Ärsyttää mies!!! Syö minunkin ruuat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muoks. Muakin kyrsis todella, jos mä olen tehnyt isomman satsin sapuskaa, ettei joka päivä tarvitse kokata ja joka olis sen käynyt ns. salaa vetelemässä kiduksiinsa.

Näin. Meillä ainakin on jääkaapissa muutakin syötävää, oletan, että muillakin on. Jos jollekulle jäisi nälkä, sopii sitten täyttää se kupunsa leivällä, salaatilla, hedelmillä, jogurtilla, karjalanpiirakoilla jne. Se ruoanlaiton vaivahan siinä pännii eikä ne syödyt ruoka-aineet sinällään. Jos olet kuvitellut ehtiväsi huomenna jotain ylimääräistä, kun lämmin ruoka on jo tehty valmiiksi, ärsyttäähän se, kun olet taas pisteessä nolla, kun joku söi sen.

Pirullisempi tietysti lataisi seuraavana päivänä eteen jogurttipikarit ja kylmät nakit ääneen ihmetellen, että "kyllä mä eilen katsoin, että meillä oli ruokaa tällekin päivälle..."

no tämä on kyllä jo kaiken huippu... mies ei saa syödä kotonaan kun ei ol eitse laittanu ruokaansa.... herrajumala teidän kanssa oikeesti!mä teen yleensä joka päivä yhden uuden lämpimän ruuan ja teen sitä niin paljon että sitä lapsille, itselle ja miehelle ja vielä miehelle seuraavaksi päiväksi evääksi. ja jos sitten jää niin lapsille vielä lounasruuaksi. ja mies oikeesti syö, mikä hänelle sallittakoon kun on kuitenki raskaassa fyysisessä työssä. eipä ole IKINÄ tullut mieleen sanoa hänelle että näpit irti ruuasta...

eipä oo ihme jos ukot lähtee kävelemään kun ei anneta kotona edes ruokaa... ja meillä kuitenkin mies on se joka tienaa ne rahat siihen ruokaan. että oikeesti se oon minä joka ei saisi tuolla logiikalla syödä.

Pointti ei todellakaan ollut siinä, kuka sen ruuan tekee. Lukutaito ja luetunymmärtäminen kohenee kyllä kun treenaa! :)

[QUOTE="ruttu";25094226]Näin. Meillä ainakin on jääkaapissa muutakin syötävää, oletan, että muillakin on. Jos jollekulle jäisi nälkä, sopii sitten täyttää se kupunsa leivällä, salaatilla, hedelmillä, jogurtilla, karjalanpiirakoilla jne. Se ruoanlaiton vaivahan siinä pännii eikä ne syödyt ruoka-aineet sinällään. Jos olet kuvitellut ehtiväsi huomenna jotain ylimääräistä, kun lämmin ruoka on jo tehty valmiiksi, ärsyttäähän se, kun olet taas pisteessä nolla, kun joku söi sen.

Pirullisempi tietysti lataisi seuraavana päivänä eteen jogurttipikarit ja kylmät nakit ääneen ihmetellen, että "kyllä mä eilen katsoin, että meillä oli ruokaa tällekin päivälle..."[/QUOTE]

on meillä muutakin syötävää kyllä, mutta jos teen vaikka makaroonilaatikkoa niin teen sitä 2 vuokaa kerrallaan, syödään siitä se mitä syödään ja loput jää sitten evääksi/lounaaksi seuraavalle päivälle, meillä tehdään melkein joka päivä 2 lämmintä ruokaa, joten kyllä kaapissa on melkein aina jotakin kunnon ruokaa jos nälkä yllättää, samaten tehdään pakkaseen valmiita ruokia joten yhden kastikkeen tai vastaavan loppuun syöminen ei ole maailman loppu. ruuanlaittoon ei mene niin paljoa aikaa etteikö sitä ehtisi tehdä ihan vaikka joka päivä..
ruoka-aikoina meillä myös hyvin usein katetaan jo valmiiksi leipää pöytään että sitä voi syödä sitten ruokailun aikana, samoin salaatit ym.
ja teen alunperin sen verran ruokaa mitä meillä syödään, kun kerran syödään isoja annoksia niin tehdään kerralla suuremmasta määrästä, ihan vain ettei ruoka lopu kesken ja kenellekkään jää nälkä.
mä en ymmärrä sitä että tehdään ruoka jonkun minimi määrän mukaan, 2 nakkia per lärvi ja jos ei riitä niin sitten syö vaikka sormiaan, ettei vaan ruokakulut nouse

