Apuja imetyksen lopettamiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Linetta

Jäsen
06.04.2008
69
0
6
Noniin, NYT haluan että imetys loppuu!! Olen sitä tässä jo pitkän aikaa suunnitellut, mutta aina se vaan jatkuu ja jatkuu... Kohta imetän poikaa vielä täysi-ikäisenäkin :laugh: . Ja siis koska poika jo 7,5kk, eikä imetys ole missään vaiheessa ollut oikein mun juttu, niin nyt on aika lopettaa se.

Olen tässä parin viikon ajan yrittänyt totuttaa herraa Nanniin puurossa, ruuissa, tuttipullosta oman maidon seassa jne. Nokkamukista huolii tällä hetkellä vain vettä. "Raakana" nannia huolii silloin tällöin pieniä määriä.
Öisin syö vaihtelevasti... Joskus kerran (jos ei muuten nukahda uudelleen), joskus ei lainkaan.

Tästä tilanteesta ei vaan nyt tunnu pääsevän yli eikä ympäri. Jos ei huoli korviketta, niin sitten annan tissiä.. Niin eihän se imetys sitten ikinä lopu!! :)
Voiko niin tehdä että vaan raa'asti lopettaa tissin antamisen ja syö sitten korviketta minkä syö? Olen kuitenkin erittäin huolissani siitä, että saako poika sen tarvittavan määrän maitoa päivisin!

Neuvokaa avutonta! :) Kiitos :flower:

Joo muakin kiinnostaa... Meillä poika 8,5kk ja syö edelleen -ja jostain syystä erityisesti öisin- ihan reilusti rintaa, vaikka muutakin ruokaa syö välillä ihan hyvin. Mutta tää jätkä ei ole ikinä syönyt pulloa, vaikka on kokeiltu kaikkia merkkejä ja muotoja. Nykyisin nokkiksesta menee vesi. Korvikkeita ei ole taas pitkään aikaan kokeiltukaan. Ajattelin et juokoon rinnasta vaikka vuotiaaksi. Yösyötöt pyrin kyllä jotenkin lopettamaan joulun jälkeen kun olisi 10kuinen...

Meillä poika 8,5kk ja sama kiinnostaa myöskin! Olen kyllä aikeissa vielä pari kk imettää (yösyötöt tarkoitus pikaisemmin lopettaa), mutta huoli korvikkeen riittävästä juonnista jo vaivaa.
Esikoisella oli maitoallergia ja häntä oli TODELLA vaikea saada oppimaan apteekin korvikkeelle. Imetin häntä 10kk ja silloin lääkäri sanoi, että "eihän lapsi huoli korviketta jos on makeaa äidinmaitoa tarjolla". Kehoitti vaan kylmästi lopettamaan ja vakuutteli, että kyllä korvike alkaa parin pvn sisällä maistumaan.
Onneksi tähän ei tarvinnut mennä, sillä eräänä päivänä poika yhtäkkiä alkoikin juomaan korviketta. Tätä ennen oli sitä päivittäin yritetty tuputtaa...
Eiköhän tämä sama neuvo siis päde tässäkin?!

Jouduin lopettamaan allergioiden takia suht nopeasti ja muutama päivä meni kun Neocatea ei todellakaan mennyt tarpeeksi. Sitten tottui ja sanotaan että noin viikon kuluttua (ehkä vähän yli) lopetuksesta meni jo ihan normaalisti. Ei se hetken pienempi määrä päivässä haittaa mtn :)

Huoli oli kyllä kova ja ymmärrän ihan täysin jos tissiä alkaa paniikissa antamaan väliin,mulla se ei onneksi ollut vaihtoehto niin loppui sitten kerralla. Lopetin niin että kasasin ruokapöydälle sunnuntain kunniaksi kaikkea kiellettyä millä en ollut saanut herkutella aikoihin ja söin mahani täyteen. Sen jälkeen kehossa oli paljonkin erilaisia allergeeneja joten vaikka pahaa teki katsoa kun toinen ei juo niin vaihtoehtoja ei ollut.

Helpotti kun söi jo soseita, niitä sitten annoin mitä vaan suostui syömään :) ja tosiaan sen aloituksen jälkeen ei ongelmia ole ollut :wave:

Yhteistyössä