ärsyttää erään palstalaisen blogiinsakin photarilla muokatut kuvansa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
kuvaketjuissa väittänyt ettei ole lainkaan muokannut kuvaa/kuvia, mutta kyllähän sen nyt paljaalla silmällä näkee sellainen kuka osaa itsekin käyttää photoshoppia tai muita kuvanmuokkausohjelmia. blogiinkin laitetut ns. tilannekuvat ovat täysin käsiteltyjä. milloin on kasvoja muokattu, vähän meikkiä paranneltu ja käsivarsia kavennettu. sekä jalkoja. siis ihan oikeesti jos te luulette että sitä ei huomaa, niin kyllä sen huomaa.
tosin löysin myös toisen ihanan aidon blogin jossa tilannekuvat ovat tilannekuvia eikä mitään ole tarvinnut muokkailla paremman näköiseksi. kun niin äiti sekä koko perhe näyttää luonnostaan niin hyviltä. blogiin on laitettu myös kuvia arjen sotkuista ja epäonnistumisista. ei ole pelkästään hienosti katettuja ruokakuvia ja photarilla käsiteltyjä tilannekuvia joissa itse täytyy näyttää niin hemmetin hyvältä ennenkun voi laittaa kuvaa jakoon jossa ulkoilee lapsensa kanssa...

no eihän asia mulle kuulu, eikä mun tartte sitä blogiakaan lukee kun näin ärsyttää. ja niinpä mä taidan tehdäkin. mut olempahan puhunut. ugh.

Mä en kanssa tajua kuvien muokkausta tollasessa.. Mutta toisaalta sitten taas, jokainen tyylillään. Mä kokisin itseni jotenkin valheelliseksi jos muokkaisin kuvia mitä laitan...

Mä en kanssa tajua kuvien muokkausta tollasessa.. Mutta toisaalta sitten taas, jokainen tyylillään. Mä kokisin itseni jotenkin valheelliseksi jos muokkaisin kuvia mitä laitan...

Eri asia sitten tietty ne sellaiset missä on joku kiva väri-iloittelu, esim. sellaiset seepia-kuvat on kivoja jne.

Mulle ei kyllä ole tullut vastaan mitään blogia missä olisin ihan nähnyt selvästi kuvien muokkausta noin (siis itsensä ehostamista photarilla jne.). Mut ehkä mulla on sitten vaan hyvä maku, tai sitten toinen vaihtoehto on että mä olen vaan niin sokea :laugh:

[QUOTE="vieras";26156278]No mitkä blogit on kyseessä? Kerro nyt muillekin niin päästään vertailemaan.[/QUOTE]

No niin just :)

Mulle kyllä sinänsä ihan sama. Jos mulla ois käytössä joku ko. ohjelma niin voisin muokkaillakin kuvia (ainakin omaa lärvääni :D). Jokainen kai saa omaan blogiinsa laittaa juuri sellaista sisältöä kuin haluaa.

Sanoisinko että hanki elämä, oikeesti! Ei tarvii olla edes kaunis pieni elämä minkä hommaat, sellainen tavallinenkin riittää joka saa sut huolehtimaan pääasiassa omista asioistasi.

[QUOTE="vieras";26156387]Sanoisinko että hanki elämä, oikeesti! Ei tarvii olla edes kaunis pieni elämä minkä hommaat, sellainen tavallinenkin riittää joka saa sut huolehtimaan pääasiassa omista asioistasi.[/QUOTE]

sanoo hiki otsalla kuviaan photarilla muokkaava blöggäri, joka pelkää nyt salaisuutensa paljastuvan:D

"vieras"
Sanoisinko että hanki elämä, oikeesti! Ei tarvii olla edes kaunis pieni elämä minkä hommaat, sellainen tavallinenkin riittää joka saa sut huolehtimaan pääasiassa omista asioistasi.

[QUOTE="vieras";26156406]sanoo hiki otsalla kuviaan photarilla muokkaava blöggäri, joka pelkää nyt salaisuutensa paljastuvan:D[/QUOTE]

no niinpä :D mä veikkaan et mulla nimenomaan on elämä, jota ei tarvitse muokata. ja ei, kyse ei ole "kaunis pieni elämä" blogista. pikemminkin se menee siihen kategoriaan jossa perhe ja äiti näyttää niin hyviltä ettei kuvia tarvitse enää muokkailla.

[QUOTE="...";26156709]Ai valehtelu? No onhan se aika pitkään jo ollut "kiellettyä".[/QUOTE]
Mä en edelleenkään ole nähnyt, että palstalle kirjoittava sitoutuisi kertomaan totuuden, koko totuuden, ja ainoastaan totuuden.

Ihan jokainen saa taatusti vaikka photoshopata kuviaan ja sanoa että en oo niitä käsitellyt, jos haluaa niin toimia :)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Mä en edelleenkään ole nähnyt, että palstalle kirjoittava sitoutuisi kertomaan totuuden, koko totuuden, ja ainoastaan totuuden.

Ihan jokainen saa taatusti vaikka photoshopata kuviaan ja sanoa että en oo niitä käsitellyt, jos haluaa niin toimia :)

No sinä saat moraaliltasi tietysti olla ihan mitä haluat, mutta yleinen mielipide nyt kuitenkin on, että valehtelu on paheksuttavaa.

Jokainen saa tietysti tehdä ihan mitä haluaa, mutta käsittääkseni myös aloittaja saa tällöin ihmetellä ihan mitä haluaa, eikö?

[QUOTE="...";26156744]No sinä saat moraaliltasi tietysti olla ihan mitä haluat, mutta yleinen mielipide nyt kuitenkin on, että valehtelu on paheksuttavaa.

Jokainen saa tietysti tehdä ihan mitä haluaa, mutta käsittääkseni myös aloittaja saa tällöin ihmetellä ihan mitä haluaa, eikö?[/QUOTE]
Tottakai saat ihmetellä ihan mitä haluat :)

Mutta moraalilla & sillä, mitä asioita itsestään ja miten totuudenmukaisesti palstalla kertoo, ei minusta oo mitään tekemistä toistensa kanssa :D. Joihinkin uteluihin on ihan hyväkin vastata puutaheinää.

Tottakai saat ihmetellä ihan mitä haluat :)

Mutta moraalilla & sillä, mitä asioita itsestään ja miten totuudenmukaisesti palstalla kertoo, ei minusta oo mitään tekemistä toistensa kanssa :D. Joihinkin uteluihin on ihan hyväkin vastata puutaheinää.

No sinä saat tietysti tehdä ihan mitä haluat, eli valehtele ihan niin paljon kuin lystäät, mutta typerä selittää, että valehtelu muka ei olisi paheksuttavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26156752:
Siis onko kuvien käsittely ap:n mielestä todellakin yhtä kuin valehtelu? :D

En ole aloittaja, mutta itse käsitin, että aloittajaa vitutti, kun joku oli kertonut, ettei käsittele jotain ko. kuvia, mutta sitten olikin käsitellyt.

... on kyllä maailman merkittävin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26156752:
Siis onko kuvien käsittely ap:n mielestä todellakin yhtä kuin valehtelu? :D

Arvaa mitä, sain tästä aasin sillan rakastamaani aiheeseen aitous :D Että jos photoshoppaaminen on valehtelua, niin on sekin ettei kuvaa sotkuista kotiaan blogin lukijoille.

Joo joo, huono.

Yhteistyössä