Apuja,onko haitallista??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti

Vieras
Mulla on virtsarakontulehdus ja uusi lääkäri määräsi mulle puhelin reseptin. Ei vissiin ollut tietonen,että olen raskaana ja on määrännyt mulle samoja lääkkeitä joista joskus oksensin aivot ulos ja nyt luin äsken sitä tuoteselostusta ja siinä luki,että ei suositella loppuraskaudesta syötäväks :kieh:

Onko ehtiny jotain haittaa jo tulee,söin kaks tabua :ashamed:
Ja maha on ollut sitten eilisestä asti tosta ylhäältä kipeä..

Purkin kyljessä luki,että voi olla tälläsiä haittavaikutuksia.
Niin ja viikkoja mulla on nyt 29.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Soita lääkärille. Jos hän ei ole tiennyt raskaudestasi määrätessään lääkkeitä, sulle on voitu määrätä mahdollisesti väärät lääkkeet.

Luulis,että lukee potilastietoja ja tää lähete oli kuitenkin neuvolasta :kieh:
Niin no enhän mä saa,kun huomenna vasta sen lääkärini kiinni,mut pitäiskö mun sit rimpauttaa päivystykseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Soita lääkärille. Jos hän ei ole tiennyt raskaudestasi määrätessään lääkkeitä, sulle on voitu määrätä mahdollisesti väärät lääkkeet.

Luulis,että lukee potilastietoja ja tää lähete oli kuitenkin neuvolasta :kieh:
Niin no enhän mä saa,kun huomenna vasta sen lääkärini kiinni,mut pitäiskö mun sit rimpauttaa päivystykseen?

No soitat sitten sinne päivystykseen, että mitä tehdä. Et siinä mitään menetä, päinvastoin saat sitten mielenrauhan ja kuuri ei keskeydy, kun saat varmistuksen tai sitten uuden määräyksen..
 
Itse ainakin soittaisin päivystykseen. Kyllä sieltä joku lääkäri ottaa kantaa asiaan ja vaihtaa lääkkeet jos on tarvis. Tarkista ehdottomasti, sillä virtsarakontulehduskaan ei ole hyväksi raskauden aikana, kuten ei muutkaan tulehdukset. Hoitaa kannattaa heti !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
No kyllä mä soittaisin päivystykseen (=terveysneuvontaan) ja kysyisin heiltä neuvoa.

Siellä terveysneuvonnassa aina vähän liiotellaan,joskus soitin kun mua pyörrytti ja maha oli kipee,ni sanovat että voi olla istukka irronnu :whistle:
 
Jos istukka irtoo niin kyllähän siinä on jo rajua verenvuotoakin mukana, eikä pelkkää mahakipua. Aika kumma kommentti terveysneuvonnassa ja johan niiden olisi pitänyt neuvoa menemään tarkastukseen ! Kysy tulehdusasia ehdottomasti päivystyksestä tai ensineuvosta tai oman äitiyspolin synnytyssalista näin viikonloppuna. Siellä päivystää ainakin alan lääkäreitä !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anki:
Jos istukka irtoo niin kyllähän siinä on jo rajua verenvuotoakin mukana, eikä pelkkää mahakipua. Aika kumma kommentti terveysneuvonnassa ja johan niiden olisi pitänyt neuvoa menemään tarkastukseen ! Kysy tulehdusasia ehdottomasti päivystyksestä tai ensineuvosta tai oman äitiyspolin synnytyssalista näin viikonloppuna. Siellä päivystää ainakin alan lääkäreitä !

Mä soitin päivytyskeen,otti mun henkilötunnuksen ja kattoo mun tietoja,lupas soittaa kohta takas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riina:
Mikäs oli päivystyksen kannanotto asiaan ??????????

