Apua - onko nämä aivokasvaimen oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikki

Vieras
Mulla on niin kamala olo etten tiedä miten tässä olisin.

Lapsella tullut vihlaisuja päähän, lyhytkestoisia mutta kiepitä. Välillä pitkiä taukoja ettei mitään, sitten saattaa taas tulla useampi lyhyen ajan sisään. Neurologinen tutkimus on tehty, kaikki on ok. Kuvauksiin menoa odotetaan, haluavat katsoa onko rakenteissa mitään vikaa.

Nyt on kahtena aamuna valittanut huonoa oloa, sanoo että yököttää. Mennyt ohi noin puolessa tunnissa eikä ole kuitenkaan oksentanut. Pääkipua, tasapainovaikeuksia, tmv. ei ole.

Tuleeko teille tästä mieleen aivokasvain? :(

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Voi jessus,älä usko tuota.

Tiedän että seuraat tilannetta nyt huolestuneena,mutta mahdollisuuksia on vaikka mitä,empä usko että on aivokasvain,usein aiheuttaa kyllä muutakin,tasapaino ongelmia yms..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tiedän että seuraat tilannetta nyt huolestuneena,mutta mahdollisuuksia on vaikka mitä,empä usko että on aivokasvain,usein aiheuttaa kyllä muutakin,tasapaino ongelmia yms..

Kiitos sinulle. Tasapaino-ongelmia ei tosiaan ole. Myös silmänpohjat on katsottu moneen kertaan, kaikki ok. Päänympärys kasvaa tasaisesti. Ei kovia pääkipukohtauksia. Tuo pahaolo vaan säikäytti täysin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Tulee mieleen lähinnä migreeni.

mulla sama. itsellä alkoi aika nuorena migreenit juuri vihlaisuilla ja oksenteluilla ja aina aamulla.
nykyäänkin migreenit alkaa yleensä heti kun sängystä ylös nousee, lisäksi mulle tuleee näköhäiriöt, puutumiset, oksentelu, puhe ei kulje ym. ja aivokasvainta ei ole.

mulla on noita vihlaisuja kanssa, hyvin ilkeitä, vihlasee tosi nopeeta ja kovaa sitten se on ohi. on ollut jo aika kauan. mulla on niskat aina jumissa, liityisköhän siihen..olen huomannu, kun hieron niskaa eräästä kohtaa, se tuntuu juuri siihen samaan kohtaan ilkeesti, missä vihlookin. ihan tonne päälakeen. pahoinvointikin voisi liittyä siihen. mun lapsella oli kerran 2v niskat niin jumissa ettei pystynyt kääntämään päätään, ja piti sitä vinossa ja itki kipua. mä säikähdin ihan pirusti ja lähin päivystykseen hänen kansa, ja lääkäri totes jumituksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Tulee mieleen lähinnä migreeni.

mulla sama. itsellä alkoi aika nuorena migreenit juuri vihlaisuilla ja oksenteluilla ja aina aamulla.
nykyäänkin migreenit alkaa yleensä heti kun sängystä ylös nousee, lisäksi mulle tuleee näköhäiriöt, puutumiset, oksentelu, puhe ei kulje ym. ja aivokasvainta ei ole.

Kiitos sinullekin vastauksesta. Tämä pelko on ihan kamala. Lamaannun jotenkin ihan täysin, tuntuu ettei oikein mitään saa tehtyä kun niin kamalasti pelkään että jos kyseessä on aivokasvain. :(

Nuo ovat aivokasvaimen oireita, mutta eivät ne silti kerro, että kyseessä olisi välttämättä aivokasvain. Saattaahan olla, että paha olo liittyy vaikkapa tuloillaan olevaan flunssaan tms. Mutta hyvä, että lasta tutkitaan, jotta saadaan ajoissa tietää onko kyse jostain vakavammasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja paniikki :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kiitos sinulle. Tasapaino-ongelmia ei tosiaan ole. Myös silmänpohjat on katsottu moneen kertaan, kaikki ok. Päänympärys kasvaa tasaisesti. Ei kovia pääkipukohtauksia. Tuo pahaolo vaan säikäytti täysin. :(

Ihan varmasti säikäytti kyllä.Mutta kyllä tulee mieleen jotain ihan muuta,kuten juuri tuo migreenikin saattaisi olla.Kovasti kovasti voimia sinulle,tiedän että mietit eri vaihtoehtoja kovasti.

