P
pottuuntunut
Vieras
Siis seuraavanlainen tilanne (joita kymmeniä yhden tapaamisen aikana),itse kaveri ja sen lapsi ovat mitä ihanimpia ihmisiä =) Siis,meillä lapset 1v ja 3v,kaverilla yksi lapsi 2v.Meillä on kotona ollut heti alusta asti sellainen sääntö,että toisen käsistä ei lelua viedä.Edes vauvana ei saanut nuorempi isomman kädestä ottaa,siihen puututtiin heti.Ja nyt 1v tietää jo miten homma toimii.Mutta tämä 2v.Hän menee ottamaan meidän lapsilta käsistä leluja ja meidän lapset tietenkin vaatii antamaan takasin,koska käsistä ei saa viedä.No,siinähän ei mitään,mutta tämä lapsen äiti...kun hän heti välittömästi puuttuu tilanteeseen ja tulee sanomaan meidän lapsille,että anna nyt meidän lapsi leikkii sillä kun sinähän saat leikkiä sillä aina ja meidän lapsi on niin pienikin,että ei se vielä ymmärrä ettei toiselta saa ottaa jne.Jos meidän lapsi ottaa oman lelunsa takaisin,alkaa tietenkin armoton parku,ja tämä 2v:n äiti tulee ottamaan lelun takaisin omalle lapselleen!Ärsyttää tuommoinen.Olen koittanut sitten parhaani mukaan vastata 3v:n kyselyihin,että miksi se sai ottaa minulta lelun käsistä.Ja opettanut,että hänkin sanoo tilanteessa,ettei toisen kädestä saa veidä,meillä on semmoinen sääntö,mutta ei auta,tämä äiti vissiin haluaa suojella lastaan kaikilta pettymyksiltä,kun hän on vielä niin pienikin... Mitenkähän hälle vois sievästi asiasta sanoa?Olen koittanut tilanteessa mennä väliin tätä toista äitiä ennen ja sanoa hänen lapselleen,että ei saa viedä toisen kädestä ja ohjannut antamaan lelun takaisin (näin teen omien muksujen kanssa,oli kyseessä pienempi tai isompi),mutta armoton parkuhan siitä tulee(tietenkin,kun on tottunut saamaan aina sen lelun minkä haluaa) ja hänen äiti tulee ottamaan lelun takaisin.Aargh,kun ottaa pattiin.