Ärsyttää miesystävän käytös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

No sitä en tiedä, ehkä siitä on tullut joku pakko mielle, että on pakko olla kuin miehet, vaikka luonto määräisi muuta. Nainen on kuitenkin luotu hoitamaan jälkeläisi ja synnyttämään, miehellä on kovempi tahto ja luonne sekä keskittymiskyky ja avaruudellinen hahmottaminen, monessa asiassa luontaisesti kykenevämpi. Synnyttänyt nainen ei enää jaksa panostaa työhönsä yhtä antaumuksella, kun on lapsi mielessä ja huoli koko ajan. Koulutus on siis mennyt hukkaan. Nuori nainen taas vain odotta että saisi alkaa lapsentekoon eikä tarvitsisi enään opiskella.

En sano, että naiset eivät voisi pärjätä työelämässä ja opinnoissa, mutta alavalintaa voisi miettiä. Esim. hoitajina ja opettajina varmasti päteviä ja pääsevät toteuttamaan itseään. Yritysjohtajina tai huipputieteentekijöinä ei ehkä naisen paikka. Tätä ei vain saisi sanoa nykymaailmassa ääneen, vaikka siinä on vinha perä.

[/quote]

voiko joku ajatella oikeesti näin??
siis ei työt maita, koska koko aika huoli.
totta siis kun lapset on tehty täytyy äidin istua kotona koko aika koska muuten tulee huoli lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua ei ärsyttäisi ollenkaan, toivottaisin miehelle suukkojen kera hyvää matkaa, varmasti on lomansa ansainnut. Ja ap voi kirjaimellisesti vaikka sanakirjasta katsoa tai kysyä joltain, mitä se tarkoittaa kun ihan itse jotain ansaitsee :flower: :flower:

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Ei tässä yleistystä harrastetukkaan, ihmettelen vain tuollaista oman saamattomuuden selittelyä :) Naisilla on 100% samanlaiset mahdollisuudet elämään kuin miehellä.

Eipä mitään, ihan aiheellinen ihmettely. Kunhan nyt toin esille toisenlaisenkin "naismallin" tässä ketjussa. :)

Kyllä se niin on, että aikuisen (perusterveen) ihmisen elatus on ennen kaikkea hänen itsensä vastuulla sukupuolesta riippumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä en ymmärrä tuollaisia "hyväksikäyttäjiä".

Miehenä ei taas oikein ymmärrä sitä miestä.. taitaa ajatella että nainen on vain pippeliä vailla ja haluaa jatkossakin elää omillaan.

Kun oikeasti välittää naisesta haluaa ihan vaistomaisesti varmistaa että sekä naisella että hänen lapsilla on kaikki hyvin. Tämä ei edes vaadi vakavaa seurustelua, riittää että välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maksa itse lapsesi haalarit:
Ootko tosissas!!!!!!!!!!!

ISO PEESI.

Ihme jos kyseinen mies jaksaa kovin kauaa apn kaltaista pummia katsella. Tienaisit itse rahasi ilman sossua, mies jonka kanssa et edes seurustele ja vaikka seurustelisitkin, ei ole sinun lompakkosi.

No kuten kerroin, nyt tuli isoja yllättäviä menoja. Mihin ammattin mä opiskelisin, kun on selkä paskana ja lapsi vielä pieni, ei ihan lähi aikoina onnistuis senkään takia?

Oletko harkinnut kuinka paljon tälläiselta kouluttautuneelta, rahakkaalta mieheltä ottaa harkintaa, että alkaa liikuskella kouluttamattoman YH-äiskän kanssa, joka ei osaa taloutta suunnitella. Lapsen hankkiminenkin on yleensä valinta. Itse olen yo:lla nähnyt lapsellisia äitejäkin opiskelemassa, ilta-lukio on olemassa... panosta omaan osaamiseesi ja luo mahdollisuudet omaan elämään eläkä luota että joku muu pitää sinut jaloillasi; henkisesti ja taloudellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:
Nainen on kuitenkin luotu hoitamaan jälkeläisi ja synnyttämään, miehellä on kovempi tahto ja luonne sekä keskittymiskyky ja avaruudellinen hahmottaminen, monessa asiassa luontaisesti kykenevämpi.

:D :D :D

Voi trollien kevättalvi!

Minä kykenen naisen keskittymään erittäin hyvin, varsinkin itselleni merkityksellisiin, tärkeisiin ja kiinnostaviin asioihin. Oli kyseessä sitetn työ tai hupi. Ja avaruudellinen hahmottaminen oli erään testin perusteella mulla parempi kuin miehillä (!) keskimäärin.

