Ärsyttää nuo työnantajien joululahjapullot.

Tiheän palstailun kausi

Aktiivinen jäsen
01.12.2005
1 516
0
36
Mitä h-ttiä niitä tarvii lahjoitella? Antaisivat silläkin rahalla jotain muuta, joka ilahduttaa perhettä. :'( Joo ja mies ei ole alkoholiongelmainen, mutta juo kyllä pullon kun sellaisen on kerran saanut. Muija vaan sattuu olemaan silloin joko viimeisillään raskaana tai imeväisen kanssa kotona. Kele.

Niin ja tässä ei ainakaan nyt voi sanoa, että lahja kuin lahja, ajatushan se on tärkein. |O
 
Minusta alkoholi on viisasten juoma ja jos ei ole viisas eikä osaa pitää näppejään erossa pullosta, niin kyllä siinä silloin on ihan siellä pään sisällä vikaa. Ei siitä voi työnantajaa syyttää. Minusta alkoholi on ihan hyvä ja tyylikäs lahja. Minä usein ostan hyviä viskejä lahjaksi. Tosi hyvä lahja!
 
Ai jaa, musta olis kiva joskus saada jokin hyvä likööri tai viinipullokin, mutta ei me vaan koskaan saada. Olen myös huomannut, että nykyisin oikein odotan saavani lahjaksi joulukoristeita, joille ennen vaan tuhahtelin: ollaan saatu viime vuosina tosi kauniita. Niin, ja sitten: ikinä ei enää saa pelkkää suklaarasiaa - nekin pitää ostaa itse...
 
Mä olen kovasti tyytyväinen, nykyään kiva, että tulee kirkastakin eikä pelkkää konjakkia, vaikka toki kyllä meille konjakkikin maistuu. Toki mies sai kyllä töistä myös kahvia, juustoja ja vilkkuvan tonttulakin sekä työkalusarjan ja veitsisarjan.. eli ihan jokaiselle jotain, vaikka olikin miehen työpaikan lahjoja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta alkoholi on viisasten juoma ja jos ei ole viisas eikä osaa pitää näppejään erossa pullosta, niin kyllä siinä silloin on ihan siellä pään sisällä vikaa. Ei siitä voi työnantajaa syyttää. Minusta alkoholi on ihan hyvä ja tyylikäs lahja. Minä usein ostan hyviä viskejä lahjaksi. Tosi hyvä lahja!

Näinpä.
Tosin jos tietää että jollain on oikeasti alkoholiongelma niin sillonhan se kannattaa jättää ostamatta, mutta muuten esim. juuri viskipullo on ihan tyylikäs lahja, eikä se ole antajan vika jos se tulee juotua kerrasta kun ei osata ottaa sivistyneesti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta alkoholi on viisasten juoma ja jos ei ole viisas eikä osaa pitää näppejään erossa pullosta, niin kyllä siinä silloin on ihan siellä pään sisällä vikaa. Ei siitä voi työnantajaa syyttää. Minusta alkoholi on ihan hyvä ja tyylikäs lahja. Minä usein ostan hyviä viskejä lahjaksi. Tosi hyvä lahja!

Näinpä.
Tosin jos tietää että jollain on oikeasti alkoholiongelma niin sillonhan se kannattaa jättää ostamatta, mutta muuten esim. juuri viskipullo on ihan tyylikäs lahja, eikä se ole antajan vika jos se tulee juotua kerrasta kun ei osata ottaa sivistyneesti..

Niin. Tietysti jos tiedän, että sukulainen on entinen alkoholisti niin en tosiaankaan anna alkoholia lahjaksi, mutta muuten oikein näppärä/tyylikäs lahja.
 
