Ärsyttää kun sukulaiset soittelee jatkuvasti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon raskaana ja laskettu aika on lauantaina. Sukulaiset on nyt n. kuukauden ajan soitelleet joka päivä, useita kertoja päivässä. Puhelut menee usein saman kaavan mukaan "Mitenkä siellä menee? Joko alkaa olla lähtö lähellä? Supistaako?". En joka kerta jaksa vastata ja jos en vastaa, tulee monta tekstiviestiä ja eräs sukulainen sanoi että "Kyllä sinun pitää vastata että tiietään että oot kunnossa". Sanoin etten päivystä koko ajan puhelinta, enkä edes ehdi ja jaksa koko ajan jutella. Vastaus oli "Joo, kyllä minä ymmärrän". Silti sama jatkui.
Sammutin kokonaan puhelimen. Nyt ne soittelee miehelle ja miehellä menee hermot. Sanoin eräälle sukulaiselle, ettei tarvii jatkuvasti soitella. Viimeksi hän sanoi puhelimessa että "Minä nyt soitin vaikka sinä kielsit" ja nauroi. Hermot menee!!

Höh. Olen kateellinen. Kukaan ei välittänyt tai muistanut vähääkään, kun minä olin raskaana. Epäreilua. Ei omasta suvusta, ei miehen. Anoppikin kysyi ekasta raskaudsta kuullessaan , miksi.

Sano seuraavalle utelolle, että laitat viestiä kun jotain alkaa tapahtua tai on jo tapahtunut (synnytyksen nopeudesta riippuen), mutta muuten et enää vastaa puheluihin, kiitos ja hei.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Sano seuraavalle utelolle, että laitat viestiä kun jotain alkaa tapahtua tai on jo tapahtunut (synnytyksen nopeudesta riippuen), mutta muuten et enää vastaa puheluihin, kiitos ja hei.

Mä oon joka kerta sanonut, että kyllä mä sitten ilmoitan jos tilanne muuttuu. Mulla on nyt puhelin pois päältä, enkä aio sitä avata ennenkuin olen synnyttänyt ja kotiudun sairaalasta. Miehen numeroa kaikilla sukulaisilla ei ole. Täytyy vaan toivoa että soittelu loppuu kokonaan.

[QUOTE="vieras";24366489]Eikä kannata kertoa tarkkaa laskettua aikaa, kannattaa kertoa epämääräisesti, vielä vähän todellista eteenpäin.[/QUOTE]

Ei noilta uteliailta sukulaisilta pysty mitään salaamaan. Aina alkaa kamala ristikuulustelu jos jotsin jättää kertomatta. Saivat jo urkittua multa sukupuolen ja tulevan nimen.

Ei noilta uteliailta sukulaisilta pysty mitään salaamaan. Aina alkaa kamala ristikuulustelu jos jotsin jättää kertomatta. Saivat jo urkittua multa sukupuolen ja tulevan nimen.

No se on sitten sinusta kiinni ;) Pitää vaan tarpeeksi jaksaa pysyä omassa päätöksessään olematta kertoa liikaa. Kyllä pahimmatkin utelijat ovat ristikuulustelunsa lopettaneet, kun sukupuolesta on sanonut, että sen näkee sitten kun syntyy, nimistä ei olla puhuttu, muut ovat omiaan ehdotelleet, yhtäkään ei olla taidettu huolia.

Ja olen onnistunut säikäyttämään sukulaiset kunnolla synnyttämällä yli neljä viikkoa ennen todellista laskettua aikaa, sukulaiset kuvittelivat ajan kuun puolivälin tienoilla, kun laskettu aika oli ihan kuun alussa. Tiesin mikä puhelurumba olisi ollut, jos oikean ajan olisivat tienneet.

Laita vastaajaasi viestiksi että "en ole vielä jakautunut, ilmoitan sitten!" Jos vaikka tuolla olisi sukulaiset tyytyväisiä.

Tämä oli hyvä!

Mutta kyllä olisi minusta kamalaa! Mä muutenkin niin inhoon, kun kaikki utelee koko ajan, että mitenkäs on vointi. No vointi on ihan perseestä, mutta ei nyt viittis koko ajan valittaa siitä kaikille. Mitähän ne sanois, jos sanoisin että on pahaolo, närästää, migreeni, selkään sattuu, liitoskipuja, ei pysty tekeen mitään kun jatkuvasti supistelee ja happi loppuu. Mitähän ne sitten sanoo? En minä raportoi omasta olostani sillon, kun en ole raskaanakaan! Mun vointi ei kuulu kenellekkään muulle, kun mulle ja mun miehelle. Ehkä mun äidille.

Laita vastaajaasi viestiksi:
Mirkkutässämoi. Vointi on ihan perseestä. On paha olo, närästää, migreeni, selkään sattuu, liitoskipuja, ei pysty tekeen mitään kun jatkuvasti supistelee ja happi loppuu.
En ole vielä synnyttänyt, KYLLÄ TEILLE KERROTAAN SITTEN!

Mä olin täältä palstalta oppinut ja ekan raskauden aikana, että laskettu aika valehdellaan heti kättelyssä kuukautta myöhemmäksi. Onneksi uskoin teitä!

Laita vastaajaasi viestiksi:
Mirkkutässämoi. Vointi on ihan perseestä. On paha olo, närästää, migreeni, selkään sattuu, liitoskipuja, ei pysty tekeen mitään kun jatkuvasti supistelee ja happi loppuu.
En ole vielä synnyttänyt, KYLLÄ TEILLE KERROTAAN SITTEN!

Mä olin täältä palstalta oppinut ja ekan raskauden aikana, että laskettu aika valehdellaan heti kättelyssä kuukautta myöhemmäksi. Onneksi uskoin teitä!

Miksei kukaan kertonut tota aiemmin? :D

Ärsyttää sekin, kun ei niitä kiinnostanut mun kuulumiset ennen raskautta. Vuosiin eivät pitäneet yhteyttä. Nyt sitten soitellaan monta kertaa päivässä. Tuntuu etten kiinnosta omana itsenäni, vaan ihan vaan pelkästään koska olen raskaana.

Yhteistyössä