apua! Selittäkää mulle tää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Olen tässä yksin sairaana kotona ja puolihorroksessa makaan sohvalla. Ulko-oven mies laittoi kiinni oikeen paukauttaen kun töihin lähti ja itse kävin sen vielä varmistamassa että on lukkoon mennyt kun tosiaan kipeänä olen niin en yllätysvieraita halua. Mutta tässä horroksessa kun makasin niin yhtäkkiä kuulinkin että avain kiertyy lukossa ja ovi aukee ja sisään astuu joku hahmo. Sitten nousin ylös ja tämä ihminen häipyi kiireesti. Hetken päästä kun järkytyksestä olin toipunut niin menin perässä ja ovi oli auki. En siis mitenkään voinut kuvitellakkaan. Mies se ei ollut, eikä kellään muulla pitäisi tänne avainta olla. Mutta miten toi voi olla mahollista? Nyt vaan vapisen täällä enkä uskalla enää nukahtaa vaikka kuumetta on. Turha kai poliisillekkaan soittaa kun mitään ei varsinaisesti tapahtunut. Miehelle soitin että tulee kaupan kautta ja tuo turvaketjun oveen.

Eikö kukaan soittanut ovikelloa? Kyllä huoltomiehen pitää ensinsoittaa kelloa.

Suosittelen sarjoittamaan avaimet uudestaan välittömästi. Ottakaa heti yhteys huoltoyhtiöön/taloyhtiöön tms. joka vastaa avaimista.

Talkkari.
Vuokraisäntä.
Kuumehoure.
Tai sit se ikävin vaihtoehto, jollakulla ulkopuolisella on teidän lukkoon avain. Voin kertoa ettei ole ihan tavatonta ja näitä myös myydään eteenpäin...suosittelen vaihtamaan tai lisäämään turvalukon. Ketju ei pitele jos joku oikeasti haluaa sisään.

Tää on paritalo. Ei kellään isännöitsijällä kuuluisi tähän avainta olla. Entisiä asukkaita en ole nähnyt, saatiin kaupassa kaksi avainta kun niitä ei kuulemma enempää ollut. Mutta mikäs pointti olisi pitää vanhaan taloonsa avaimet? Mies meinasi että vaihdetaan lukot, eikä mihinkään poliisiin soiteta kun mitään ei ole viety eikä mitään käynyt. Mutta mitäs jos en olisi ollut kotona? Ja ihan varma en kyllä ole että kyseessä oli avain, sen verran sikeästi nukuin, että en varmaan olisi kuullut vaikka olisi jollain muulla tultu sisään. Mutta mitään ihmeempiä jälkiä ei ovessa näy. Yksi painauma, josta en ole varma että oliko jo ennestään.

Aika omituista! Olit siis sairauden vuoksi pois töistä ja joku joka ei sitä tiennyt, olisi voinut luulla että talo on tyhjä? Voiko se olla teidän lapsi tai lapsen kaveri, jotka ramppaa ovissa tyypillisesti?

Joko olet vain kuvitellut oven käyvän kuumehorroksessa (ja se oli mennyt huonosti kiinni) tai sitten jollakulla on avain kotiinne. Itse voit arvella, kumpi on todennäköisempää -ja mieti kenellä voisi olla joku syy teettää avain teille?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä olen kuumehoureissani nähnyt katon romahtavan ja lähtenyt ulos karkuun, joten kyllä toikin voi olla houretta / valveunta.

No mä epäilin ensin että näin unta, mutta kun se ovi oli oikeasti auki ja rappusilla isot kengänjäljet ja eteisessä lunta.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No ei kai talonmieskään voi tulla etukäteen ilmottamatta? Asunnossahan voi olla vaikka vihanen koira.

kyllä ne vaan voi tulla.

Ai, no onneks en asu kerrostalossa. Aiemmin oon asunut, ja sillon aina ilmotettiin etukäteen, johtuen ehkä just meidän koirista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tää on paritalo. Ei kellään isännöitsijällä kuuluisi tähän avainta olla. Entisiä asukkaita en ole nähnyt, saatiin kaupassa kaksi avainta kun niitä ei kuulemma enempää ollut. Mutta mikäs pointti olisi pitää vanhaan taloonsa avaimet? Mies meinasi että vaihdetaan lukot, eikä mihinkään poliisiin soiteta kun mitään ei ole viety eikä mitään käynyt. Mutta mitäs jos en olisi ollut kotona? Ja ihan varma en kyllä ole että kyseessä oli avain, sen verran sikeästi nukuin, että en varmaan olisi kuullut vaikka olisi jollain muulla tultu sisään. Mutta mitään ihmeempiä jälkiä ei ovessa näy. Yksi painauma, josta en ole varma että oliko jo ennestään.

Avauksessa kirjoitit, että kuulit kun avain kiertyi lukossa...

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Ja sen jälkeen korjasi ettei sittenkään voi olla varma siitä...

Ota kengänjäljistä heti valokuva, jotta on todisteita, jos yrittää myöhemmin uudestaan.

Sarjoittakaa lukot uudestaan heti.

Avaimia voi olla enemmänkin. En usko, että entiset asukkaat ovat pärjänneet vain kahdella avaimella. Meidän muuton jälkeen puolen vuoden päästä ilmaantui postilaatikkoomme avain saatekirjeen kera. Perheen tytär palautti oman vara-avaimensa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä olen kuumehoureissani nähnyt katon romahtavan ja lähtenyt ulos karkuun, joten kyllä toikin voi olla houretta / valveunta.

No mä epäilin ensin että näin unta, mutta kun se ovi oli oikeasti auki ja rappusilla isot kengänjäljet ja eteisessä lunta.

Sittenhän kengänjäljistä voi yrittää arvailla kuka on kyseessä. ELLEI ne jäljet eivät olleet siinä ennestään...

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Ja sen jälkeen korjasi ettei sittenkään voi olla varma siitä...

En ole sataprosenttisen varma, että kyseessä oli avain. Luulen niin. Samantapaiselta kuulosti, mutta en toisaalta ole ikinä kuullut miten taloon murtaudutaan, joten ihan varma en ole. Veikkaisin kuitenkin ehkä ennemmin avainta.

Yhteistyössä