Lupasivat soittaa kohta takaisin,kun on katellut mun tietoja :)

Sano,että kai ne lääkkeet vois loppuun syödä,en varmasti syö,kun nyt on jo tälläset mahakivut! :kieh:
 
Samaa mieltä, kannattaa pelata varman päälle eikä riskeerata noiden lääkkeiden kanssa. Itse söin Nitrofur-c kuurin tulehdukseen, mutta lääkitys riippuu tietysti pöpön laadusta ja herkkyydestä tietylle lääkkeelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riina:
Samaa mieltä, kannattaa pelata varman päälle eikä riskeerata noiden lääkkeiden kanssa. Itse söin Nitrofur-c kuurin tulehdukseen, mutta lääkitys riippuu tietysti pöpön laadusta ja herkkyydestä tietylle lääkkeelle.

Mulla on se sama kuuri menossa,oon jo aikasemmin saanu siitä kauheet oireet ja lääke vaihdettiin sitten. Enhän mä sitä nyt muistanu :ashamed.

Mä nyt ootan et se kätilö soittas.
 
Itse olen soittanut näin viikonloppuisin äitispolin synnytyssaliin jos on ollut kysyttävää. Ystävälliset kätilöt ovat varmistaneet mieltä askarruttaneet asiat synnytyslääkäriltä.
 
Itse söin tuon kyseisen kuurin rv 27 tietämillä. Lääkkeen määräsi neuvolalääkäri ja asia vielä varmistettiin äitiyspolin lääkäriltä. Minulla kyseessä oli streptokokki-pöpö, joka pitää hoitaa vielä synnytyksessäkin antibioottitipan kautta. Varmista siis vielä itsekkin, mikä pöpö sinulla on kyseessä, että huomioivat sen synnytyksen alkaessa. Streptokokki voi olla vauvalle vaarallinen, voi aiheuttaa laajan yleisen infektion.
 
Onko muilla kokemuksia Nitrofur-C kuurin syömisestä raskausaikana ? Onko vauvalle tullut jotakin sen seurauksena ? Minäkin olen sen syönyt ja nyt rupesi mietityttämään oliko se sittenkään turvallinen ? Jotkut selosteet sanovat, että voi käyttää raskauden aikana ja toiset taas sanovat, että on harkittava kayttöä ?!?!?!
 
Onkohan lääkkeillä vaikutusta tuohon vauvan painon kehitykseen ? Jos joutuu esim. syömään antibiootti ja penisilliinikuurin raskauden aikana ? Kertokaa jos teillä on kokemuksia, kiitos !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anki:
Jos istukka irtoo niin kyllähän siinä on jo rajua verenvuotoakin mukana, eikä pelkkää mahakipua. Aika kumma kommentti terveysneuvonnassa ja johan niiden olisi pitänyt neuvoa menemään tarkastukseen ! Kysy tulehdusasia ehdottomasti päivystyksestä tai ensineuvosta tai oman äitiyspolin synnytyssalista näin viikonloppuna. Siellä päivystää ainakin alan lääkäreitä !


Ei muuten ole aina ulospäin näkyvää verenvuotoa mukana, voi vuotaa alkuunsa istukan ja kohtulihaksen väliin. Kova kipu kylläkin, joka ei hellitä. Kohu kovana koko ajan.

Ja ei ne siellä terveysneuvonnassa ole kätilöitä saatikka lääkäreitä, ihan joka asiasta niillä ei voi olla vuorenvarmaa ja tarkkaa tietoa. Siinä puhelimessa tehdään vain arviota (potilasta tapaamatta ) ja kehotetaan meneen tarkastukseen, jos katsotaan, että ois aiheellista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulevaäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Riina:
Samaa mieltä, kannattaa pelata varman päälle eikä riskeerata noiden lääkkeiden kanssa. Itse söin Nitrofur-c kuurin tulehdukseen, mutta lääkitys riippuu tietysti pöpön laadusta ja herkkyydestä tietylle lääkkeelle.

Mulla on se sama kuuri menossa,oon jo aikasemmin saanu siitä kauheet oireet ja lääke vaihdettiin sitten. Enhän mä sitä nyt muistanu :ashamed.

Mä nyt ootan et se kätilö soittas.

Joko soitti?

 

Yhteistyössä