No...tota noin...Meillä häviää esim. hirvisoppa kattilasta ennenkuin ehdin kissaa sanomaan, siitä hyvällä tuurilla jää junnulle seuraavaks päiväks päiväruoka, mut joskus ei sitäkään...Joten meilläkin asuu hyvällä ruokahalulla varustettu mies, mut ei mulle tulis mieleenkää alkaa rajottaa tai nalkuttaa sen syömisistä, sehän ne eväät meillä maksaa + otan sen kohteliaisuutena et ruoka maistuu!Silloin olen onnistunut kokkauksissani ja toinen on tyytyväinen.

Musta tuo on vähän turhaa nalkutusta, ihan näin suoraan sanoen..Tee isompia annoksia jos ei eväät riitä.

Jos alkaisin tehdä nykyistä isompia annoksia, pitäisi vuokrata jokin suurtalouskeittiö. Joten... enpä taida.

[QUOTE="vieras ap";25094341]Kyse ei siis ole siitä, että mies söisi nälkäänsä. Syö huvikseen.[/QUOTE]

sanooko syövänsä huvikseen vai onko se päätelmä johtuen siitä ettei sun mielestä enää voi olla nälkä?

[QUOTE="vieras";25093586]Meillä on sama juttu. Se liha vaan katoaa miehen suuhun. Oikeasti, jos teen lihamurekkeen isosta paketista jauhelihaa (700g), niin pitäisi siitä riittää parille aterialle. Eikä niin, että ruokapöydässä syödään ensin suurin osa ja sitten mies pistelee sen lopun iltapalaksi. Olen koettanut sanoa, että ylenmääräinen lihansyöminen ei ole tarveellistä, se tulee kalliiksi ja että jos on nälkä (tai kuvittelee, että on nälkä), niin voi syödä niitä lisukkeita lisää. Mies on toimistotyössä, että ei edes kuluta suuria määriä energiaa.[/QUOTE]

Hih, onko muka 700g paljon jauhelihaa murekkeessa :O Meillä tehdään aika 1.5 kg jauhelihaa mureke ja sekin menee kuumille kiville muusin kera :D ai niin ja sitä muusiakin tarttee tehä 3 kg perunoita.

[QUOTE="vieras ap";25094341]Kyse ei siis ole siitä, että mies söisi nälkäänsä. Syö huvikseen.[/QUOTE]

mistä helvetistä sä voit tietää onko toisella nälkä vai ei???
Hyvä ruoka parempi mieli, kyl mun ukko ainakin on niin ihana ja hyvä etten viittis parisuhdetta pilata ruuantakia pilata!!!
Anna ny ukkos syödä herran jestas sentää!!!

[QUOTE="vieras ap";25094315]Jos alkaisin tehdä nykyistä isompia annoksia, pitäisi vuokrata jokin suurtalouskeittiö. Joten... enpä taida.[/QUOTE]

No minkä kokoisen kattilallisen teet soppaa tai minkä kokoinen vuoka sitä lasagnee?? Entä esim. montako kiloa perunaa menee yhteen soppaan?
Ja montako henkee yhteensä taloudessanne olikaan???

Miehet on semmosia. Ne panisivatkin muuta kun tarpeeseen ja ihan huvikseen, jos ei koko ajan olisi komentamassa ja sanomassa miten pitää olla. Laita kuriin se ahmatti! Kuonokoppa olis ehkä hyvä.

• Tykkää
Reactions: ihme mies
Meillä käy nykyään aina (varsinkin laatikoiden kanssa) että mikä ennen on riittäny kahdelle päivää niin menee nyt kerralla. Meillä 3 poikaa 10-14 v + raskasta työtä tekevä mies. Mutta ei oo kyllä tullu mieleen että pitäs jollekin sanoa että ei saa syödä.

