Apuja avioehdon muotoiluun...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten muotoilisitte tekstin avioehtoon seuraavassa tilanteessa:
Omistan asunnon ennen naimisiin menoa (jo ennen parin tapaamista). Ja jo naimisiinmenoa ostetaan isompi asunto jonka ostamiseen käytetään minun asunnon myynnistä saadut rahat (65000€), uusi asunto maksaa 168000€ ja minä otan lainan yksin nimiini ja luonnollisesti myös asunto minun nimissäni. (Miehellä ei luottotietoja eikä siksi voi ottaa lainaa). Koska mies osallistuu asumiskuluihin, ei olisi reilua että eron sattuessa minä saisin asunnon yksin. Mutta miten muotoilla teksti avioehtoon järkevästi?

Avioehdot tehdään lakimiehellä, ei kaksplussalla :) ei siis millään pahalla, mutta avioehto on se asia elämässä missä ei säästetä, jos näkee sille tarvetta. Lakiasioissa voi olla sellaisia koukeroita, mitä tavallinen talliainen ei tule ajatelleeksi.. Ominpäin tehty avioehto voi siten tulla hyvin kalliiksi, jos ero koittaa...

Oman pankkisi juristi osaa tehdä laillisesti pätevän paperin kuten myös testamentin. Teetä molemmat paperit ennen avioliittoa ja anna pankin hoitaa myös rekisteröinti.
Itse en olisi hoksannut kaikkia kohtia miettiä, vaikka netti onkin pullollaan erilaisia malleja.

Pankin lakimiehelle vaan juttelemaan. Ei noita kannata itse säätää, paitsi jos on syntyjään savolainen. Savolainen lakimies on paras jos sellaisen saat paperi asiat hoitamaan. Juttua riittää ja vastuu on silti kuulijalla vai miten se oli :)

Yhteistyössä