"Puolesta" taita kerjätä vaan reaktioita noilla naurettavilla yleistyksillään ja stereotypioillaan. Saamasi pitää (vaikket vaivaudukaan vastaamaan kaikkiin sinulle osoitettuihin viesteihin). :D

Eikö lapsen isä voi osallistua kustannuksiin, minusta aika kohtuutonta ajatella että mies maksaisi lapsesi vaatteita tms. Sama kuin vaatisit, että joku parempituloinen ystäväsi ostaisi lapsellesi haalarin. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Olen tapaillut nyt 5 kuukautta yhtä lapsetonta nuorta miestä. mulla 2-vuotias tyttö. Hän on 27 ja hyvässä työssä, tienaa hyvin eikä ikinä rahasta pulaa. Ei varinaisesti vielä seurustella, mutta sovittiin, että ei muita eli vakava suhde tavoitteena. Mä olen tällä hetkellä työtön ja rahasta tekee tosi tiukkaa, ei ole hienoja kouluja jäyty ja aina oon elänyt kädestä suuhun melkein. Treffeillä mies on tarjonnut mulle usein ja lapsellekin tuonut jotain pientä välillä.

Nyt tilanne on se, että lapselle pitäisi saada ostettua välttämättömyyksiä ja mulla ei ole yhtään rahaa, sossun onnettomat tuet meni jo. Mies taas on lähdössä jonnekin ulkomaille huvittelureissulle sukeltelemaan kavereidensa kanssa, kun hänellä ei rahasta ole pulaa. Jotenkin mua alkoi ärsyttää tuo. Olisin ehkä toivonut, että olisi huomioinut mut ja lapsen ja ollut meidän tukena nyt, kun on kaikenlaista ja ehkä tajonnut rahallista apua, kun siitä ei ole pulaa... Ärsyttää vain. Itse olisin itse hänen tilanteessaan tarjoutunut maksamaan lapselle uuden haalarin ja lähtenyt reissuunkin ehkä toiste.

Itselläni ei tulisi kuulonkaan, että toisen lapsen elatusta maksaisin. Ja muutenkin olen hyvin tarkka siitä, että suhteessa kummallakin on omat rahat. Jos joku on niin pikkusieluinen että rahan takia toista kadehtii, hän ansaitsee silloin olla ihan yksikseen tarpomassa elämää eteenpäin. Ja jos tosiaan on näin, että nainen ei pysty itse omia menojaan kontrolloimaan ja tulee pahoja kuukausia, silloin kannattaisi hommata ulkopuolista apua säätämään menoja tulojen mukaan. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot...

Itselläni on omakohtaisia kokemuksia samantyylisestä naisesta. Hän oletti, että olisin hänen kahta lastaan ruvennut elättämään. Ja kuten voinette arvata, mononkuva oli tällä naisella hanurissa välittömästi. Ja vastaisuudessakin tulen aina niin tekemään. Jokainen on vastuussa vain itsestään (ja _omista_ jälkeläisistään).

Töitä löytyy aina haluaville. Esimerkiksi puhelinmyyntiyritykset hakevat koko ajan työntekijöitä. Ja se on vaan voivoi jos tuohonkin sanoo "mutta kun en minä sellaista halua!". Sitten pitää vaan itkeä ja tulla toimeen niillä pennosilla mitä on tarjolla.

Nyt järki käteen. Hommaa toimeentulosi. Nytkin tämän foorumilla vinkumisen sijasta voisit olla kyselemässä työpaikkoja. Sääli on sairautta, sitä et tule täältä suunnalta saamaan mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
En minä kyllä ymmärrä taas miksi ap on trolli ja paska ja rahanahne. Kyllähän tuo minuakin ärsyttäisi jos miesystävä laittaa tonneja palamaan ulkomaille kun itsellä ei ole varaa lapsen vaatteisiin. Miksi ei saisi ärsyttää? Minusta missään välissä ap ei olettanut että miesystävän pitäisi haalari maksaa, tilanne vain ärsyttää ja olisi ollut ihanaa, jos mies olisi tajunnut ostaa lapselle tarvittavan haalarin, vaikka lahjaksi. Tai ehkä edes lainaksi.

Mistä te luitte että ap olettaa miehen elättävän heidät? Minä ainakin vaan luin että ärsyttää kun tekee tiukkaa ja toinen ei edes huomaa.

