo, niin sinulla ei kyllä ole kaikki ruuvit tiukalla, jos lapsen harrastukseen laitat 120€ kuussa. Edelleenkään se ei ole isän syy ettet sinä osaa sopeuttaa rahankäyttöäsi todelliseen rahatilanteeseesi.

Minä en antaisi edes näillä tuloilla lapsen harrastaa noin kallista harrastetta oli se sitten miten ainoa tahansa.

[QUOTE="alkup.";24546293]Empä ole niin julma äiti, että eväisin lapselta sen ainoan harrastuksen, josta nauttii ja iloitsee niin paljon.[/QUOTE]

Sitten sun pitää tehdä jotain ylimääräistä työtä tms, koska näillä tuloilla sulla ei ole varaa maksaa tuota harrastusta.

Paljonko menee tupakkaan/karkkiin/alkoholiin jne.. turhaan rahaa per kuukausi?

Jätät vaikka sen päivittäisen euron suklaapatukan ostamatta, et jää mistään paitsi ja rahaa säästyy 30euroa kuussa

[QUOTE="hmm";24546306]Lapsen täytyy saada harrastaa mitä haluaa? Joo, ihan kiva ajatus, mut entä jos siihen ei todella ole varaa? Kerro mullekin mistä sitä rahaa revitään, jos sitä ei ole?[/QUOTE]

no se säästetään jostain muualta. muuttaa vaikka halvempaan asuntoon esmes.

Yhteistyössä