Apua raskauspahoinvointiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tkmh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla ei ollut aivan hirveän rajua pahoinvointia, mutta kokoaikaista se oli. Mutta kun hurjan nopean painonnousun säikäyttämänä vähensin hiilihydraatteja, niin ihmeekseni pahoinvointi siinä samalla katosi kokonaan! Eikä mistään ketokarppauksesta ole kyse, vaan en vain syönyt mitään runsashiilihydraattista, kuten leipää, mehuja tai makeita. Neuvolalääkärikin sanoi, ettei hiilihydraattien vähentämisestä ole mitään haittaa. Ja siis pahoinvointia ei ollut OLLENKAAN, kun vain muistin vältellä hiilariruokia. Kun taas erehdyin syömään ruisleipää välipalaksi, kohta kuvotti.

Oma pahoinvointi helpotti, kun jostain suosittelivat B-vitamiinia! Huomattava ero neljän päivän jälkeen. Nyt ei kannata sitten missata tablettiakaan, koska on aivan ihanaa olla hengissä ja liikkeellä.

Ja greippilimsa helpottaa heti huonoa oloa. Sitä on nyt kaapit täynnä.

Mitä sitten syöt jos et syö hiilareita? Itsellä lihan tuoksu kuvottaa järjettömästi ja siksi olen ollut puuro, leipä, mysli, hedelmä linjalla. Mutta himottaisi juureskeitot ja sellaiset jos pahoinvointi antaisi heilua kuuman hellan äärellä. Mitä aamiaiseksi ja iltapalaksi voi syödä jos karppaa, muttei kestä lihaa?

Itse olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla (en tosin raskaana) ja syön pääasiassa hedelmiä, maustamatonta, jogurttia, Kaalia, salaatteja, tomaattia, kurkkua, ituja, papuja, kukkakaalia, paprikaa, raejuustoa, porkkanaa, kananmunaa, juustoja ja lisäksi liha ja kalaa (mut ilmankin pärjään). Pähkinöitä ja manteleita tms. syön kans jonkun verran. Syön myös toisinaan riisikakkuja, vaikka niissä ilmeisesti onkin hiilihydraatteja ihan kohtuudella. Riisi ilmeisesti kuitenkin postaa nestettä.

Todella ihanaa, että jaatte täällä kokemuksia. Olen itse vasta saanut tietää raskaudesta ja pahoinvointi on sanoinkuvaamatonta. On lohdullista lukea, että muillakin on ollut samanlaista ja että siitä on selvitty.

Itellä on vielä opiskelut kesken, mut onneksi valmistun keväällä. Raskaus ei ollut suunniteltu, mutta yhdessä poikakaverin kanssa aletaan jo pikkuhiljaa tottumaan ajatukseen vauvasta.

On todella vaikeaa olla koulussa, kun tuntuu sille et voisin oksentaa jatkuvasti. Kunnon oksentelua ei ole, mut yökillä pitää käydä usein ja mahakin on sekaisin. Jospa tämä alkaisi tästä helpottaa....

Täytyy kokeilla vinkkejä mitä olette tänne jakaneet....

Hyvää joulun odotusta kaikille :)

Yhteistyössä