APUVA! Öljykattila meni pois päältä eikä mee takas päälle.. mitä tolle voi tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumperlo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumperlo

Vieras
Jäädytään tänne yön aikana. tietty toi värkki vetää tollaset temput just ku ukko on reissussa.. ja minkä helvetin takia siinä pitää olla miljoona juttua mitä säätää. nyt tässä sitte mietin että väänsinkö vahingossa väärästä ja siitäkö se sekos vai mikä piru.. kuka osais neuvoa?
 
just noiden miljoonien eri jutujen takia en halua ikinä enää taloon jossa ö-lämmitys... ei siit tajunnu mitään..

mut eiks se siis mene välillä pois päält' ja käynnisty taas uudelleen? palaako häiriövalo?
 
no siinä onyks ainut valo eikä siinä lue mitään. se räpsyy päälle ja pois. jaappasin äijänki kans puhelimessa iät ajat eikä keksitty että mitä sille tekee. ei se mee enää takas päälle vaikka pistin sen täysille ja vääntelin namikoita ukon ohjeiden mukaan. öljjykattilassa on enää lämpöä 40 astetta.. 11 oli 60.. aamulla se on nollissa..
 
nimim. "voi ei"": mä olisin niin valmis muuttamaan vituun tästä talosta. vituttaa että piti ylipäätänsäki ostaa tämmönen ristiksi ja olla nyt kusessa lainan kans...
 
Eihän oo öljy loppu? Ja tosi harmillinen tilanne, meillä kun oli edellisessä talossa öljykattila/puulämmitys, niin kans muistelen että aina kun öljylle laitto niin piti vaan yhdestä katkasijasta päälle laittaa, siinä oli punanen ja musta nappi, toisesta päälle ja toisesta pois.
 
Meillä on polttimessa häiriövalonappi, mitä pitää painaa, jos se sammuu.
Joskus se kertyneen karstan takia sammuilee, ja sitten kun se on putsattu (en tiedä miten tapahtuu), niin toimii taas mainiosti. Jokunen vuosi sitten siihen piti uusia joku osa, kun sammuili alituiseen, mutta nyt en muista millon olis sammunu. Aika äkkiä sen huomaa suihkussa käydessä jos poltin ei oo päällä...

Toivottavasti ei oo mitään pahaa vikaa teillä, jospa se olis vaan karstaantunu.
 
Talo kyllä jäähtyy nopeast aamuun mennessä kun vielä pakastuvaa luvattu.Etsi huollon numero valmiiksi ja soita heti aamulla! Ja lisää peittoja sänkyysi.Ei noille paljoa itse pysty tekemään.Meillä varasysteeminä voi polttaa puita siellä kattilassa sähkölämmityksen sijaan,mutta joitain säätöjä siinäkin pitää ensin tehdä joita en ole jaksanu opetella.Huoltomiehen numero pöydällä täälläkin sitten ollaan kun mies paljon työmatkoilla.Onneks kerran vaan apua tarvittu!
 
Jos siinä itse öljypolttimen pikkumutikassa on nappula niin paina siitä. Ei siitä erillisestä mutikasta seinällä missä on se päälle ja pois nappulat vaan itse kaapinkokoisen pienestä osasta. Hmm... miten sen selittäisi.

Kohtahan on varmaan huoltofirmat auki, soita sinne. Ja ole selän takana kurkkimassa mitä se huoltomies tekee ja kysele vastaisuuden varalle onko joku sellainen, jonka voisi tehdä itse.
 

Yhteistyössä