Arg, tekis mieli laittaa lusikat jakoon pikku hiljaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lusikat jakoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lusikat jakoon

Vieras
On se niin kumma että nyt kolmas vkonloppu kun "sä et sit lähe mitään typeriä kirppiksiä koluamaan kun tehokasta mökin kesäkuntoon laittoa koko vkonloppu että vihdoin saadaan jotain aikaankin"

Joopa joo, ensimmäisenä vkonloppuna hups vaan, olikin unohtanut että kaverit pyytäneet peliä katsomaan, seuraava päivä menikin krapulassa. Koita siinä sitten kolmen alle 4v lapsen kanssa jotain touhuta ja tavaraa roudata paikasta a paikkaan b.

Seuraavana vkonloppuna mun piti lähteä käymään pikaisesti kaupungilla käymään kun erään tuotteen ostoon en työpäivän jälkeen ehtinyt koko viikkona kun töissä meni joka päivä pitempään kuin olin suunnitellut. Juu, no en mennyt kun sama virsi alkoi uudestaan, kun niin paljon vielä hommaa jäkäjäkä..
Hupsista vaan kun miehen piti veljensä "valmistujaisiin" =ryyppyilta ilman juhlia lähteä, ja taas meni krapulassa seuraava päivä. Minä jatkoin taas muksujen kanssa projektia (voin kertoa että vauhti ei ollut huimaa kun koko ajan vahdittava myös lapsia, ja juotettava, syötettävä ja patistettava vessaan, siivottava niiden jälkiä, autoonkin mahtui pirusti tavaraa kolmen turvaistuimen jälkeen)

Nyt taas eilen sama virsi kun sanoin että jos vkonloppuna on kiva ilma niin lasten kanssa voisi käydä jossain pyörähtämässä.
"Ei ei, kun nyt on PAKKO jo saada se mökki kuntoon"
No juu, jo on mies ollut viimiset 3h kaverinsa uutta autoa testailemassa. Mä kyllä luovutin, jäätiin lasten kanssa kotiin, enkä pistä tikkuakaan ristiin ennen kuin mies on auttamassa.

Muo niin kyrpii, hän menkööt ja tulkoot miten lystää, mulle kyllä keksii tekemistä ja ihmetellään kun kestää ja kestää, ai miten ne lapset voi tiellä olla? Oot kuitenkin vaan kahvia juonu ja jotain hömppälehtiä lukenut? Tai kirppiksiä kierrelly ja valehdellu et jotain oot käyny tekemässä siellä, muutakin kun renkaan jälket pihalle.

Ja juu, tämä on nyt taas tällä hetkellä, samaa kaavaa eri tekemisen kanssa vaan viimiset pari vuotta, mä en yksin kertaisesti jaksa. Viimeksi ollaan koko perheen voimin käyty jossain viime kesänä, sen jälkeen ei olla taidettu edes yhdessä käydä kaupassa, mikäs siinä hyvin se onnistuu näiden lastenkin kanssa. Ja kotona vingutaan että miten voi yhdessä cittarissa kestää 1,5h?? Hänellä on nälkä ja mä vaan vitkastelen kaupassa. Lopputulos että HÄN lähtee grillille syömään kun ruoka vihdoin olisi uunissa/pannulla/kattilassa. Ihan vaan mielenosoituksena mun hitaudesta, pakko sitä ruokaa on grilliltä hakea ettei ihan nälkään kuole.
Eiliset ruuan tähteet ei kelpaa kun niitä on niin vähän (ai, ei sitte edes pahinta nälkää vie pois? Ja kummasti jokainen lapsi jaksaa odottaa ruoka-aikaan asti paiskomatta tavaroita ja karjumatta nälissään ilman grilliruokiakin)

Onko hyvä isä lapsille? Tai siis onko lasten kanssa?

Silloin kun kotona sattuu olemaan, se vaan nykyään harvinaista herkkua että käy täällä muutenkin kuin nukkumassa. Työpäivät saattaa venyä 10h mittaisiksi jne.. sitten matkat päälle niin lapset onkin yleensä jo nukkumassa, vkonloput menee töissä tai omissa menoissa.

Samaan luisui viime kesänä kun ilmat parani ja kaivoivat kesämenopelit esille kavereiden kanssa.

Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä."
1. Kor. 11:5–6

"Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia."
1. Kor. 11:7–8

Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja. Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon.
Ef. 5:22–24

"naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa."
1. Kor. 14:34–35

Meillä oli suunnilleen samaa, mies ei auttanut yhtään missään asiassa ja urputti mulle jos oli sotkuista tms. Tai jääkaapissa ei mitään syötävää, kun en ollut rahapulassa päässyt kauppaan. Jopa sairaana ollessani jouduin hoitaa lapset, kodin ja kaupassakäynnit jne. Kauan sitä kesti, mutta lopulta erottiin ja kun olen siitä toipunut on paljon parempi olla!

Poissaoleminen ei ole minusta kovin kamalaa, mutta se on älytöntä, että ukko nalkuttaa ruoista tai kaupassa käymisestä.