Ei ollutkaan kyse miesystävästä vaan tyypistä jonka kanssa ei seurustele vaan tapailee.. Ja silloinkin ukkeli maksaa kaiken..

Alkuperäinen kirjoittaja maksa itse lapsesi haalarit:
Ootko tosissas!!!!!!!!!!!

ISO PEESI.

Ihme jos kyseinen mies jaksaa kovin kauaa apn kaltaista pummia katsella. Tienaisit itse rahasi ilman sossua, mies jonka kanssa et edes seurustele ja vaikka seurustelisitkin, ei ole sinun lompakkosi.

Kyllä sua taitaa kovasti kyrsiä tuo ilman miestä olo kun noin pistää ilkeilemään.

Hei haloo muija, mene vähän ittees. Olisit käyny ne koulut ja pyöräyttäny sen kakaran sitten ku sulla olis ollu vakaa talous ja työpaikka. Omat aivot on hyvä omistaa.

Ai että vähävaraiset ei saisi tehdä lapsia?? Mun mielestä on niin hemmetin surullista ja kylmää, että kaikki mitataan suorituksissa ja elämä pitäis suorittaa tietyssä järjestyksessä. Mun mielestä ainakaan mitkää hienoimmatkaan opinnot ei mene lapsen ja äitiyden edelle. Ihmekö jos synnytysikä nousee, kun naiset ei uskalla tehdä lapsia tässä epäempaattisessa yhteiskunnassa. hatunnosto ao:lle että on ottanut kaikesta huolimatta ison vastuun ja tehnyt lapsen nuorena,opinnot ei ole avain onneen. Sitten nnuoret naiset sekoavat ja masentuvat, kun haluaisivat oikeasti perheen, mutta on pakko vain opiskella ettei tule kiusatuksi. Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä. Kyllä sitä aina jotenkin pärjää, ap, älä huoli.

Onhan se hienoa ottaa iso vastuu mutta se pitää kantaa myös, loppuun asti. Mitä järkeä on hankkia lapsi jos tietää ettei riitä rahat sen hoitamiseen EIKÄ saa riittävästi tukia? Jos on pelannut korttinsa tietoisesti huonosti niin harmi, ei kukaan pakottanut lopettamaan lukiota kesken, ja jos pakotti, niin sinne pääsee takaisin, eikä edes maksa mitään! Toivon sydämestäni että AP on trolli.

Pyydä rahat haalariin lapsen isältä. Tai jos olet elättäjää vailla, hyvintoimeentulevan miehen puolelta, niin katsele hieman vanhempaa miestä, heillä ei ole enää opintolainojakaan eikä veri vedä kohti seikkailuja.

Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ehkä mies vaan ei tajua kuinka tiukilla sinulla on raha-asiat. Miehet kun on vähän huonoja tajuamaan toisten asioita, joutuu monesti rautalangasta vääntämään.

Näin.

Kyllä se jossain vaiheessa oppii :) .

Niin, entä jos pyydät siltä ihan suoraan rahaa lapsen haalariin:)

Kannattaisi varmaankin pyytää lapsen isältä.

Siitä katsos hyötyy, kun käy niitä "hienoja kouluja!... On sitten myöhemmin varaa matkustella ja nauttiakin elämästä kun on itselleen saavuttanut koulutuksen kautta työn josta kohtuu palkkaa saa.
kannattaisi varmaan sinun nyt hakeutua opiskelemaan, jotta pääset sossukierteestä edes joskus irti.
Miesystävälläsi ei ole mitään syytä kituuttaa siksi että tyttöystävä lapsineen on rahapulassa

Kuules, toivota vaan miehelles iloisena oikein hyvää matkaa. Älä pienelläkään ilmeellä tai yhdelläkään sanalla osoita, ettet pidä miehen lomamatkasta.

Koita nyt vielä jonkun aikaa sinnitellä ja saada mies sitoutumaan.
Kerro vaikka loman jälkeen, miten ikävä sinulla on ollut.... ja toiveistasi "vakinaistaa" teidän seurustelu. Pikkuhiljaa, askel kerrallaan eteenpäin. Yhteenmuutto myöhemmin keväällä ja kesällä romanttiset kihlat <3
Sitten vois jo teidän rakkauden hedelmä ilmoittaa tulostaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Satu-täti:
Kuules, toivota vaan miehelles iloisena oikein hyvää matkaa. Älä pienelläkään ilmeellä tai yhdelläkään sanalla osoita, ettet pidä miehen lomamatkasta.

