apuja!!! Äitiyslomalla töihin, miten menee tuet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalainen töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalainen töihin

Vieras
Olen äitiyslomalla ja saan kelan maksamaa vanhempainrahaa. Olen nyt menossa töihin ja vauva jää kotiin. Ennen äitiyslomaa olin työtön. Saanko vielä tuota vanhempainrahaa siihen saakka kunnes lapsi 9kk vaikka menen palkkatyöhön?
Työ iltatyötä ja isä tekee päivätyötä niin kotihoito onnistuu.

Tälläinen kommentti löytyi: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701133339EH?openDocument

Jos äiti on työssä äitiys- tai vanhempainrahakaudella, hänelle maksetaan työssäolopäiviltä päivärahaa 15,20 euroa arkipäivältä.

Lisäksi myös osittaista vanhempairahaa maksetaan osaikaisessa työssä olevalle.

Alkuperäinen kirjoittaja lomalainen töihin:
Olen äitiyslomalla ja saan kelan maksamaa vanhempainrahaa. Olen nyt menossa töihin ja vauva jää kotiin. Ennen äitiyslomaa olin työtön. Saanko vielä tuota vanhempainrahaa siihen saakka kunnes lapsi 9kk vaikka menen palkkatyöhön?

ELI, jos saan äitiyspäivärahaa niin ne päivät jotka olet töissä saat äitiyspäivärahan minimin mukaan eli 15,20 euroa. Sunnuntailta saat tulojen mukaisen äitiyspäivärahan, jos on siis isompi kuin tuo minimi.

Kannattaa miettiä kannattaako töihin mennä jos äitiyspäiväraha on tällä hetkellä hyvä =)

Alkuperäinen kirjoittaja kelakiemurat:
Alkuperäinen kirjoittaja lomalainen töihin:

ELI, jos saan äitiyspäivärahaa niin ne päivät jotka olet töissä saat äitiyspäivärahan minimin mukaan eli 15,20 euroa. Sunnuntailta saat tulojen mukaisen äitiyspäivärahan, jos on siis isompi kuin tuo minimi.

Kannattaa miettiä kannattaako töihin mennä jos äitiyspäiväraha on tällä hetkellä hyvä =)

"Päivärahaa maksetaan arkipäiviltä (myös lauantailta), mutta ei sunnuntailta, arkipyhiltä, itsenäisyyspäivältä eikä vapunpäivältä."

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701154349EH?openDocument

Yhteistyössä