Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:Ei ole miehen velvollisuus maksaa vieraiden lasten haalareita tai muutakaan, mutta fiksu ja empaattinen mies sen tekisi kyllä. Tui ei kuullosta sellaiselta mieheltä. Mites tulevaisuudessa, kun ei halua ostaa lapselle mitään? 5kk on aika pitkä aika jo olla yhdessä, mun mielestä miehen pitäis tajuta auttaa jos oikeasti rakastaa. Silloin haluaa huolehtia naisestaan ja lapsesta, näin se vaan on. Oletko ap varma että on sitoutunut? Voisitte reissun jälkeen keskustella. Ehkä yhteenmuutto auttaa saamaan asiat kasaan, helpompi lokeroida suhde, kun on saman katon alla. Ei nyt heti pakko, mutta vuoden sisällä vaikka, ikääsi en tisedä mutta jos sisaruskin toiveissa pian.
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:Ei ole miehen velvollisuus maksaa vieraiden lasten haalareita tai muutakaan, mutta fiksu ja empaattinen mies sen tekisi kyllä. Tui ei kuullosta sellaiselta mieheltä. Mites tulevaisuudessa, kun ei halua ostaa lapselle mitään? 5kk on aika pitkä aika jo olla yhdessä, mun mielestä miehen pitäis tajuta auttaa jos oikeasti rakastaa. Silloin haluaa huolehtia naisestaan ja lapsesta, näin se vaan on. Oletko ap varma että on sitoutunut? Voisitte reissun jälkeen keskustella. Ehkä yhteenmuutto auttaa saamaan asiat kasaan, helpompi lokeroida suhde, kun on saman katon alla. Ei nyt heti pakko, mutta vuoden sisällä vaikka, ikääsi en tisedä mutta jos sisaruskin toiveissa pian.
Oman paskan fiiliksen syytäminen jonkun muun käytöksen niskoille, on luonteen heikkoutta ja täysin tarpeeton luonnonvara. Tästä voisi siis tulkita että ap on vihainen itselleen, koska on kykenemätön elättämään lastaan. Sensijaan ap ilmaisee asian näinAlkuperäinen kirjoittaja Millenia:Edelleenkään ap ei ole missään välissä vaatinut tai olettanut että mies elättää hänet tai hänen lapsensa. Kertokaa minulle missä sen näette? Siinä että hän on pahoillaan kun mies lähtee reissuun? Oletteko kuulleet ikävästä? Ja pienestä kateuden pistosta? Ihanko oikeasti teillä ei käy ikinä yhtään kateeksi kun kaverit lähtevät jonnekin rellestämään ja itsellä saldo näyttää 13 senttiä?
Tähän en usko hetkeäkään. Marttyyriasenteella saa sympatiaa, mutta sympatia on valheellisinta tukea mitä ihminen kykenee antamaan. Valheellisella empatialla johdat ihmisiä harhaan ja lopulta tilanne räjähtää käsiin kun todelliset tunteet tulevat pintaan. AP jos itse olisi säästänyt vuoden tai kaksi etelänmatkaan ja mies jäisi työttömäksi, tuskin ap reissuaan peruisi kyseisellä seurustelutilanteella.Alkuperäinen kirjoittaja hmph:Itse olisin itse hänen tilanteessaan tarjoutunut maksamaan lapselle uuden haalarin ja lähtenyt reissuunkin ehkä toiste.
Missään välissä ap ei myöskään ole ilmaissut että on maininnut miehelle lapsen haalarin tarpeesta. Miehellä olisi ehkä varaa hommata se haalari, muttei esimerkiksi tiedä koska usein juuri kouluttamattomat naiset olettavat että miehen velvollisuus on lukea ajatuksia ja tulla pelastamaan siinä tilanteessa kun itseltä on keinot loppu. Sensijaan ap laittaa voimavaransa tulla kirjoittamaan asiasta vauvafoorumille, koska oikea maailma pelottaa.Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:Niinkuin muutama fiksu täällä sanoikin, miehen ei kuulukaan tätä perhettä elättää, eikä edes ostaa sitä haalaria, mutta fiksu ja empaattinen mies kyllä ostaisi sen haalarin. Hyvillä tuloilla joku muutaman kympin haalari on niin pieni juttu, se olisi sama kuin tarjota kahvit opiskelijakaverille. Minä kysyn vaan, että kuinka helvetin tärkeää tuo oma itsenäisyys ja oma raha on ihmisille, jotka laskee joka pirun sentin. Jos minun miesystäväni lapsella ei ole ehjää talvihaalaria näillä pakkasilla niin hemmetti en minä voisi edes elää itseni kanssa jos en tarjoutuisi vähintäänkin lainaamaan rahaa.