[QUOTE="mä";25094375]Hih, onko muka 700g paljon jauhelihaa murekkeessa :O Meillä tehdään aika 1.5 kg jauhelihaa mureke ja sekin menee kuumille kiville muusin kera :D ai niin ja sitä muusiakin tarttee tehä 3 kg perunoita.[/QUOTE]

Meitä on kolme. Joten kyllä minusta 700g jauhelihaa on paljon, varsinkin kun tuo 3-vee ei paljon syö... Minusta 100g lihaa per ruokailu kyllä riittää, suurempi määrä ei ole ihmiselle hyväksi: suolistosyövän riski kasvaa, mitä enemmän lihaa syö. Minä laitan muusiin perunoita saman verran kuin mitä laittaisin, jos tekisin keitettyjä perunoita: 2-3 per nokka. Minä en kannata ylensyöntiä. Sitä salaattia voi sitten syödä lisää, jos vatsassa on vielä tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hanki ap elämä;25090320:
Ai teillä on ihan omat ruoat? Kaikesta ihmiset viitsii/kehtaa valittaa!!!!!

Kyllä minuakin vituttaisi, jos mieheni söisi SEKÄ oman osuutensa että minunkin osuuteni minun tekemästä ruuasta.

mua taas ärsyttää kun tehdään ruokaa niin yleensä tehdään esim. kilon lihaa/muuta ja siitä riittää 2 päiväksi jos kaikki syö ja ottaa evääksi. Mutta aika usein mies syö kerran kun on valmis ja mä ja lapset 3 päivää ja sit saa viskata mäkeen kun 4 päivää en kyllä enää samaa ruokaa jaksa suuhun mättää... Ja mies hakee itselleen jotain kaupasta evääks tai vetelee pizzaa. mutta jos tekisin saman kun hän on tehnyt ruoan niin hän loukkaantuisi siitä että ruoka ei kelpaa =)

Suosittelen jatkossa laittamaan pakkaseen loput mitä ei sillähetkellä halua/jaksa enää syyä =) Vaikka annoskippoihi, saa siitä si pahoina päivinä emmettä sulateltua =)

On tuo teidän naisten miesviha uskomatonta. Ihan tosissanne väitätte, että mies syö vaikka 10 litran kattilan keittoa tai kastiketta kerralla välittämättä ollenkaan muista perheenjäsenistä ihan vain siksi, että saatte haukkua ja pilkata meitä miehiä. Jonain päivänä taatusti kuulen tai luen jostain, kun joku nainen valittaa, että mies syö kaiken ruoan, vaikka sitä tuotaisiin kotiin jollain jätti-isolla rekalla kolmesti päivässä ja sitten mies syö vielä talonkin ja muut perheenjäsenet välipalaksi tai jälkiruoaksi.

Toinen asia, mistä te naiset liioittelette uskomattomasti on miesten harjoittama seksuaalinen hyväksikäyttö. Ihanko oikeasti te luulette, että mies suunnilleen raiskaa jokaisen näkemänsä naisen, lapsen ja eläimen ennen kuin syö sen, koska täytyyhän miehen syödä 24/7, koska miehen pitää saada koko ajan seksiä ja ainakin 100000 kaloria per päivä?

Jos mies syö noin paljon, niin hänen pitää myös valmistaa itse noita laatikoita ja keittoja. Eivät ne itsestänä tule. Kaupassakäyntiä, ostosten raahaamista, pilkkomista, kuorimista, TYÖTÄ. Kovaa työtä ruokkia perhe 5 kertaa päivässä.
Mies tekemään joka pivä 1-2 laatikko tai keittoruoka a. Yhtään ei istu alas tai konelle tai telkkarin eteen, ennen kuin on non 2-3 tuntia tehnyt kotitöitä tai lastenhoitotyötä. Mieluiten molempia samanaikaisesti , tekee ruokaa ja vahtii lapset samalla. Puuron keittäminen ei paljo nvaadi.
:laugh:

Ei jumalauta mitä tekstiä. Ihan kuin kurittomasta lapsesta tai koirasta olisi kyse.

Yhteistyössä