Apua!!! Vauva on tississä ihan KOKO ajan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Vauva on nyt 2 kuukauden ikäinen ja on saanut rintaa melkein koko ajan. Multa ei tule kunnolla maitoa ihan selvästikkään enää, ei ole tullut viikkoihin. Vauva ei huoli pulloa millään, isältä hieman paremmin, mutta ei aina siltäkään.

Iso ongelma on se että vauva on tississä ihan oikeasti koko ajan. Eilenkin illalla 8 tuntia putkeen ja tänäkin aamuna jo reilu 6 tuntia. Tätä tämä on ollut jo kuukauden verran. Yöt sentään menee 1-2 syönnillä mutta nämä päivät on ihan helvettiä suoraan sanottuna. Mikäs tässä oikeastaan muuten mutta kun on 2 vuotiaskin joka tarvitsisi äitiä välillä. Taaperokaan ei jaksa näitä imetysmaratoneja enkä enää minäkään. En pysty tekemään oikeastaan mitään, vauva valveilla ollessaan viihtyy korkeintaan 2 minuuttia ilman että on tissi suussa.
On saavutus jos saan ruoan tehtyä päivän aikana.

Ilmiselvästikkään vauva ei saa itseään kylläiseksi kun ei sitten nukukkaan. Puolen tunnin unet on saavutus. Parhaimpana päivänä on välvonut putkeen jopa 16 tuntia.

Miten me saadaan tuo vauva syömään pullosta? Tuttikaan ei kelpaa. Yökkii ja on "tukehtumaisillaan" kun pulloa tarjoaa, saa raivarin joka ei lopu ennekuin työntää tissin suuhun.
Meillä on käytössä aventin 1 tutit nyt pullossa, olen ajatellut kokeilla vaikka luonnonkumia jos muu ei auta. Tuttia ei kelpaa edes luonnonkumisena.

Antakaa nyt jotain apua meidän perheelle, ei tästä tule mitään.

Mistä päättelet ettei maitoa tule? Siis onko vauvan painonkehitys hidastunut, eikö ole pissavaippoja, itkeekö vauva koko ajan?

Jotkut vauvat ovat tissitakiaisia. Jos haluat lopettaa imetyksen niin ostakaa erilaisia pulloja/tutteja niihin pulloihin. Aventilla on rinnanmallinen.

Meillä oli ihan sama juttu! Ja vaan tissi kelpas ja piti koko ajan olla suussa! Kaikki kaupan tutit ja pullot kokeiltiin mutta ei mikään kelvannut ja siitä ei tullut mitään! Ohjeita annettiin kyllä joka paikasta, helppo niitä on antaa mut vaikea toteuttaa..ljos ei suostu pullosta juomaan niin ei voi väkisinkään. Tsemppiä ja jaksamista..joskus helpottaa=)

Vaikea tietysti sanoa mikä verran maitoa tississä on mutta en tunne enää painoa tisseissä ollenkaan ja lypsämällä ei tule yhtään mitään. Pissaa harvakseltaan josta olen huolissani. Ei myöskään niele alun jälkeen kuin harvakseltaan. Tiedän että tarvitsee tissiä muuhunkin kuin syömiseen mutta enhän minä tosiaan voi toisen huvituttina olla päivät pitkät.

Viime yönä sama vaippa oli 7 tuntia eikä yhtään pissaa ollut tullut. Aamupäivästä oli pissa vaipassa.

Juon paljon vettä, olen aina juonut.

Kyllä olen tiennyt että imetys osaa olla tälläistäkin mutta liika on liikaa. Taapero ei jaksa tälläistä, pottatreenit on kesken yms. On myös kovasti mustasukkainen uudesta tulokkaasta eikä tämä sitä paranna. Mieskin on aina töissä... huoh.

Ensimmäisen kuukauden söi reippaasti, söi mahan täyteen ja nukkui. Silloin maidon ihan tunsi, sai puristamalla ja lypsämälläkin tulemaan ja vauva nieleskeli paljon.

Pakko kai se on vaan sitten kokeilla eri pulloja ja antaa miehen syöttää mahdollisimman usein.

Olen täysimettänyt 3x6kk ja joka kerta tissit tuntuvat tyhjiltä alun pingotuksen jälkeen. Siis ne menevät sellaisiksi löysiksi, ei se vielä kerro mitään. Pumppaamalla en ole saanut IKINÄ yhtään mitään ulos rinnasta. Miten paino nousee vauvalla?

Painon nousu on nyt hidastunut mutta ei ole käyrien mukaan huolestuttavaa kun kyse on isosta vauvasta. Näköjään saavat laihtua jo tässä iässä...

Mulla ei imetystä vastaan ole mitään, olen nauttinut tästä kun esikoisen kanssa ei onnistunut mutta mulla menee järki tässä touhussa. Pitäisi edes taukoa välillä mutta ei.

Voiko moni ihan rehellisesti sanoa imettäneensä 8 tuntia yhtäsoittoa? Jopa vaikka 4 lapsen äiti? Olenko minä sitten vain niin tyhmä että olen ajatellut että ei tämän ihan näin pitäisi mennä....?

Painonnousu saakin hidastua, kunhan pysyy suurinpiirtein käyrällä. Notkahdus tulee ainakin rintalapsilla siinä 4kk iässä joka tapauksessa. Oletko kokeillut pitää taukoa? Siis ihan vaikka tunnin tauon. Miten ulkoilut? Silloin tuskin syö? Ja toki syömällä vauva tilaa itselleen lisää maitoa, tuskallista, mutta totta. Joskus se voi kestää pitkäänkin ja muistan keskimmäisen kanssa istuneeni sohvalla päivät.. :D Mutta se menee ohi.

Yhteistyössä