Voi sitä kiittämättömyyttä! Miksi edes otitte sitten sen lahjan vastaan? Siis voi ei mikä asenne! Ettekö ole kuulleet, että kaikista lahjoista on pakko pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta alkoholi on viisasten juoma ja jos ei ole viisas eikä osaa pitää näppejään erossa pullosta, niin kyllä siinä silloin on ihan siellä pään sisällä vikaa. Ei siitä voi työnantajaa syyttää. Minusta alkoholi on ihan hyvä ja tyylikäs lahja. Minä usein ostan hyviä viskejä lahjaksi. Tosi hyvä lahja!



Juu mut ei se ole vaimon vika, jos miehen päässä vikaa
:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Voi sitä kiittämättömyyttä! Miksi edes otitte sitten sen lahjan vastaan? Siis voi ei mikä asenne! Ettekö ole kuulleet, että kaikista lahjoista on pakko pitää.



Mut eihän ap sitä lahjaa saanut vaan mies, joka ihan mielissään pistelee sen kurkusta alas.
 
Eikös alkoholiongelmainen ole juuri silloin jos ei voi pitää näppejään pullosta irti jos sellaisen saa? Tai jos ei voi miettiä, että vaimo on viimeisillään, joten en juo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta alkoholi on viisasten juoma ja jos ei ole viisas eikä osaa pitää näppejään erossa pullosta, niin kyllä siinä silloin on ihan siellä pään sisällä vikaa. Ei siitä voi työnantajaa syyttää. Minusta alkoholi on ihan hyvä ja tyylikäs lahja. Minä usein ostan hyviä viskejä lahjaksi. Tosi hyvä lahja!



Juu mut ei se ole vaimon vika, jos miehen päässä vikaa
:/

eikä se ole työnantajan vika jos joku ei osaa nauttia oikein lahjastaan.
 
Mä en itse asiassa ymmärrä, miksei mies saisi ottaa muutamaa lasillista, vaikka vaimo oliskin viimeisillään tai imettäisi. Mitä pahaa siinä on, jos ei ympäripäissään kekkuloi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Mä en itse asiassa ymmärrä, miksei mies saisi ottaa muutamaa lasillista, vaikka vaimo oliskin viimeisillään tai imettäisi. Mitä pahaa siinä on, jos ei ympäripäissään kekkuloi?

No siitä päätellen, ettei voi olla avaamatta sitä pulloa, niin ei kyllä pysty ottamaan ihan mitään muutamaakaan.
 
Joo mun ukko on saanut 8 vuoden aikana 40 pulloa eri viinaksia joululahjaksi. On tullut: vodkaa, viskiä, konjakkia, talvisotaviinaa, tervaviinaa, brandya yms. Tuolla ne on kaikki kaapissa. Mitään ei ole tarvinnut vielä avata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mun ukko on saanut 8 vuoden aikana 40 pulloa eri viinaksia joululahjaksi. On tullut: vodkaa, viskiä, konjakkia, talvisotaviinaa, tervaviinaa, brandya yms. Tuolla ne on kaikki kaapissa. Mitään ei ole tarvinnut vielä avata.

heh
teillä menee tienestiksi jos alko lakkoaa joskus *:-)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta alkoholi on viisasten juoma ja jos ei ole viisas eikä osaa pitää näppejään erossa pullosta, niin kyllä siinä silloin on ihan siellä pään sisällä vikaa. Ei siitä voi työnantajaa syyttää. Minusta alkoholi on ihan hyvä ja tyylikäs lahja. Minä usein ostan hyviä viskejä lahjaksi. Tosi hyvä lahja!

Mä olen samaa mieltä. Ei se ole työnantajan velvollisuus pohtia, miten sen lahjuksen osaa kuluttaa. Eikä normaalin alkoholin käytön perheissä ole syytä hermostua lahjapullosta, vaikka olisi raskaana tai imeväinen perheessä. Osaa alkoholiongelmaton aikuinen muutenkin homman hallita.

Ja juu, mielipiteeni on tämä, vaikka olen alkoholistiperheen lapsi.
 

Similar threads

Yhteistyössä