Apua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!!

Vieras
Mulla on ollut pitkän aikaa jo kurkku pitkältä kipeä, ajoittain sattuu tosi kovin, vaan toiselle puolelle kurkkua/kaulaa. Nyt tuntuu palantunne kurkussa ja en tiedä kuvittelenko vain, mutta tuntuu että ääni on kähentynyt.

Olen 23vuotias, voiko minulla olla kurkunpäänsyöpä ? :'(

ei oo syöpää vaan sun ruokatorvi vähän tulehtunut, varmaankin mahahappojen vuoksi. ootko huomannu närästystä lähiviikkojen/kuukausien aikana. Onko sinulla mahaa ärsyttävä lääkitys? Palantunne johtuu ainoastaan siitä että kurkku ärsyyntynyt, ei siellä mitään "palaa" siis konkreettisesti ole. Käy lääkärissä niin saat mahaa rauhoittavan lääkkeen ja ongelma poiistuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Elä huoli!;26350597:
ei oo syöpää vaan sun ruokatorvi vähän tulehtunut, varmaankin mahahappojen vuoksi. ootko huomannu närästystä lähiviikkojen/kuukausien aikana. Onko sinulla mahaa ärsyttävä lääkitys? Palantunne johtuu ainoastaan siitä että kurkku ärsyyntynyt, ei siellä mitään "palaa" siis konkreettisesti ole. Käy lääkärissä niin saat mahaa rauhoittavan lääkkeen ja ongelma poiistuu :)

Kiitos vastauksesta.

Närästystä on ollut hieman.

[QUOTE="Vieras";26350563]Syövät eivät yleensä sitten ole itsessään kivuliaita, sen vuoksi jäävätkin usein huomaamatta. Eli tuskin nyt mitään syöpää on.[/QUOTE]
että mitä? t. hematologian syöpäosastolla työssä

Miltäs nielu näyttää sisältäpäin?
Turvonnut nielurisa voi tuntua tossa heti leukaluiden alapuolella, n. 2-3cm korvasta alaspäin.
Mulla tulee angiinassa siihen kunnon pallot.

Palan tunne kurkussa voi johtua myös tressistä.

Ensiavuksi voit kokeilla apteekista käsikauppa-närästyslääkkeitä. Jos auttavat oireisiin, niin selvä refluksi. Saat ainakin nukuttua lääkäriin saakka. ;) Palan tunteen häviäminen kestää jonkin aikaa, koska limakalvot eivät parane aivan yhden lääkkeen jälkeen. Sängyn yläpään nostaminenkin kannattaa.

Kiitos asiallisesti vastanneille!

Mielestäni näyttää normaalilta. Olen ottanut närästykseen rennien ja on mennyt sillä ohi.

Olen vain huolestunut että sielä olisi jotakin pahaa.

[QUOTE="apua";26350741]Kiitos asiallisesti vastanneille!

Mielestäni näyttää normaalilta. Olen ottanut närästykseen rennien ja on mennyt sillä ohi.

Olen vain huolestunut että sielä olisi jotakin pahaa.[/QUOTE]

Joo, ei siis riitä rennie enää. Kysypä apteekista happosalpaajaa, esim. Somac. Ja nosta sängynpäätyä, niin palantunne helpottaa. Ja tietty lekuriin, niin saat kunnon lääkkeet.

Mulla ollut tuo kamala palan tunne jo 3 viikkoa. Tutkittu on. Ultrat ja thoraxit, verikokeetkin otettu. Tähystetty ei vielä ole. Mutta juttelin tässä vkl:n aikana erään ihmisen kanssa ja hän sanoi, että johtuu varmasti perheessämme tapahtuneesta kamalasta tragediasta. Aikaa siitä on jo monta kuukautta, mutta että elimistöni reagoi tällä tavalla. Tieto helpotti ja tunnekin on jo helpottanut. Onko sulla tapahtunut elämässä jotain raskasta viime aikoina?

Ei ole tapahtunut mitään merkittävää, kaikki on niinkuin ennenkin. Tiedän kyllä että palantunne voi tulla melkein mistävain, mutta mtä nämä muut oireet merkkaa?

Yhteistyössä