ärsyttää enempi kuin savanna..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No ohhoh. Taas musta tehdään alotuksia...

memmu, oliko nyt kivaa? Mä en sentään kokonaista aloitusta tee susta ja sun tyhmyydestä. Älä ota kaikkea niin ittees. Ei tartte lukea jos ei kiinnosta.

JA KUINKAKOHAN MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA PALSTALAISILLE ETTEN PIDÄ ITTEÄNI MITENKÄÄN TÄYDELLISENÄ.

Nyt muakin alko ottaa aivoon ihan kunnolla.

Juu, poltin muutaman tupakan raskausaikana. Kyllä, seurustelin narsistisen alkoholistin kanssa joka pahoinpiteli mua raskauden aikan enkä edes jättäny sitä ekalla kerralla, tai tokalla tai kolmanella. Vasta joskus sadannella. Syön myös juustoa joskus. Ja jätskiä. En ole nyt nukkumassa vaikka kuinka tiedän että mun on nyt tosi huono valvoa. Olen kärsiny masennuksesta, syömishäiriöstä, olen juonut liikaa, olen polttanut tupakkaa, olen tehnyt vaikka mitä muuta pahaa.

NONIIN; SIINÄ TEILLE LISÄÄ EVÄSTÄ REPIÄ MUN KOKO PERSOONA PALASIKS.

En ymmärrä miks täällä aina mennään niin henkilökohtaisuuksiin.

Miksi sinä itse höpiset kaiken näköisestä kuten maidon ja juuston ja ym tarpeellisuudesta siihen tyyliin että ne ei ole terveellisiä! Sulla ei nyt kyllä mene kaikki hyvin! En yhtään epäile jos olet lapsesi neuvolassa lääkärille sanonut ettet tiedä onko se yöllä syönyt ja vauva on hei 4kki!

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
joo eihän ihmisessä muuten mitään vikaa mut jos mulle tulisi aukomaan jotain ku poika on vieläkin vaipoissa niin en alkaisi nielemään ihan tosta vaan... jostain luin et hänen lapsi ollut kuiva 2,5kk asti

Ei vauva voi olla kuiva vaikka on vvv vauva. Äidillä pitää olla aikaa ja energiaa kiikuttaa lasta 15 minuutin välein altaalle pissalle. Se ei ole sama asia kuin et vauva olis kuivana.

Jos sulla ei ole aikaa tai energiaa käyttää lasta potalla kerran tunnissa, parissa ja yöllä kerran, kaksi, ehkä pitäis miettii prioriteeti uusiks. MUR. Monet äidit käy raskausaikana ihan yht ä usein.

Tästä sanon ettet voi olettaa että kaikilla näin kävisi! voinen sanoa itse ja tarhastakin voit käydä kysymässä josset usko että tyttö ei edelleenkään suostu pissaamaan tarhassa. vaipoista päästiin eroon sillain että pissas housuunsa sitten kun pelkäs tai mitä lie mutta ykskaks sitten alkoi käymään. Mutta kaikilla ei tuo onnistu et voi yleistää!et jos teillä noin ni muillakin niin tarvii olla!

Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
Pyydän syvästi anteeks kiihtymystäni,joskus menee yli. :ashamed: Ressaa ja kaikkee,tyttö roikkuu 24/7 jalassa kiinni ja ystävät unohtanu plaplapla. joo ja eihän sitä muihin pitäis purkaa..mut..noh..anteeksi. :hug:

Ok, niin mäkin.

Mä YRITÄNYRITÄNYRITÄN olla kuulostamatta niin fanaattiselta tulevaisuudessa... Sehän nyt on todettu esim Devitol maistuu korstuilta-aloituksessani että huumori ei ole mun lajini :ashamed: joten ehkä ihan suosiolla sitten lopetan sen käytön. Se kun aina ymmärretään väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

Tästä sanon ettet voi olettaa että kaikilla näin kävisi! voinen sanoa itse ja tarhastakin voit käydä kysymässä josset usko että tyttö ei edelleenkään suostu pissaamaan tarhassa. vaipoista päästiin eroon sillain että pissas housuunsa sitten kun pelkäs tai mitä lie mutta ykskaks sitten alkoi käymään. Mutta kaikilla ei tuo onnistu et voi yleistää!et jos teillä noin ni muillakin niin tarvii olla!

Jos olisitte aloittanu vastasyntyneellä, ei tuommoista olis vältsisti tapahtunu... Kun ei niitä vaippoja koskaan olis ollu. Mulla yks motivaattori tähän touhuun on se, että ittelläni jatku yökastelu tosi pitkään. Näinpä ei lapsi totu vaippoihin eikä koskaan pidä vaippaan pissaamista normaalina, joten ei yökastelu tällä ainakaan tule olemaan ongelma. Ainakaan tänhetkisestä tilanteesta päätellen.

Toivottavasti tyttö pääsee pelkonsa yli ja saatte hommat toimimaan! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
Sulla ei nyt kyllä mene kaikki hyvin! En yhtään epäile jos olet lapsesi neuvolassa lääkärille sanonut ettet tiedä onko se yöllä syönyt ja vauva on hei 4kki!

Kyllä menee kiitos hyvin ;) En ollu varma, söikö lapsi yöllä kun ite niin unenpöpperöisenä laitoin sille pottailun jälkeen tissin suuhun. Oon huono tuntemaan kuinka paljon maitoa sieltä tulee; saattaa olla, ettei oikeastaan mitään syöny.

