Ärsyttää, kun muutkin kutsuvat lastamme minun ja mieheni keksimällä lempinimellä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lemppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten nimen voi patentoida vain omaan käyttöön??
Kun nimeä käyttää ja sen ääneen lausuu niin se voi tarttua jonkun muunkin korvaan. Pitäisi vain hiljaa kuiskia eikä lapsen kuulleen ollenkaan.
meillä on lapsilla lempinimiä ja jopa nimiä joissa sukupuoli vaihtuu toiseksi ja kyllä vaan kaikki saa niitä käyttää ja mm nuorimman opettajakin käyttää ihan sujuvasti eikä se haittaa vaikka ei vierallisesti neiti se ja se sanoisikaan =)

kannattaa kutsua lasta vaikka äidin pikku palloreksi tai isän joksikin niin tuskin se tuula-täti menee sanomaan äidin pikku pallero, tippuu ainakin se äidin pois edestä tai vaihtuu tädiksi.
Ainoastaan tällainen nimen suojaus tuli mieleen :laugh:

meillä lapsen nimessä on 8kirjainta, eli on aika pitkä nimi, mieheni veli keksi hyvän lyhenteen nimestä ja sitä kaikki käyttävät, kyllä poikamme tietää mikä on hänen oikea nimensä kysyttäessä ja mikä lempinimi. ei kannata turhista stressata.

On meidänkin tytöllä tuhottomasti meidän keksimiä hellittely/lempinimiä, joita ollaan käytetty kutsumanimenä tytölle ja samoin on pari läheistäkin. Silti neiti itse on oppinut nimenomaan oikean oman nimensä. Enpä mä jaksaisi tollaisesta itselleni ongelmaa ottaa. Saahan sitä muutkin hellitellä ja käyttää niitä lempinimiä. Jos se nimi kerran on vaan teidän omia hellittelyjä varten niin onko niitä sitten ollut välttämättömyyt käyttää muiden kuullen?

Yhteistyössä