Kerro vaikka loman jälkeen, miten ikävä sinulla on ollut.... ja toiveistasi "vakinaistaa" teidän seurustelu. Pikkuhiljaa, askel kerrallaan eteenpäin. Yhteenmuutto myöhemmin keväällä ja kesällä romanttiset kihlat <3

Just just...
täältähän löytyy oikein neuvojakin siivelle pääsyyn :)
Ihanaa kerta kaikkiaan!!!

Hei haloo muija, mene vähän ittees. Olisit käyny ne koulut ja pyöräyttäny sen kakaran sitten ku sulla olis ollu vakaa talous ja työpaikka. Omat aivot on hyvä omistaa.

Ai että vähävaraiset ei saisi tehdä lapsia?? Mun mielestä on niin hemmetin surullista ja kylmää, että kaikki mitataan suorituksissa ja elämä pitäis suorittaa tietyssä järjestyksessä. Mun mielestä ainakaan mitkää hienoimmatkaan opinnot ei mene lapsen ja äitiyden edelle. Ihmekö jos synnytysikä nousee, kun naiset ei uskalla tehdä lapsia tässä epäempaattisessa yhteiskunnassa. hatunnosto ao:lle että on ottanut kaikesta huolimatta ison vastuun ja tehnyt lapsen nuorena,opinnot ei ole avain onneen. Sitten nnuoret naiset sekoavat ja masentuvat, kun haluaisivat oikeasti perheen, mutta on pakko vain opiskella ettei tule kiusatuksi. Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä. Kyllä sitä aina jotenkin pärjää, ap, älä huoli.

No niin nyt minua sitten saa vapaasti halveksua, elätän itse lapseni. Enkä tarvitse enää koulunpenkille palata, vaan on melkein kymmenen vuotta opiskeluja takana peruskoulun jälkeen. Mulla on vakituinen työpaikka. Anteeksi että voin itse maksaa laskuni. Vielä enemmän pyydän anteeksi sitä, että tein lapsen vasta hieman kypsempänä, kolmikymppisenä, kun on meno jalka vähän jo väsynyt, enkä viikonloppuisin jaksa lähteä ulos vaan olen lapsen kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu-täti:

Just just...
täältähän löytyy oikein neuvojakin siivelle pääsyyn :)
Ihanaa kerta kaikkiaan!!!

Kato, mä oo vaan kade kun ap on löytänyt nuoren ja rikkaan miehen :-P

Jos sinä elät minimitoimeentulolla, niin eikös silloin voi joskus hakea apua sieltä sossusta?

Jos nyt elät minimitoimeentulolla, ei tulosi muutu miksikään, vaikka menisit opiskelemaan.
Yhteishaku alkaa kohta, koitappa katsella jokin ammatti itsellesi. Huonolla selällä voi kuitenkin tehdä monia töitä.
Lapsi on sen puoli vuotta vanhempi syksyllä kun koulu alkaa, ja voit viedä hänet päiväkotiin.
Saat pian ammatin, toimeentulon ja siten elämä on sitten mallillaan vaikka sitä perhettä perustamaan.

En itse kyllä menisi kenenkään lompakolle, varsinkaan miehen, jota tapailen, vaan emme seurustele. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta ostella lapsellesi tai sinulle mitään, vaikka olisi itse Roope Ankka.
Nyt juuri kirpparilla tai alennusmyyntien loppurysäyksissä haalarit ovat halpoja. Koita lainata se 30? (siis maksimissaan uuden haalarin hinta missään alessa) joltakin ystävältä.

Ei ole miehen velvollisuus maksaa vieraiden lasten haalareita tai muutakaan, mutta fiksu ja empaattinen mies sen tekisi kyllä. Tui ei kuullosta sellaiselta mieheltä. Mites tulevaisuudessa, kun ei halua ostaa lapselle mitään? 5kk on aika pitkä aika jo olla yhdessä, mun mielestä miehen pitäis tajuta auttaa jos oikeasti rakastaa. Silloin haluaa huolehtia naisestaan ja lapsesta, näin se vaan on. Oletko ap varma että on sitoutunut? Voisitte reissun jälkeen keskustella. Ehkä yhteenmuutto auttaa saamaan asiat kasaan, helpompi lokeroida suhde, kun on saman katon alla. Ei nyt heti pakko, mutta vuoden sisällä vaikka, ikääsi en tisedä mutta jos sisaruskin toiveissa pian.

Yhteistyössä