Kiitos vastauksista. :hug: Jospa tämä tästä, vaikka lääkärit on minulle sanoneet ettei oireet viittaa ensimmäisenä aivokasvaimeen, en pääse tästä pelosta irti. :/

Alkuperäinen kirjoittaja minmar79:
Mulla ollut pahaolo viikon verran, välillä kaikki yököttää, ihan terve muuten olen. Onkohan jotain yökötysoloa liikkeellä?

Meillä on kyllä tuttavaperheessä ollut mahatautia; ystäväni on oksentanut viikon ja heidän lapsikin pari kertaa. Ei vaan olla oltu heidän kanssaan tekemisissä melkein pariin viikkoon. :(

Alkuperäinen kirjoittaja m:
voisko lapsi vaistota myös sen, että äiti pelkää ja reagoi siihen huonolla ololla?

Ei meillä ole nyt ollut ollenkaan puhetta koko vihlaisuista tmv. Ja lapsi on valittanut pahaa oloa heti aamulla herättyään. Sanoo että yököttää ja kävikin yökkäämässä mutta ei kuitenkaan oksentanut.
Toivoisin niin että kyseessä jotain mahatautia. Pelottaa vaan niin hurjasti. :(

Pistääkö lapsi päätä alaspäin esim leikkien yhteydessä? Pystyykö tekee siis esim. apinakävelyä?
Juoko ok?
Jos näihin vastasit joo, niin voit aika hyvin sulkea aivokasvaimen pois laskuista.
Kävimme oman poikamme kanssa juuri lastenneurologin juttusilla, kun valitteli pääkipua iltaisin ja joskus päivällä. Kuvissakin käytiin eikä mitään löytynyt.
Neurologi pisti noi kaksi asiaa tärkeysjärjestykseen ja sanoi että toi pää alaspäin olo poissulkee kasvaimen mahdollisuuden.
Migreeniä uskoisin teillä olevan...

Mä ihan sen takia friikkailen itse tosta aivokasvaimesta, kun tuttavaperheessä lapsi kuoli ja syy oli aivokasvain. Meni nopeasti, ei mitään tietoa aivokasvaimesta, saatiin selville aivan liian myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Pistääkö lapsi päätä alaspäin esim leikkien yhteydessä? Pystyykö tekee siis esim. apinakävelyä?
Juoko ok?
Jos näihin vastasit joo, niin voit aika hyvin sulkea aivokasvaimen pois laskuista.
Kävimme oman poikamme kanssa juuri lastenneurologin juttusilla, kun valitteli pääkipua iltaisin ja joskus päivällä. Kuvissakin käytiin eikä mitään löytynyt.
Neurologi pisti noi kaksi asiaa tärkeysjärjestykseen ja sanoi että toi pää alaspäin olo poissulkee kasvaimen mahdollisuuden.

Mä ihan sen takia friikkailen itse tosta aivokasvaimesta, kun tuttavaperheessä lapsi kuoli ja syy oli aivokasvain. Meni nopeasti, ei mitään tietoa aivokasvaimesta, saatiin selville aivan liian myöhään.

Leikkii ihan normaalisti ja pitää myös päätä alaspäin. Juurikin pyysin kokeilemaan tuota "apinakävelyä" ja roikottamaan päätä alaspäin ja käsiä varpaisiin. Naureskeli vaan ja onnistui mutkitta.
Juo ihan normaalisti.

Miten tuttavasi lapsi oireili? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Juoko ok?

Kuinka pian pääsitte kuvauksiin? Entä kuinka pian saitte tulokset? Oliko lapsella pääkipua kuinka pitkään ja kuinka pitkäkestoista/voimakasta?