Viiden kuukauden tapailu kuulostaa muutenkin siltä, etteivät ap tai ko. mies kulje samansuuntaista polkua, mutta mistä sen tietää mikä todellisuus on.Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:Minä myös luulen, että suhteesta tuon miehen kanssa ei tule kehkeytymään mitään järkevää. Jos vielä viiden kuukauden jälkeen mies arastelee "seurustella kunnolla" eikä osaa ottaa teitä huomioon, niin luulenpa myös että samanlailla se tulee pitämään niitä omia rahoja ominaan vaikka muuttaisitte yhteen ja menisitte naimisiin. Sitten saat olla yksi palstalainen joka itkee kun mieheltä pitää ruinata rahat ruokaostoksiin ja se nauraa räkäisesti jos yrität ehdottaa että pääsisit joskus vaikka kampaajalle tai elokuviin. Ehkä elätte vielä tulevaisuudessa eri ruuilla, mies lähtee ravintolaan syömään ilman sinua kun sinulla ei kerran ole rahaa, tai tilaa kotiin pitsaa mutta ei sinulle asti jne... Kyllähän näitä on nähty.
Itsekin seurustelen ja asun vain ihmisten kanssa, joiden kanssa olen valmis jakamaan myös rahani tarpeen tullen. En kuitenkaan seurustelisi sellaisen vahtaajan kanssa, jonka pään sisällä pitkään suunniteltua matkaa kaveriporukassa pitäisi siirtää (eli perua), koska nainen on ajautunut ahdinkoon tekemällä elämässään harkitsemattomia päätöksiä. Ja vieläpä kehtaa syyllistää siitä jotain täysin riippumatonta henkilöä, joka on todennäköisesti vieläpä auttanut niin hyvänmielen tuomisessa, kuin todennäköisesti rahallisesti aikaisemmin.Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:Itse seurustelen ja asun vain ihmisten kanssa, joiden kanssa olen valmis jakamaan kaiken, myös tuloni. En voisi kuvitellakaan, että kumppanini elelisi jossain köyhyyden rajalla syöden kaurapuuroa ja kulkien risaisissa vaatteissa, samalla kun itse tienaan reippaasti. Mutta kuten tästäkin ketjusta näkee, aika monen arvomaailmassa se raha on se ykkönen, joten kannattaa valita kumppani ja ystävät tarkkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Mikset pyydä siltä apuja tai lainaa?
Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:Ai että vähävaraiset ei saisi tehdä lapsia??
Alkuperäinen kirjoittaja puolesta:Enemmän mä säälin ja halveksun niitä, jokka saa esikoisen täydelliseen elämäänsä vasta yli 30 kymppisenä. Kyllä sitä aina jotenkin pärjää, ap, älä huoli.
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:27v mies on vielä poika ja varsinkin lapseton niin ei varmaan ihan ymmärrä sun tilannetta. Ja tuossa tilanteessa mä en olettaisi sen miehen kustantavan mun ja lapsen elämää vaikka mies olisi vanhempikin.
Mä en ymmärrä tuollaisia "hyväksikäyttäjiä".
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:27v mies on vielä poika ja varsinkin lapseton niin ei varmaan ihan ymmärrä sun tilannetta. Ja tuossa tilanteessa mä en olettaisi sen miehen kustantavan mun ja lapsen elämää vaikka mies olisi vanhempikin.
Mä en ymmärrä tuollaisia "hyväksikäyttäjiä".
Joo en minäkään oleta että joku tuosta noin vaan rupee mua ja mun lapsia elättään jos ei ole sen..eri juttua kun yhteen olis menossa asumaan yms...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja maksa itse lapsesi haalarit:Ootko tosissas!!!!!!!!!!!
ISO PEESI.
Ihme jos kyseinen mies jaksaa kovin kauaa apn kaltaista pummia katsella. Tienaisit itse rahasi ilman sossua, mies jonka kanssa et edes seurustele ja vaikka seurustelisitkin, ei ole sinun lompakkosi.
Mistäs tienaan omat rahani, kun ei ole töitä tarjolla ja pohjana peruskoulu ja lukiota eka vuosi? Tarjoilijan hommia tein vuoden, mutta selkä ei kestä niitä enää. Lisäksi haluan olla lapseni kanssa kotona, minä en noin pientä mihinkään hoitoon laita. Että onko mulla hirveästi mahdollisuuksia?