Argh, vauva ei syö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teppe

Vieras
Eli miten ootte toiminut jos vauva ei syö? Meillä kohta 8kk vauva, kiinteät aloteltu 4,5kk ikäisenä. Hyvä ateriarytmi ollut jo kuukauden, syö 5 ateriaa päivässä säännöllisiin aikoihin ja rintamaidot päälle. Kaikki maistunut tähän asti, allergioita ei ole tullut mistään. Nyt sitten alkanut ruokalakkoilu, mikään ei kelpaa. Hampaita tuli pari viikkoa sitten 2kpl, mutta luulin että siitä aiheutuneet pulmat olisi jo takanapäin.... Vai tuleeko niitä nyt lisää sitten kertaheitolla?? Tänäänkin ollut niin että aamulla syöty puuro ja imetetty klo 9 ja sen jälkeen en ole saanut menemään mitään suusta alas, tissiäkin vaan puree. Muuten on iloinen ja tyytyväinen leikkivä lapsi. Eilen jäi päivällinen väliin, ei vaan syönyt kun ei mitään kelpuuttanut. Voiko tässä edes tehdä mitään, odotella ja tuskastua vaan :( Ja joo, esikoisen äiti täällä hädissään epäilee että lapsraukka ei saa tarpeeksi ruokaa...

poika 1 vee ja on välillä tooosi huono syömään...huolestuin kans ja yritin tarjota kaikkea ja vähän väliä jne...mut ei syö ni ei syö..neuvolassa sanottiin,että ei tarvi huolestua...mä stressasin silti,nyt on sit munkin jakeluun menny että on pieniruokainen ja välillä tosiaan noita kausia,että mikään ei mene alas(ja välillä vetää ku hevonen)...ja tossahan se ihan normaalisti leikkii niinku ennenkin:)

No sepäs se kun tuppaa stressaamaan kaikesta... Tuntuu vaan niin hurjalle että toinen jaksaa kuusikin tuntia syömättä mitään, kuitenkin liikkuu koko ajan niin luulis kulutustakin olevan. Mutta "kiva" tietää että on sitä muitakin samassa tilanteessa :)

Mulla on puolitoistavuotias poika, joka ei missään vaiheessa ole ollut mikään rohmu, mutta välillä oli tosi pieniruokainen. Neuvolassakin hymyiltiin, että "sehän syö varmaan jo yli purkin verran aterialla" ja mulla oli tosi kiva olo, kun tuo saattoi syödä kaksi teelusikallista ja sulkea suunsa kuin liimattuna.

Käyrällä on kuitenkin kasvaut koko ajan, tänään viimeksi käytiin neuvolassa.

ei se nälkäänsä vielä kuole, on ihan normaalia vähän pitää paussia.

kokeileppa antaa jotain sormiruokaa, maissinaksuja, kurkunpala, omenaa, jotain minkä sää ite tungettua suuhun ja vahdit vieressä ettei tukehdu..

meidän eka lapsi lopetti 8kk iässä kaikki vauvaruuat, eli tuttipullo, tutteli ja liian hienot soseet oli nou nou... siirtyi normaaliin ruokaan (ilman suolaa) ja hyvin on kasvanu

Meillä kans 8 kk tyttö syö joskus paljon ja joskus vähän.. Oon kans luullu, että hampaista olis kiinni, mutta aika tuulella käyvä tuntuu olevan.... Neuvolassakin asiasta mainitsin kun tyttö oli 6kk, sanoin, että ei mene edes sen pienen purkin verran aterialla, neukkutäti oli ihan kauhuissaan, että johan sillä kohta PITÄISI mennä se iso 8 kk purkki... Olin sit tietty ihan hädissää, että ei mitenkään kun en halua enkä voi syöttää väkisin... Nyt otin kuitenkin oman järjen käteen, tyttö on hyvin sopusuhtainen ja jopa iso ikäisekseen, terveen ja hyvinvoivan näkönen eikä turhia kitise... saa siis tarpeeksi ruokaa, mutta on vain vähäruokainen..

Mä oon sitä mieltä, että jos lapsi on hyväntuulinen niin ei mitään hätää :) Tsemppiä sulle ja meille kaikille esikoisen hermoheikoille äideille! :)

Yhteistyössä