Apua, siirsin vahingossa ison summan rahaa väärälle tilille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jasmine84"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei pankki voi ottaa rahoja,mutta saajan tulee kuitenkin palauttaa varat,jotka hänelle ei kuulu. ei asia palauttaako vai joudutko hakemaan käräjäoikudelta perusteettoman edunpalautusta. pankkiin kuitenkin olisin yhteydessä ja heitä pyytäisin olemaan yhteydessä tähänhenkilöön

ai no mun tilille oli kerran tullut siirto väärältä henkilöltä (oli tarkoittanut laittaa omalle tililleen mutta menikin minun saman nimisen tilille). ilmoitin pankkiin siitä ja he kyllä ottivat rahat mun tililtä pois ja palauttivat oikealla omistajalle.

Joo, voi käydä myös niin huonosti, että iso summa rahaa menee väärälle tilille, tilin omistaja on rapajuoppo ja on ehtinyt jo pitää niillä rahoilla isot bileet kaikille juoppokavereilleen... Näin on käynyt oikeasti elävässä elämässä, ei onneks mulle, mutta sille firmalle, jossa olin töissä. Rahat meni, ei mahtanu mitään.

Jos se on jonkun tili, pankin pitää saada tilinomistajan lupa jotta voi siirtää rahat takaisin sulle. Jos se ei ole kenenkään tili, summa menee pankin kokoomatilille josta ne sitten jokusen päivän kuluttua palautuu lähettäjälle (näin on mulle käynyt kerran, pankista sanoivat että se tili tsekataan kerran viikossa).

Yhteistyössä