Argh! Rintaraivarit!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zilla

Jäsen
08.01.2013
81
0
6
Muilla kokemuksia asiasta? Miten olette selvinneet rinnalle raivoavan vauvan kanssa? Miten olette saaneet pienen rinnalle?

Mulla 5 kuukautinen poika, jonka imetys oli aluksi todella helppoa. Maitoa tuli paljon ja heti. Kun maito tasaantui 2kk iässä, niin raivarit ovat tulleet hyvin tutuiksi. Välillä saattaa mennä viikko ettei tule yhtään raivareita, mutta useammin on niin että vauva raivostuu lähes joka syötöllä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot on käytetty. On hyssytetty, on syötetty seisaalleen, istualleen, makuulteen, yllätyspaikoissa. On välissä vaihdettu vaippaa, käyty lenkillä, nukuttu pienet unet, leikitty, kylvetetty ja taas yritetty.

Viimeiset pari viikkoa meni nätisti, viime yönä alkoi raivarit taas :( Huoh. Tietää jo kun kaivaa tissiä esiin, että kohta alkaa taas huuto.

Ongelmana meillä musta on herumishetki, vauva suuttuu kun tissi ei heru heti vaan raivostuu kun joutuu heruttamaan. Sitten kun päästään jollain keinolla siihen että maito heruu, niin imetyshetki sujuu hyvin.

Muita vastaavia kokemuksia? Miten olette selvinneet / jaksaneet? Kauanko olette imettäneet?
 
No meillä rintaraivareita alkoi tulemaan 3kk iässä ja syy tähän taisi olla se että tarjosin rintaa liian usein ja vauva ei sitä halunnutkaan, eli harvensin imetyksiä, sitkun vauvalla oli kunnon tissinhimo ni otti kunnon otteen ja jaksoi imeä.

Nyt vauva 8kk ja edelleenkään ei syö rintaa kuin just silloin kun häntä huvittaa, eli ei parane mennä tarjoamaan yhtään ennen rintaa kuin siltä vaikuttaa et vois tosi jano olla. Oon myös liittänyt imetyksen nukkumiseen eli tätä nykyä syö rintaa nukkumaan mennessä ja herätessään. Eli jos kolmet unet ottaa ni syö aina ennen ja jälkeen tissiä. Olipas sepustus..
 
Myös meidän tahtotyttö päätti jossain vaiheessa, että hän ei syö rintaa kuin "pimeässä peiton alla". Ihan turha oli alkaa tarjoamaan jossain muualla tai muulla hetkellä kuin nukkumaan mennessä. En muista nyt tarkkaan enää minkä ikäisenä aloitti tuon homman kun on nyt 1v6kk. Itse myös päätti rinnalla imemisen kokonaan lopettaa 1v5kk iässä. Viimeisenä meillä oli iltaimetys ja päiväunille mennessä imetys. Öisinkin imetin, jos vain huoli, koska muuta maitoa ei saanut kun ei sitäkään huolinut mistään. Jospa sinunkin lapsesi on vain niin päättäväinen tyyppi, ettei hänelle sovi kuin se, minkä itse päättää.
 

Yhteistyössä