Mun mielestä ninaTT:n ketjut on mielenkiintoisia, oikein mielelläni väittelin d-vitsku- ja istukkaketjuissa, enemmän pitäis olla sellasia jonninjoutavan lätinän sijaan!

ps. Meidän perheessä kukaan ei käytä maitotuotteita ja on ravitsemusterapeutilla varmistukseksi laskettu ruokapäiväkirjasta että mitään puutosten riskiä ei ole.

[

Jos olisitte aloittanu vastasyntyneellä, ei tuommoista olis vältsisti tapahtunu... Kun ei niitä vaippoja koskaan olis ollu. Mulla yks motivaattori tähän touhuun on se, että ittelläni jatku yökastelu tosi pitkään. Näinpä ei lapsi totu vaippoihin eikä koskaan pidä vaippaan pissaamista normaalina, joten ei yökastelu tällä ainakaan tule olemaan ongelma. Ainakaan tänhetkisestä tilanteesta päätellen.

Ymmärsit väärin tyttö oli yökuiva jo ennenkuin oppi potalle! Sillä oli pottakammo ja pönttökammo joten pistäisitkö sä huutavan lapsen väkisin siihen pöntölle. Ja mun mielestä vauva saa olla vauva vaippoineen!Niin ja sen mun 3v on jo yö ja päivä kuiva:)

Mä oon juonut aina maitoa, suoraa navetasta tullutta.. rasvaista ja paksua. Hb on aina ollut 130-145 väliltä. Mut kait se on niin että ruoka-aineet vaikuttaa eri tavalla eri yksilöihin.

uskokaa tai älkää..eräs palstalainen. :D Joo ja oli pakko teille ilmoittaa. :)

Joo, imetysuskonto on aivan yhtä yököttävä tuputettava kuin mikä tahansa uskonto, mikä ei kiinnosta pätkääkään.

Mä oon juonut aina maitoa, suoraa navetasta tullutta.. rasvaista ja paksua. Hb on aina ollut 130-145 väliltä. Mut kait se on niin että ruoka-aineet vaikuttaa eri tavalla eri yksilöihin.

Reps.. kirjoitin väärään ketjuun :D

Voi saatana, mikä kusipää.

Minusta on tosi mukava lukea NinaTT:n juttuja. Mielestäni tuollainen kärkäs kirjoitustyyli pistää ajattelemaan hänen kirjoittamia asioita. Ja hyvin hän osaa perustella. Monista asioista olenkin ollut samaa mieltä ja mukavaa, että täällä palstailee NinaTT:n kaltiainen valveutunut ihminen, joka ottaa asioista hyvin selvää ja näin yrittää antaa lapselleen mahdollisimman terveen/hyvän lähtökohdan elämälle :). Näitä taas en ymmärrä, jotka ärsyyntyvät toisen mielipiteistä ja käyvät sitten haukkumaan, kun muutakaan eivät osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja virtahepo:
Minusta on tosi mukava lukea NinaTT:n juttuja. Mielestäni tuollainen kärkäs kirjoitustyyli pistää ajattelemaan hänen kirjoittamia asioita. Ja hyvin hän osaa perustella. Monista asioista olenkin ollut samaa mieltä ja mukavaa, että täällä palstailee NinaTT:n kaltiainen valveutunut ihminen, joka ottaa asioista hyvin selvää ja näin yrittää antaa lapselleen mahdollisimman terveen/hyvän lähtökohdan elämälle :). Näitä taas en ymmärrä, jotka ärsyyntyvät toisen mielipiteistä ja käyvät sitten haukkumaan, kun muutakaan eivät osaa.

Samaa mieltä, vaikka en mä NinaTT:n kanssa läheskään kaikissa asioissa ole samaa mieltä. Mutta jos osaa asian kuin asian perustella hyvin, siinä on jo turvanmitan edellä sellaista joka alentuu haukkumaan. Rakentava kritiikki tuntuu välillä olevan hakusessa täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Samaa mieltä, vaikka en mä NinaTT:n kanssa läheskään kaikissa asioissa ole samaa mieltä. Mutta jos osaa asian kuin asian perustella hyvin, siinä on jo turvanmitan edellä sellaista joka alentuu haukkumaan. Rakentava kritiikki tuntuu välillä olevan hakusessa täällä.

Perusteleminen on eri asia kuin painostaminen. Tyrkyttämisestä ja epärehellisestä moralisoinnista puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pastaa minullekaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:

Perusteleminen on eri asia kuin painostaminen. Tyrkyttämisestä ja epärehellisestä moralisoinnista puhumattakaan.

Onkohan mulla jäänyt jotain välistä?

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
joo eihän ihmisessä muuten mitään vikaa mut jos mulle tulisi aukomaan jotain ku poika on vieläkin vaipoissa niin en alkaisi nielemään ihan tosta vaan... jostain luin et hänen lapsi ollut kuiva 2,5kk asti

joo ja justiinsajuu.. :laugh: arg....

ai mä luulin että 2.5kk jälkeen :D

Älä välitä, NinaTT ottaa kaikesta mallia simpasseilta ym apinoilta. Kuulin Korkeasaaresta huhuja, että niitä ottaa siellä päähän kun NinaTT on siellä lähes päivittäin matkimassa paviaaneja.

Yhteistyössä