Onko sulla kuinka monta lasta? Ei tietty tarvii vastata jos et halua mutta ajattelin vaan. Meillä on neljä, vanhin tosin jo 14, nuorin 8kk. Mun mielestä miehen poissaolo on kamalaa, en mä ainakaan jaksais jos toi oma ukko olis koko ajan liesus. Tai vapaa-ajalla onkin aika paljon mutta ottaa yleensä 1-2 lasta mukaan jolloin se on ok.

Eli jos meillä olis tollanen tilanne niin sais mies ruveta valittemaan haluaako se riennot vai perheen. Koska jos mä käytännös hoitaisin lapset yksin niin sitte olis pikkusen liikaa että ukko kävis siinä vielä kiukuttelemas. Mieluummin olisin sitte kokonaan ilman.

Ens viikonloppuna häivyt talosta yksinäs ennen kuin mies edes herää ja jätät lapset hänen vasuulleen. Kauppalista vaan ruokapöydälle ja ilmoitus että tulet kello 16.00 syömään. Etkä todellakaan ole ostanut yhtään mitään valmiiksi tuota ruokaa varten. Kun tulet syömään, nalkuta ettei voi olla noin laiska mies ettei ole kaupassa saanut käytyä, ihan helppoahan se on lasten kanssa ja ruokakin tekemättä, on tainut vaan koko päivän lueskella jotain lehtiä ja hörppiä kahiva. Sitten häivyt itse sinne grille syömään etkä tule kun vasta lähemmäs puolta yötä kotiin. Seuraavan päivänä sama homma. Ja sitä seuraavana viikonloppuna kunnes miehesi on oikeasti valmis tekemään niitä hommia mitä pitää eikä vaan aina lähde lusmuilemaan. Tai sitten jos alkaa kiukuttelemaan sinulle asiasta toteat kylmästi että kannattaa opetalla jo nyt niihin isäviikonloppuihin ja sinä kuljet asuntoja katselemassa nämä viikonloput. Jos ei tässäkään vaiheessa herää niin sitten pistät ihan oikeasti ne lusikat jakoon.

• Tykkää
Reactions: LonelyStar
Onko sulla kuinka monta lasta? Ei tietty tarvii vastata jos et halua mutta ajattelin vaan. Meillä on neljä, vanhin tosin jo 14, nuorin 8kk. Mun mielestä miehen poissaolo on kamalaa, en mä ainakaan jaksais jos toi oma ukko olis koko ajan liesus. Tai vapaa-ajalla onkin aika paljon mutta ottaa yleensä 1-2 lasta mukaan jolloin se on ok.

Eli jos meillä olis tollanen tilanne niin sais mies ruveta valittemaan haluaako se riennot vai perheen. Koska jos mä käytännös hoitaisin lapset yksin niin sitte olis pikkusen liikaa että ukko kävis siinä vielä kiukuttelemas. Mieluummin olisin sitte kokonaan ilman.

Mulla on yksi lapsi. Ymmärrän toki, että yhden kanssa meno on rattoisampaa kuin neljän. Siksi mulla onkin tämä ainokainen vain. ;)

Mä itse asiassa tarkoitin noilla poissaoloilla lähinnä työjuttuja. Se on kyllä arsesta, jos ei itse koskaan pääse mihinkään ilman lapsia. Pääsetkö ap?

Mies ei ole ilmeisesti kokeillut ap sinun rooliasi eli viettänyt viikonloppuja yksin lasten kanssa, hoitanut kauppareissuja heidän kanssaan ym.? Se voisi avata miehen silmät, mutta tuskin hän sellaiseen suostuisi kerta itsellään on jo asiat niin hyvin.

Ja mitä miehen poissaoloihin tulee niin vaikka itse pärjääkin hyvin lasten kanssa niin kyllä silti miehen pitää suoda kallisarvoista aikaansa perheelleen, jonka on mitä ilmeisemmin itse halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;26434055:
Ens viikonloppuna häivyt talosta yksinäs ennen kuin mies edes herää ja jätät lapset hänen vasuulleen. Kauppalista vaan ruokapöydälle ja ilmoitus että tulet kello 16.00 syömään. Etkä todellakaan ole ostanut yhtään mitään valmiiksi tuota ruokaa varten. Kun tulet syömään, nalkuta ettei voi olla noin laiska mies ettei ole kaupassa saanut käytyä, ihan helppoahan se on lasten kanssa ja ruokakin tekemättä, on tainut vaan koko päivän lueskella jotain lehtiä ja hörppiä kahiva. Sitten häivyt itse sinne grille syömään etkä tule kun vasta lähemmäs puolta yötä kotiin. Seuraavan päivänä sama homma. Ja sitä seuraavana viikonloppuna kunnes miehesi on oikeasti valmis tekemään niitä hommia mitä pitää eikä vaan aina lähde lusmuilemaan. Tai sitten jos alkaa kiukuttelemaan sinulle asiasta toteat kylmästi että kannattaa opetalla jo nyt niihin isäviikonloppuihin ja sinä kuljet asuntoja katselemassa nämä viikonloput. Jos ei tässäkään vaiheessa herää niin sitten pistät ihan oikeasti ne lusikat jakoon.

Tämä on hyvä neuvo. Lähde omille riennoillesi jo perjantai-iltana, palaat yöllä ja häippäset taas aamuvarhain. :)

Yhteistyössä